Aller eerst heb ik een grote kuil gegraven van zon 40C diep en een oppervlakte van 5m². Daar heb ik tegels van 40/40cm ingelegd. En aan de randen rechtop(waterpas). Vervolgens aarde er terug in gegooid. Onmogelijk voor schildpadden om via de grond te ontsnappen. Toen kreeg ik eindelijk m'n serre ( die aankwam na een maand vertraging) Hij stond nog geen 2 weken en toen kwam de storm en viel er een grote boom op. Weer uitstel aangezien hij kapot was en er eennieuwe moest komen. En Verzekering moest ook nog langs komen wat 2 maanden duurde. Maar dit voorjaar kreeg ik hem dan eindelijk! En hier dus de foto's.
De serre staat dus op die tegels die recht in de aarde staan. Nu staat hij ook waterpas. Voor de serre zie je nog een rand stenen. Presies het zelfde gedaan als bak onder de serren. Alleen is hier de bodem van Gaas. Dit voor het water. Ook zit rechts in de hoek van buiten ren een zandbak.
Hier de serre waar de boom is opgevallen. Ik heb de helft eraf geslepen die was niet meer bruikbaar. Maar dit kon wel weer gebruikt worden en hebben we een halve serre van gemaakt. Nu in gebruik voor plantjes.
M'n schildpadden in de serre
Een foto van binnen naar buiten. De serre is wel door midde gedeelt. Aan de andere kant heb ik sla plantjes die ik ze voer. Gebeurd soms dat ze aan de andere kant komen. En dan eten ze daar lekker de sla op ...
Nu is hij af. Moet alleen nu weer nieuwe klaverzaad en bloemen mix kopen. Is weggespoeld. Moet dus ook wat bedenken voor het opstapje, Vanaf buiten is het goed want daar is de grond hoger. Maar nu nog van binnen.