SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 8958 keer)
Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Gepost op: 25 Februari 2012, 11:59:08 »

Beste allemaal,

v/d zomer emigreren wij naar het buitenland; de hele beestenboel gaat mee; 2 honden, de poes en 2 konijnen.
Ik ben ook de trotse eigenaar van 2 Griekjes; hoewel ik ze héél graag mee zou nemen is het helaas niet toegestaan de schildpadden te importeren.

Met pijn in mijn hart ben ik dus op zoek naar een goed huis voor Schild en Pad. Ze zijn uit aug. 2009 en verblijven bij mij in een terrarium, overdag lopen ze los in huis. Ik heb ze van de zomer wel buiten gehad in een mooi stuk tuin met alle schildpadvoorzieningen maar helaas groeven ze zichzelf in en na een week proberen heb ik ze toen weer naar binnen gehaald.
Ik zou het wel erg fijn vinden als iemand geinteresseerd is dat ze uiteindelijk buiten worden gehouden; zoals het in mijn ogen hoort.

Er zijn uiteraard geen kosten aan de eventuele overname gebonden; ik heb 2 terraria die mee kunnen en nog wat reserve lampen etc.

Ik wil vooral dat ze goed terechtkomen!

Wie heeft, of kent iemand, met interesse?

Mocht ik geen nieuw baasje kunnen vinden, is er dan ergens een (goede, kundige) opvang waar ze eventueel heen kunnen? Ik vind het geen probleem dan financieel te blijven bijdragen.

Wie o wie kan helpen?
Gelogd
Spud
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 50


« Antwoord #1 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:20:11 »

Ik ben nog een beginneling wat schildpadden betreft, moet maar zien of het lukt met de mijne...
Dus de jouwe adopteren is uit den boze.
Maar er spreekt zoveel liefde uit jou bericht voor je dieren, dat ik stiekem denk valt er niet een oplossing te bedenken dat je ze gewoon zelf kan houden?
Regels zijn er immers gemaakt om overtreden te worden.  knipoog

waarom kan men mijn schildpad, wel uit haar natuurlijke habitat halen en importeren? (ik heb inmiddels haar papieren goed gelezen en daar komt het spijtig genoeg wel op neer) En mag men niet hun eigen dier meenemen om de goede verzorging voort te zetten? Maf regelstelsel hanteerd men, waardoor ik het idee krijg dat er best mazen in het net kunnen zitten.

Is het heel belangrijk dat je de juiste papieren bij je schildpadden hebt in het land waar je gaat wonen?
Ik bedoel, blijkbaar mag ik een schildpad houden die uit de vrijheid genomen is omdat er een simpel papiertje bij gegeven is waar ze vandaan komt en wie haar geïmporteerd heeft. Gewoon een simpel word document, wat je zelf ook zou kunnen maken als je slecht gezind bent en geld wil verdienen aan dieren.

Misschien zeg ik iets wat ik enkel mag denken en niet mag schrijven. Maar ik vind het toch vreet erg dat mensen die ten koste van dieren blijkbaar meer mogen dan mensen die het beste met hun dier voorhebben. Ik hoop dus dat er een maas in de wet gevonden wordt dat jij je dieren gewoon mee kan nemen.
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:35:51 »

Beste allemaal,

v/d zomer emigreren wij naar het buitenland; de hele beestenboel gaat mee; 2 honden, de poes en 2 konijnen.
Ik ben ook de trotse eigenaar van 2 Griekjes; hoewel ik ze héél graag mee zou nemen is het helaas niet toegestaan de schildpadden te importeren.

Met pijn in mijn hart ben ik dus op zoek naar een goed huis voor Schild en Pad. Ze zijn uit aug. 2009 en verblijven bij mij in een terrarium, overdag lopen ze los in huis. Ik heb ze van de zomer wel buiten gehad in een mooi stuk tuin met alle schildpadvoorzieningen maar helaas groeven ze zichzelf in en na een week proberen heb ik ze toen weer naar binnen gehaald.
Ik zou het wel erg fijn vinden als iemand geinteresseerd is dat ze uiteindelijk buiten worden gehouden; zoals het in mijn ogen hoort.

Er zijn uiteraard geen kosten aan de eventuele overname gebonden; ik heb 2 terraria die mee kunnen en nog wat reserve lampen etc.

Ik wil vooral dat ze goed terechtkomen!

Wie heeft, of kent iemand, met interesse?

Mocht ik geen nieuw baasje kunnen vinden, is er dan ergens een (goede, kundige) opvang waar ze eventueel heen kunnen? Ik vind het geen probleem dan financieel te blijven bijdragen.

Wie o wie kan helpen?

't goh, wat een verhaal. Echt jammer dat de dieren niet mee kunnen!

Nu opvang voor deze dieren is nu niet moeilijk denk ik. Iedereen die grieken houdt (ook ik) zal wel een plaatsje vrij hebben. Dus zo moeilijk zal het niet zijn.

Bij deze; als de dieren echt niet mee naar het buitenland kunnen; hou ik me beschikbaar als overnamepersoon.

Hier krijgen ze ieder jaar een winterslaap. Hebben ze een buitenverblijf, en een verblijf binnen voor de overgangsperiode (februari- april, oktober - november).



Gelogd

Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Antwoord #3 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:37:41 »

Ja, smokkelen dus. Ik ben niet principieel tegen; in mijn geval bv. zou ik het niet "fout" vinden. Mijn grote angst is echter dat ik word gepakt met alle gevolgen voor Schild en Pad. Die boete kan me niet zoveel schelen maar wat gebeurd er met de schildpadden?

We sturen ook 2 zeecontainers naar het land van bestemming; die zijn 7 tot 10 dagen onderweg (ligt aan het inklaren). Maar ja, daar zit geen stroom in. Er gaat ook één reefer die op 3 graden wordt gehouden; dan zou ik ze natuurlijk in winterslaap laten kunnen gaan.

Maar ja, wil ik dat risico voor het welzijn van de schildpadden nemen?
Gelogd
mamoschil
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 73


« Antwoord #4 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:39:06 »

Kijk, da's meteen een mooi aanbod van KevinVH!
Lijkt me pijnlijk voor je dat je ze moet achterlaten....
Succes ermee!!
Gelogd
Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Antwoord #5 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:40:13 »

Beste allemaal,

v/d zomer emigreren wij naar het buitenland; de hele beestenboel gaat mee; 2 honden, de poes en 2 konijnen.
Ik ben ook de trotse eigenaar van 2 Griekjes; hoewel ik ze héél graag mee zou nemen is het helaas niet toegestaan de schildpadden te importeren.

Met pijn in mijn hart ben ik dus op zoek naar een goed huis voor Schild en Pad. Ze zijn uit aug. 2009 en verblijven bij mij in een terrarium, overdag lopen ze los in huis. Ik heb ze van de zomer wel buiten gehad in een mooi stuk tuin met alle schildpadvoorzieningen maar helaas groeven ze zichzelf in en na een week proberen heb ik ze toen weer naar binnen gehaald.
Ik zou het wel erg fijn vinden als iemand geinteresseerd is dat ze uiteindelijk buiten worden gehouden; zoals het in mijn ogen hoort.

Er zijn uiteraard geen kosten aan de eventuele overname gebonden; ik heb 2 terraria die mee kunnen en nog wat reserve lampen etc.

Ik wil vooral dat ze goed terechtkomen!

Wie heeft, of kent iemand, met interesse?

Mocht ik geen nieuw baasje kunnen vinden, is er dan ergens een (goede, kundige) opvang waar ze eventueel heen kunnen? Ik vind het geen probleem dan financieel te blijven bijdragen.

Wie o wie kan helpen?

't goh, wat een verhaal. Echt jammer dat de dieren niet mee kunnen!

Nu opvang voor deze dieren is nu niet moeilijk denk ik. Iedereen die grieken houdt (ook ik) zal wel een plaatsje vrij hebben. Dus zo moeilijk zal het niet zijn.

Bij deze; als de dieren echt niet mee naar het buitenland kunnen; hou ik me beschikbaar als overnamepersoon.

Hier krijgen ze ieder jaar een winterslaap. Hebben ze een buitenverblijf, en een verblijf binnen voor de overgangsperiode (februari- april, oktober - november).





Beste Kevin;

dit stel ik enorm op prijs!

Ik pb je even.
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:42:31 »

Ja, smokkelen dus. Ik ben niet principieel tegen; in mijn geval bv. zou ik het niet "fout" vinden. Mijn grote angst is echter dat ik word gepakt met alle gevolgen voor Schild en Pad. Die boete kan me niet zoveel schelen maar wat gebeurd er met de schildpadden?

We sturen ook 2 zeecontainers naar het land van bestemming; die zijn 7 tot 10 dagen onderweg (ligt aan het inklaren). Maar ja, daar zit geen stroom in. Er gaat ook één reefer die op 3 graden wordt gehouden; dan zou ik ze natuurlijk in winterslaap laten kunnen gaan.

Maar ja, wil ik dat risico voor het welzijn van de schildpadden nemen?

Zoals ik opmaak uit de tekst, zijn ze dus inderdaad wel een tijdje onderweg. Misschien kunnen we; nadien als jullie daar gesettled zijn, alsnog proberen om de dieren daar te krijgen? Of is dat helemaal onmogelijk?

Ik vind het wel erg jammer voor jou, dat je deze dieren niet kan meenemen...
Gelogd

Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Antwoord #7 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:45:18 »

Ik ben nog een beginneling wat schildpadden betreft, moet maar zien of het lukt met de mijne...
Dus de jouwe adopteren is uit den boze.
Maar er spreekt zoveel liefde uit jou bericht voor je dieren, dat ik stiekem denk valt er niet een oplossing te bedenken dat je ze gewoon zelf kan houden?
Regels zijn er immers gemaakt om overtreden te worden.  knipoog

waarom kan men mijn schildpad, wel uit haar natuurlijke habitat halen en importeren? (ik heb inmiddels haar papieren goed gelezen en daar komt het spijtig genoeg wel op neer) En mag men niet hun eigen dier meenemen om de goede verzorging voort te zetten? Maf regelstelsel hanteerd men, waardoor ik het idee krijg dat er best mazen in het net kunnen zitten.

Is het heel belangrijk dat je de juiste papieren bij je schildpadden hebt in het land waar je gaat wonen?
Ik bedoel, blijkbaar mag ik een schildpad houden die uit de vrijheid genomen is omdat er een simpel papiertje bij gegeven is waar ze vandaan komt en wie haar geïmporteerd heeft. Gewoon een simpel word document, wat je zelf ook zou kunnen maken als je slecht gezind bent en geld wil verdienen aan dieren.

Misschien zeg ik iets wat ik enkel mag denken en niet mag schrijven. Maar ik vind het toch vreet erg dat mensen die ten koste van dieren blijkbaar meer mogen dan mensen die het beste met hun dier voorhebben. Ik hoop dus dat er een maas in de wet gevonden wordt dat jij je dieren gewoon mee kan nemen.

Ik verhuis naar IJsland, daar hebben ze een enorm ontmoedigingsbeleid op dierenimport. Honden en kat moeten maand in quarantaine, konijnen moet in huis in "quarantaine" die wordt gecheckt door een overheidsdierenarts. Verder moet ze alle mogelijk denkbare bloedtesten, vaccinaties, ontlastingstesten, wormenkuren etc. krijgen. Totale som, inc. vlucht en quaraintaine minimaal €7500.
Maar het zijn m'n beessies die ik aangeschaft heb met het idee er altíjd goed voor te zorgen.

Schildpadden mogen überhaupt niet ingevoerd worden, juiste papieren of niet.
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:48:38 »

't goh Ijsland dan nog wel. Dan begrijp ik inderdaad dat je ze niet meeneemt, reglementering is daar enorm streng wat betreft import. Nu alle respect dat je dit toch doet voor de dieren die wel 'mogen' geimporteerd worden. Ondanks de enorme kost/moeite!
Gelogd

Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:54:15 »

Oops, er komt even iets tussen; Kevin ik pb je later!

Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Februari 2012, 13:55:16 »

Oops, er komt even iets tussen; Kevin ik pb je later!



Prima, ik hoor het wel.
Gelogd

kaar
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 30


« Antwoord #11 Gepost op: 25 Februari 2012, 15:25:38 »

ik kan zelfs niets helpen of bijdragen maar wilde wel even zeggen dat ik het top vind dat het in zo'n korte tijd op deze manier geregeld kan worden!  hoed af

Veel succes met de emigratie en ik hoop dat jullie inclusief veestapel snel weer gesettled zullen zijn.

/Karen.
Gelogd
Wallah
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 65


« Antwoord #12 Gepost op: 25 Februari 2012, 15:46:35 »

ik kan zelfs niets helpen of bijdragen maar wilde wel even zeggen dat ik het top vind dat het in zo'n korte tijd op deze manier geregeld kan worden!  hoed af

Veel succes met de emigratie en ik hoop dat jullie inclusief veestapel snel weer gesettled zullen zijn.

/Karen.

Thanks, dat doet een mens goed!
Gelogd
bram01
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 79


griekjes


« Antwoord #13 Gepost op: 25 Februari 2012, 16:00:59 »

 

Groeten
Bram
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 April 2024, 07:33:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 752
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 680
Totaal: 680
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 25 queries.