Ik heb al een tijdje niets meer van mij laten zien op dit forum, maar dat wil niet zeggen dat ik hier nooit meer kom.
Vandaag heb ik de schildpadden weer in de koelkast geschoven. Sinds vorig jaar hebben de jongen een eigen koelkast, zodat ik mijn sla niet hoef te mixen met zand van de schildpadden.
.
Zoals je ziet zijn ze niet altijd blij als ze de koelkast in gaan, het is toch een geforceerde verhuizing voor ze. Na enkele dagen worden ze wel rustig en gaan ze slapen. Uiteraard kijk ik elke dag wel even of de jongens het goed maken.
Nu kan ik eindelijk na enkele jaren mijn terrarium gaan vernieuwen. De 3 vrouwtjes lopen al enkele jaren met een mannetje in een terrarium en die wil ik nu gaan scheiden van elkaar. Ik wil er ook iets in gaan maken met een zelfzuiverend watersysteem zodat ze kunnen badderen, maar ik niet elke dag het water hoef te verversen. Maar goed, eerst moet ik nog een verplaatsbaar onderstel maken voor het huidige terrarium.
Dan is mijn vriendin ook blij, want die vind het niet leuk dat de schildpadden in de slaapkamer zitten. Maar ja, de schildpadden waren er eerder.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van mijn activiteiten. Ik heb al hout gehaald bij de Hornbach en ik kan je vertellen dat planken tot maximaal 2,70 meter in een Renault Clio passen.