Een schildpad kan heus een paar dagen zonder eten. Daar moet je niet mee inzitten.
Misschien had de kleine schildpad geen kans om te eten aangezien ze bij een grotere schildpad zat.
De grote kaapte misschien al het eten weg voordat de kleine een kans kreeg om voldoende te eten.
Voor dat zacht buikschild:
Zorg er zeker voor dat je schildpad sepia ter beschikking heeft. Verder kun je huisjesslakken geven en eierschalen in het aquarium leggen.
Het is al goed dat je de schildpadden bij mooier weer buiten steekt waar ze de broodnodige UV-straling kunnen hebben.
Maar misschien moet je toch overwegen om een UV- lamp aan te schaffen. Mogelijks heeft dit diertje nog nooit in zijn leven de nodige UV-straling gehad waardoor calcium niet vastgezet kan worden in de beenderen/ schild. Met het gekende gevolg.
Kan de schildpad ook op een eiland waar hij kan opwarmen?
Dat bruin weefsel is moeilijk te beoordelen zonder foto
Heb nu ook het gevoel dat de grotere de meeste voer altijd heeft gegeten. Dat is nogal een dik propje.
Dus denk dat ik ze morgen van elkaar scheidt. Zodat de 1 kan kan afvallen.
En de kleine niet te veel stress heeft. Ze schelen wel weinig van formaat.
Zal morgen even foto maken van beide + gewicht.
Bruine weefsel, kan ik er zo vanaf halen. Wel heb ik het idee dat ze niet goed kan eten. Ze hapt wel maar er komt nauwlijks iets binnen volgens mij.
En ja ze kunnen op een houtstronk liggen. En heb al wel een verwarmingslamp. Heb nog geen uv lamp voor deze gehaalt.
Zal morgen even achter sepia aangaan. Van de andere is het bijna op.
Ook lijkt het dat ze niet op de bodem kan zwemmen. Maak mij ernstig zorgen.
Helaas te weinig geld. En mams wil nog even afwachten om gelijk naar een RA te gaan.
Ze heeft iig weer de oogjes los. En gister had ze deze steeds dicht zitten.