goovaerts heidi
Chelonoidis carbonaria
Spain
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 23 December 2012, 10:00:06 » |
ik ga mijn man vragen dierenarts te contacteren
ik ben zelf ook nog volop aant opzoeken op dat gebied, ik moet en zal het weten hoor, ik ben der rare in...
dit kwam ik tot hier toe te weten:
panacur dood de wormen beetje bij beetje, in tegenstelling tot sommige andere middelen, die alle wormen in 1 keer doden daarom moet je telkens drie opeenvolgende dagen geven, het voordeel zou zijn dat je dan minder snel verstopping krijgt door opeenstapeling dode wormen
dus het advies van ra hier om 1 dag tegeven, slaat dus nergens op dat dacht ik al daarbij verhoog je risico trouwens op resistentie
bij spoelwormen is telkens een herhaling nodig, alleen vind ik hier verschillen in terug: sommige zeggen na 10 dagen, andere na 14 dagen en andere na 21 dagen
dus gaat chica sebiet in bad, en krijgt ze panacur vandaag, morgen en overmorgen
zoals de andere 4 dus
die diarre is volgens mij niet van de panacur, maar van de spoelwormen
ik heb ook alle info om zelf mestoderzoek te gaan doen, maar daar begin ik nieuwe topic over ik denk dat dit voor sommige met veeel schilpies ook nuttig kan zijn alleen begrijp ik nu wel als je ziet hoeveel werk dit is, waarom dit hier gewoon in de vuilbak gegooid word door dierenartsen en telkens gezegd word "je dier heeft wormen"
dat en natuurlijk omdat de panacurpasta hier verkocht wordt aan 16euro (in NL 8.75 euro) ze verdienen daar natuurlijk goed op!!
ik had eigenlijk al direkt het gevoel dat ze in die dierenkliniek niet al te snugger waren ze wist niet om welke wormen het ging, hoorde ik haar aan telefoon zeggen: ja, zeg, kweetnie, grote, ronde witte en nog zeer levendig... das dan dierenarts en dan die reptielenarts met zijn pardalis in winterslaap....
van de 4 jongsten zijn er drie redelijk goed de kuur doorgekomen, alleen lucky niet die was eerst al gestresst door het terug apart zetten, alhoewel ze binnenterra kent, ze zaten nog maar juist allemaal samen maar het toedienen was echte ramp telkens en ze heeft al van maandag, sinds het apartzetten, niet meer gegeten tong bloedde ook gisteren door het tegenwringen tijdens toedienen hopelijk komt ze snel terug tot rust
ben nu volop aant zoeken naar ander medicijn of andere toedieningsvorm voor die herhaling binnen 14 dagen want die pasta is niet voor herhaling vatbaar dus alle hulp blijft welkom
|