Thnx. Tekenen is altijd mijn passie geweest, maar wegens tijdgebrek kwam ik er de laatste jaren niet meer toe. Nu ik sinds enige tijd niet meer (betaald) werk, heb ik de hobby weer opgepakt en ben er helemaal verslingerd aan. Een van de voordelen van de WW!
Ik wil binnenkort ook mijn honden na gaan tekenen, maar ben eerst nog bezig met deze twee. Een tweede tekening (frontaal) is in de maak en ik heb ook nog een foto van hun achterkantjes. Lijkt me ook grappig als onderwerp.
Ik heb van die foto's met witte achtergrond, en dat tekent heel fijn na.
Je, ze hebben inderdaad een papegaaienbek, en ik weet niet wat ik er verder aan moet doen. Ik sproei dagelijks, heb ze in het verleden lange tijd eierschalen en sepia aangeboden, maar daar keken ze niet naar om.
Ook zoek ik in deze tijd buiten dagelijks naar kruiden, maar daar vissen ze de paardenbloemen(blaadjes) tussenuit en de rest is bleh.
Overigens heeft het mannetje er meer last van, dan het vrouwtje. Het mannetje is dus de kleinste en was een tijdlang een vreselijke angsthaas. Heel sneu, bij het minste geringste dook hij weg en zag je hem niet meer, terwijl het vrouwtje veel zelfverzekerder is. Nu wordt hij gelukkig steeds minder stressig (misschien door de paringen?)
Die houding was ook van invloed op zijn eetgewoontes. Ik gaf hem altijd apart van het vrouwtje te eten (en zij liet hem altijd lekker met rust), maar daar taalde hij regelmatig niet naar. Dus aparte dingen als sepia kreeg ik er al helemaal niet in.
Ze hebben van jongsaf aan altijd kalk als voedselsupplement bij hun voer gekregen, tegenwoordig geef ik ze alleen Gistocal (dat is voor mij het makkelijkst, bij de vereniging kon ik geen vitaminen meer krijgen).
En 's zomers zitten ze bij mooi weer altijd in hun buitenterrarium.
Wie dus verder tips heeft, ik houd me aanbevolen ......