Nee je moet ze niet laten zitten,natuurbeheer is er niet blij mee.Er komen steeds meer dieren en planten die helemaal niet in de natuur in Nederland horen en op een gegeven moment ook niet meer beheersbaar zijn.B.V.Nijlganzen zijn een plaag of uitheemse waterplanten waardoor de Biesbosch dicht slibt.enz enz.
http://img155.imageshack.us/img155/6190/roodwangschildpad01iq4.jpgDeze foto is van vogelwerkgroep Zutphen.4 van de 7 schildpadden die daar zomaar in een vijver zitten,
Groetjes Barbara
Je hebben natuurlijk gelijk dat de dieren hier niet thuishoren in de natuur en wellicht schade aanrichten aan de inheemse fauna en flora....
Maar waarom word er meestal geen woord gerept over onze geliefde huiskat die in europa met miljoenen vertegenwoordigd zijn en enorme schade aanrichten aan het vogelbestand?Juist ja, ze zouden wellicht teveel aan populariteit moeten inboeten, velen hebben zelf rondlopende katten.
Hier bij ons in de gemeente krioelt het van de half verwildere katten, bijna geen enkel jong vogeltje maakt een kans...vroeger werd de dierenbescherming er bijgehaald om de dieren die op de dool zijn op te vangen, ze zouden worden gecastreerd en teruggeplaatst, we hebben ze echter nooit meer terug gezien, nu zitten er opnieuw een 8tal broodmagere ''wilde'' katten, niemand die er nog naar omziet.
Ik heb niks tegen katten hoor, soms als ik het niet langer kan aanzien geef ik ze wat te eten.
Ook deze dieren dringen vrij ver door in natuurgebieden zoals de oude leiearmen om eendekuikens enz te pakken.