In het kort kan je wel zeggen dat het eiland niet bepaald (water)schildpad vriendelijk is aangezien we hier geen natuurlijke zoetwaterbronnen hebben. Schildpadden zijn hier niet endemisch. Schildpadden houden als liefhebberij wordt hier miet gedaan. Sowieso is er in de handel nauwelijks voorzieningen voor reptielenhouders. Vrijwel uitsluitend droogvoer en niet of nauwelijks levend voer als meelwormen, krekels, sprinkhanen, wasmotten etc. Als er eens een zeldzame gelegenheid is dan betaal je ook akelig veel. Meelwormen zijn bijvoorbeeld 5 cent per stuk en krekels 10 cent! Sprinkhanen heb ik nog nooithier gezien.
Dat ik aan Sternotherus kon komen was gewoon geluk. De winkelier heeft op goed geluk 3 kleintjes besteld ofschoon ik adulten had gevraagd. Volgens de leverancier op het vaste land waren het 2 vrouwtjes en één man. Helaas us er al na 2 weken een van de diertjes bezweken. Dat zal dan wel het mannetje zijn geweest
Daarna is het niet meer gelukt om meerdere dieren te bestellen. Roodwangen en geelwangen zat maar muskussen mag/kan dus niet. Veel dierenzaken zijn hier niet dus ik schat mijn kansen op een man zeer klein in.
Nu met de crisis zijn er zelfs een paar zaken gesloten. Hobby is luxe en daar wordt geen geld aan uitgegeven. Gisteren was ik echter in een onlangs geopend tuincentrum met een grote afdeling aquarium en terrarium. (Bakken zijn hier trouwens ook schandalig duur!) en de jongedame die verantwoordelijk is voor deze afdeling meende dat zij wel dieren kon bestellen! Ik ben benieuwd! Afwachten maar weer.