Sorry, een beetje laat, maar heel erg druk geweest deze week en weinig aan het internetten
.
Ja, Pays is ook mijn/onze dierenarts en ik wilde ook het liefste naar haar toe, want we zijn erg blij met haar als da.
Omdat pad 's maandags weer wat olijker leek en ook voor haar doen weer lekker ging eten, besloot ik de gang naar een andere reptielenarts toch nog een dag uit te stellen. Ik hoopte eigenlijk ook nog stiekem dat ze goed zou reageren op een badje, en dat een en ander daardoor toch nog uit zichzelf op gang zou komen (helaas niet dus).
Dinsdagmiddag ben ik met haar naar da Pays gegaan en een rontgenfoto wees uit dat ze vijf eitjes bij zich droeg. Op een prik met weeenopwekkend middel zou er binnen een paar dagen 'iets' moeten gebeuren, zo niet, dan werd het toch wel zorgelijk ..... Donderdag wilde de da horen of er al gezinsuitbreiding was.
Maar thuisgekomen begon pad in haar bak, nota bene naast de plafondhoge berg turf die daar speciaal voor haar lag, direct te persen en floepten er kort na elkaar vijf eieren uit
. Helaas kon ze er eentje in de gauwigheid nog net even openhalen met haar nageltjes
.
Daarna ging ze eten als een dijkwerker en dat doet ze nog steeds. Ze zal dus wel weer snel de oude zijn. Nu maar hopen op spoedige weersverbeteringen, dan kunnen de schildpadden weer naar buiten en kan ze in de zon verder bijkomen van alle toestanden.
Nu liggen er dus vier eitjes in de broedstoof.
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan weer eitjes uit te laten komen
, maar na de aanblik van die mooie, grote schildpaddeneieren kon ik het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen of aan de honden te geven. Als ze inderdaad bevrucht en 'goed' blijken te zijn, hebben we dus over twee maanden babypadden.
Wie tzt belangstelling heeft, geeft maar een seintje ....