daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 2 November 2013, 16:08:43 » |
Het lijkt erop dat ze momenteel onder de laagste flagstone aan het zoeken is. Ik hoop dat ze van gedacht verandert...
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 2 November 2013, 16:59:35 » |
Ze is van gedacht veranderd... Momenteel is ze bijna op de plaats van de vorige keer aan het graven. Pfff.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 2 November 2013, 17:34:23 » |
Ze is echt op 3 verschillende plaatsen aan het graven. Deze keer kan ze blijkbaar niet kiezen.
|
|
|
|
Martientje
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 2 November 2013, 19:02:43 » |
Gierende hormonen maken vrouwen nou eenmaal dol. Ze loopt zichzelf in de weg..ken ik nog wel van 9 jaar geleden...hahaha Sterkte!
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 3 November 2013, 18:08:12 » |
Ze is eindelijk aan het leggen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 3 November 2013, 18:33:09 » |
Het ligt in de broedstoof. Meneer zat gans de tijd met zijn neus tegen haar staart. Het leek alsof hij naar het ei aan het kijken was. Maar toen hij zag dat de andere volwassen vrouw actief en in de buurt was duwde hij het ei en de moeder bruut opzij om de achtervolging in te zetten. Heb het ei dan maar direct weggenomen vooraleer het vertrappeld kon worden. Zij is nu de kuil zonder ei aan het dichtgraven. Amai. Het zit erop. Gelukkig dat ik erbij was. Want de plaats was nogal ongelukkig gekozen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 3 November 2013, 18:42:18 » |
Blijkbaar heeft het haar niet gestoord dat ik het ei wegnam. Ze is onvermoeid alles terug aan het dichtmaken. Dit is 5 en een halve week na haar vorig legsel. Ben is benieuwd of het andere vrouwtje haar voorbeeld gaat volgen. Die heeft vorige keer enkele dagen later gelegd. Ik vind het echt wel super. 3 eitjes in de broedstoof. Ik hoop dat ze bevrucht zijn en uitkomen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 3 November 2013, 18:59:25 » |
Ze is al aan het eten. Altijd blij als ze dat direct doen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 3 November 2013, 19:02:16 » |
En weg is ze, ze zal genieten van een welverdiende nachtrust...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 3 November 2013, 21:03:38 » |
Kwam even tussendoor het ei leggen. Terug naar orde van de dag, prachtig!
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 4 November 2013, 21:07:46 » |
Davy zijn enthousiasme, wat moest dat zijn moest diene bij een normale (dus van een kind) moeten bijwonen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 17 November 2013, 17:41:22 » |
Het andere vrouwtje is nu aan't zoeken om te leggen. Eerst was ze weer alle hoogste plekken in het terra aan het beklimmen. Ze kon weer niet hoog genoeg gaan. Ik had vandaag de plaats waar ze al twee keer gelegd heeft goed bevochtigd en had ook eens goed gesproeid. Dit stimuleert blijkbaar wel. Grappig was wel dat de man terwijl ik het zand aan het omwoelen was , steeds naar mijn handen kwam kijken. Hij reageerde echt nieuwsgierig. Had even de indruk dat hij mijn handen als zijn vrouwtjes benaderde... Ondertussen ben ik nog even gaan kijken en madam heeft al een kuil gegraven. Dus waarschijnlijk vandaag of morgen een legsel.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 17 November 2013, 18:40:31 » |
Madam is d'en boel aan het dichtgooien.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 17 November 2013, 18:43:59 » |
En ondertussen weer vollen bak aan het eten. Als ze zich teruggetrokken heeft in haar schuilplaats ga ik op schattenjacht.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 17 November 2013, 18:48:08 » |
En weg is ze, gaan genieten van een welverdiende rust...
|
|
|
|
|