sorry ik doe normaal niet aan necro posten maar kon het niet laten.
Het schilferen van de huid is een teken van uitdroging, dat is het waarschuwingsmoment dat er actie moet worden ondernomen.
Dagelijks je schildpad weken voor een 15 minuten of wat in lauw warm water, om het lichaam goed te hydrateren, dan zul je na een tijd verbetering zien.
Ik baad mn Rusje 2 x per week standaard.
gr.
Joey
Uhuuuuu.
Hoe doen ze dat in de natuur bij 40 graden en geen water ;-)
Ik heb hier al 3 jaar 9 russen rond lopen, en die hebben als 3 jaar losse velletjes bij de hals/nek.
Deze gaan vanzelf weg en komen weer terug, is een soort van vervellen.
Klopt helemaal wat je zegt, maar het kan geen kwaad om het te doen.
Gevangenschap is zoiezo al hele andere condities dan in het wild he, dus hoe dan ook ga je verschillen zien, ik weet niet of jij exacte condities uit het wild kan nabootsen maar ik niet op mijn apartement zonder tuin/balkon.
Die losse velletjes zie ik ook, maar ik kan niet opmaken uit het verhaal of het gaat om een paar velltjes bij de nek of het hele lichaam. Dus probeer ik het zo goed bedoeld mogeijk te zeggen.
Het is goed voor de huid en zorgt er voor dat ze goed gehydrateerd blijven.
Ik doe het 1 a 2 keer per week. Helpt ook goed voor de stofwisseling.
Mijn Rusje gaat er altijd lekker voor liggen zon 10 max 15 minuten, soms sla ik een keer over maar vaak drinkt ze ook gelijk, en komt er zowel urine als ontlasting op gang.
En in het wild zie je ze vaak drinken en plassen tegelijk om de vooraad vocht weer op peil te brengen.
Ik kan zo goed in de gaten houden of ze gehydrateerd blijft, en ik vind het een fijn moment om haar even te checken, of alles ok is.