@Sulcatatata
Wat was de bedoeling van de garagecoating? Isoleren of waterdicht maken?
De garagedeur zal ook goed geïsoleerd gaan worden.
Ik heb verwarming in de garage en moet nog kijken hoe dit het beste gedaan kan worden. Ik weet niet of het volgende ook een mogelijke optie is?
Een flinke overcapaciteit radiator nemen met een thermostaat hierop. Wanneer de CV-ketel aanslaat door de thermostaat in de woonkamer zal de radiator in de garage de ruimte snel op temperatuur hebben. Door de goede isolatie neemt de temperatuur dan ook niet af.
Of er moet een aparte thermostaat zodat de CV deze afzonderlijk regelt.
Ik heb sulcata's in die ruimte lopen; de coating is om de vloer waterdicht te maken en te zorgen dat ' ie makkelijk schoon te maken is.
Ik denk dat de temperatuur in de ruimte te veel zal schommelen als je de radiator op de cv-ketel van de kamerthermostaat aansluit. Als de thermostaat 's nachts bijv. uitslaat in huis zal de temperatuur in de garage w.s. sneller gaan dalen dan in huis. Ook al zal je de wanden heel goed gaan isoleren, door de (w.s. ongeisoleerde) vloer van de garage zal de boel vooral in de winter snel gaan koelen. En dan zit je met je open bakken...
Ik ben geen installateur, maar volgens mij kan je niet zomaar op iedere cv-ketel een extra thermostaat met daaraan gekoppelde radiatoren aansluiten. Ik ken iemand die garnalen in een goed geisoleerde ruimte kweekt die los staat van het huis die om deze reden een aparte cv-ketel in dat huisje heeft laten plaatsen. Omdat ik dat te duur vond, heb ik voor een zware gevelkachel gekozen. Relatief goedkope en efficiente oplossing die perfect werkt, vooral omdat ik een ventilator de warmte boven de gevelkachel weg laat blazen zodat de hele ruimte egaal verwarmd wordt.
Ik ben benieuwd hoe je de garagedeur gaat isoleren, want de garagedeuren die ik ken zullen behoorlijke koudebruggen hebben danwel tochtdeuren blijven als je hun oorspronkelijke functie (doorlaten van een auto) wilt behouden.