SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: waterschildpad ik vroeg me af of mijn schildpad verblijf wel goed is  (gelezen 13356 keer)
johwie
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 19


« Gepost op: 10 December 2011, 19:39:55 »

Hallo ik vroeg me af of mijn verblijf van mijn schildpad wel goed is. gr. johwie hier onder foto


[img][http://www.webklik.nl/user_files/2011_05/265984/DSCN0793.JPG]
Gelogd
nielo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1594



« Antwoord #1 Gepost op: 10 December 2011, 19:41:04 »

Gelogd

0.2.0 Trachemys Scripta Troostii
1.4.0 Trachemys Scripta Elegans
1.3.0 Pelusios Castaneus
nielo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1594



« Antwoord #2 Gepost op: 10 December 2011, 19:43:01 »

Je weet het antwoord toch al op het andere forum?
Of wil je het 10 keer horen  groentjes lachen

http://www.schildpadnet.nl/forum/topic.php?tid=11291
Gelogd

0.2.0 Trachemys Scripta Troostii
1.4.0 Trachemys Scripta Elegans
1.3.0 Pelusios Castaneus
johwie
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 19


« Antwoord #3 Gepost op: 10 December 2011, 19:44:28 »

dat is een kut website deze is beter
Gelogd
Felien
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 257



« Antwoord #4 Gepost op: 10 December 2011, 20:03:28 »

dat is een kut website deze is beter

*** website of niet, dat verandert niets aan de gegeven info Knipoog

Deze maat aquarium is nog goed voor voorlopig, geelwangen/buiken kunnen tot 30 cm SCHILDgrootte halen.
Dus op termijn is een 120/50/50 zeker aan te raden. (per dier, want de zaagrug doe je best apart in een ander aquarium als ze groter zijn)
Zaagrug heeft een veel rustiger karakter dan de geelbuik, dat zorgt voor problemen.
Er moet een warmtelamp zijn die het eiland verwarmd tot zo'n 32 graden.

Over de grootte, ze worden wel degelijk zeer groot.
Ter illustratie, mijn halfwas geelbuik vrouw.
Beeld je in. Dit dier, en dan nog eens MAAL 2, dat is een volwassen vrouwelijk dier.


Maar dit wist je al Knipoog
« Laatste verandering: 10 December 2011, 20:27:34 door Felien » Gelogd

1.1.0 Trachemys scripta scripta
Starscreamer
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 458


2 Geelwangen, 1 Griek & een Muskus


« Antwoord #5 Gepost op: 10 December 2011, 21:04:01 »

dat is een kut website deze is beter

Hoe weet je nou dat die andere k*t is en deze beter.
Ik heb je al doorgegeven wat je zou kunnen veranderen.
Ik vind het rond uit vreemd dat je het hier nog een x vraagt zonder  dat ik iets verbeterd zie op de foto's.
Uiteraard ben je hier ook van harte welkom maar we zouden graag 'nieuwe' foto's willen zien  groentjes lachen

Trouwens ook welkom op deze site 
Gelogd

Trachemys scripta troostii 2.0.0. "Geelwang" Raphael & Slash,
Testudo hermanni hermanni 0.1.0. "Griekje" Vegeta,
Sternotherus odoratus 0.0.1. "Muskus" Crixus:
COWABUNGA!!!
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1488



« Antwoord #6 Gepost op: 10 December 2011, 21:30:35 »

dat is een kut website deze is beter


Niets mis met dat forum hoor.
Het probleem zit 'em voornamelijk in de stronteigenwijze jeugdige nieuwe forumleden die zich aanmelden, de moeite niet nemen om een beetje fatsoenlijk Nederlands te typen / tips & adviezen van doorgewinterde leden naast zich neer leggen, omdat de verkoper van de dierenwinkel zei dat het allemaal prima kan.... en na wat kritiek een forum als snel als k*tforum bestempelen.

Maar veel succes met je hobby & dieren. Vraag me alleen af wat je op een schildpaddenforum komt zoeken, aangezien je alle juiste info (zoals je zelf aangeeft) al van de winkelverkoper hebt gehoord.
Gelogd

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 10 December 2011, 21:36:44 »

dat is een kut website deze is beter


Niets mis met dat forum hoor.
Het probleem zit 'em voornamelijk in de stronteigenwijze jeugdige nieuwe forumleden die zich aanmelden, de moeite niet nemen om een beetje fatsoenlijk Nederlands te typen / tips & adviezen van doorgewinterde leden naast zich neer leggen, omdat de verkoper van de dierenwinkel zei dat het allemaal prima kan.... en na wat kritiek een forum als snel als k*tforum bestempelen.

Maar veel succes met je hobby & dieren. Vraag me alleen af wat je op een schildpaddenforum komt zoeken, aangezien je alle juiste info (zoals je zelf aangeeft) al van de winkelverkoper hebt gehoord.

Laten we niet veroordelen alsjeblieft. Hier krijgt elk forumlid (ook met voorgeschiedenis op een ander forum) een nieuwe kans.  uitroep !


On topic: Ik zou op (korte) termijn inderdaad uitkijken voor een grotere ruimere bak. Je vind vast voorbeelden genoeg hoe je dit degelijk kan verwezenlijken.
Welkom op het forum.
Gelogd

Veerle
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 502



« Antwoord #8 Gepost op: 14 December 2011, 00:05:30 »

Ga niet meteen mensen weg jagen die niet beter weten. Mensen geloven meestal de verkoper omdat die (zogezegd) het wel beter moet weten aangezien hij/zij wel in de dierenwinkel werkt. Vaker weten ze het helemaal niet beter maar een winkel moet verkopen, geef ze een tweede kans en probeer ze te doen inzien dat er andere manieren zijn dit bevordert de hobby alleen maar.

Verder zoals aangegeven worden 2 verschillende soorten best niet samen gehouden, omwille van karakter/grootte bv. Je hebt ze nu dus veel kan je er niet meer aan doen, eventueel een 2de bak aanschaffen zou een oplossing kunnen zijn wat in de toekomst toch zal moeten gebeuren daar de schildpadden rond de 30cm worden (mannetjes kleiner) Voorbeelden vindt je hier op het forum door de zoekfunctie te gebruiken (rechts boven).

Wat geef je van voeding, want met de gedroogde garnaaltjes/korrels stel je jou schildpadden niet tevreden. Het woord zegt het zelf "gedroogde" . Over voeding vindt je hier ook veel topics, maar muggelarven, kleine waterslakjes etc is stukken beter. Eierschalen of sepia is ook aan te raden daar er veel kalk in zit en dit goed is voor het schild. Overdrijf ook niet met voederen want dat worden ze te snel groot en resulteert in slechte schildgroei, schildpad die te vet is. 

In jou bak moet ook veel meer water, waarom? Deze soorten zijn zwemmers, ze zijn klein maar toch kunnen ze al aardig zwemmen, zorg indien je het water (hopelijk) verhoogd wel nog altijd voor een zonplaats (turtle dock, grote steen, tak) waar ze op kunnen zonnen, ook waterpest (waterplant) is handig daar ze er in kunnen "hangen, rusten" nu ze nog klein zijn, 9/10 zullen ze er wel van eten maar dit kan geen kwaad.

Waarschijnlijk ben ik nog hopen vergeten, maar luister niet al teveel naar een verkoper, vaak hebben die de basis informatie (grootte, herkomst, soort) uit zo'n klein boekje van "tetra" of gewoon door hun bazen meegekregen. Naast die basis informatie weten ze er verder niks van en luister je dus beter naar mensen die er al jaren houden/kweken en die het soms zelfs beter weten dan mensen die in zoo's of dierenparken werken. Succes, laat je niet ontmoedigen en vooral lees er veel over, forums hebben een ton aan informatie, je dieren worden er alleen maar beter van en je spaart veel geld uit aan reptielen artsen.
Gelogd

0.0.2 Astrochelys radiata
1.1.0 Agrionemys horsfieldii
Starscreamer
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 458


2 Geelwangen, 1 Griek & een Muskus


« Antwoord #9 Gepost op: 15 December 2011, 09:13:24 »

Ga niet meteen mensen weg jagen die niet beter weten. Mensen geloven meestal de verkoper omdat die (zogezegd) het wel beter moet weten aangezien hij/zij wel in de dierenwinkel werkt. Vaker weten ze het helemaal niet beter maar een winkel moet verkopen, geef ze een tweede kans en probeer ze te doen inzien dat er andere manieren zijn dit bevordert de hobby alleen maar.

Verder zoals aangegeven worden 2 verschillende soorten best niet samen gehouden, omwille van karakter/grootte bv. Je hebt ze nu dus veel kan je er niet meer aan doen, eventueel een 2de bak aanschaffen zou een oplossing kunnen zijn wat in de toekomst toch zal moeten gebeuren daar de schildpadden rond de 30cm worden (mannetjes kleiner) Voorbeelden vindt je hier op het forum door de zoekfunctie te gebruiken (rechts boven).

Wat geef je van voeding, want met de gedroogde garnaaltjes/korrels stel je jou schildpadden niet tevreden. Het woord zegt het zelf "gedroogde" . Over voeding vindt je hier ook veel topics, maar muggelarven, kleine waterslakjes etc is stukken beter. Eierschalen of sepia is ook aan te raden daar er veel kalk in zit en dit goed is voor het schild. Overdrijf ook niet met voederen want dat worden ze te snel groot en resulteert in slechte schildgroei, schildpad die te vet is. 

In jou bak moet ook veel meer water, waarom? Deze soorten zijn zwemmers, ze zijn klein maar toch kunnen ze al aardig zwemmen, zorg indien je het water (hopelijk) verhoogd wel nog altijd voor een zonplaats (turtle dock, grote steen, tak) waar ze op kunnen zonnen, ook waterpest (waterplant) is handig daar ze er in kunnen "hangen, rusten" nu ze nog klein zijn, 9/10 zullen ze er wel van eten maar dit kan geen kwaad.

Waarschijnlijk ben ik nog hopen vergeten, maar luister niet al teveel naar een verkoper, vaak hebben die de basis informatie (grootte, herkomst, soort) uit zo'n klein boekje van "tetra" of gewoon door hun bazen meegekregen. Naast die basis informatie weten ze er verder niks van en luister je dus beter naar mensen die er al jaren houden/kweken en die het soms zelfs beter weten dan mensen die in zoo's of dierenparken werken. Succes, laat je niet ontmoedigen en vooral lees er veel over, forums hebben een ton aan informatie, je dieren worden er alleen maar beter van en je spaart veel geld uit aan reptielen artsen.

We jagen hem niet weg maar wat je hier boven allemaal zegt hadden we ook al op een andere forum gezegt Knipoog
Gelogd

Trachemys scripta troostii 2.0.0. "Geelwang" Raphael & Slash,
Testudo hermanni hermanni 0.1.0. "Griekje" Vegeta,
Sternotherus odoratus 0.0.1. "Muskus" Crixus:
COWABUNGA!!!
Majkos9
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 78


« Antwoord #10 Gepost op: 16 December 2011, 20:53:13 »

Hoi Johwie. hoed af

Je inderdaad moeten gaan denken aan een groterre aquarium maar daar heb je nog tijd voor.Maand of 11.Je kan rustig rondkijken op marktpl..

Dus daar kan je langzaam voor sparen maar het zal wel uiteindelijk echt nodig zijn.Een grootte is genoeg je kan hier een scheidingswand in maken mocht het niet samen gaan waar toch een best grootte kans op is.

Recente zorgen zijn:
1Voeding

2 Water omhoog kost bijna niks toch?

3Eilandje Deze kost wel wat: 9,50 euro Zoo med turtle dock small.Valt ook mee toch?Hier de link.
http://webshop.waterschildpad.info/shop/assets/s2dmain.html?http://webshop.waterschildpad.info/shop/027b8c990014dd815/027b8c9901122f411.html

4 lampen UVB en Warmte spot voorlopig je grootste uitgave.
E 27 fittingen 1,-euro en draad met stekker eraan 3,-euro.keer twee 8,- euro +-
Dan de lampen zelf
Via de eerder genoemde link zoek je deze:
1 exo terra repti glo 5.0 UVB compact lamp 26 watt  15,-euro
1xexo terra repti baskingspotduo 2x60 watt 11,50euro.
Nog een beetje voor verzendkosten ik weet niet hoeveel. Als je dit locaal zoekt is dit meestal duurder.
De lampjes naast elkaar boven het dock plaatsen(20a 30 cm erboven).

5 Zandbodem zeker doen.Zoek dat local verzenden zal duur zijn denk ik.

Alles te samen rond de 60,- euro denk ik met de verzend kosten erbij.
Vriezervoedsel raad ik aan,rode muggenlarve om te beginnen.
Runderhart enc.... meestal rond de 3 euro voor 24 dagen nu ze nog klein zijn dan.
Er zijn hier veel variatie's in mogelijk.Maar dat zal je wel in een locale aquariumzaak moeten halen.De voordelen tegen het levend voedsel zitten vooral in het veel mindere risico voor ziektes een nadeel is iets lagere voedingswaarde.

Hou die grootte steenen erin daar kunnen ze op rusten, dus dat de schildpadjes op de steen toch volledig onderwater kunnen maar met het strekken van de nek naar lucht kunnen happen.
Doe dit allemaal en je zal ervoor beloond worden van je gaat veel meer plezier aan je turtle's beleven. yeah ! Vooral als je jong zijn zijn ze mooi als ze goed verzorgd worden daarna ook hoor maar het schild zal iets minder kleurrijk zijn.Hou ons hier op de hoogte en vraag hier alles wat je wilt weten. Knipoog(maar wel serieus je best doen voor je diertjes ook he? Knipoog)

Als je dit allemaal voor elkaar hebt kan ik je wel wat advies geven over welke vissen wel of niet en welke risico's en kosten het met zich meedraag.

Even reageren op sommige reactie's hier. afvragend...
Wat ik ook doe, waar ik ook lees er was op het andere forum even spraake van lampen maar daarna ging het vooral over de aquarium die nodig is bij volwassen dieren.Dit is voorlopig nog niet aan de orde dus maak er nog niet zo struikelpunt van. bidden
Er was helemaal (of bijna) geen spraake van voedsel.Als de eigenaar de schildpadjes langer heeft gaat ie er vanzelf meer voor over hebben.Dus waarschijnlijk ook een groote bak. cool zeg

Groetjes Majkos
Gelogd
Felien
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 257



« Antwoord #11 Gepost op: 16 December 2011, 21:05:34 »

Het zou fijn zijn moest topicstarter na al dit mooi advies ook antwoorden.
Met misschien een update van de bak ? (de warmte lamp moet er dringend komen ivm schildrot...) Knipoog
« Laatste verandering: 16 December 2011, 21:33:36 door Felien » Gelogd

1.1.0 Trachemys scripta scripta
Majkos9
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 78


« Antwoord #12 Gepost op: 16 December 2011, 23:12:11 »

Wat bedoel je eigenlijk bij het ander forum met: heb al een groote bak?
Heb je al een grootere aquarium dan die 60x30x30 staan?
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 April 2024, 13:38:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 606
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 578
Totaal: 578
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.042 seconden met 25 queries.