kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 6 Mei 2007, 19:25:19 » |
Bedoeling van dit topic is hier te melden wat op het menu van de dag staat. Zo kunnen er reacties gegeven worden waar we hopelijk nog wat aan hebben. Dan kunnen zowel beginners als meer ervaren liefhebbers er hopelijk wat uit leren, graag kritisch bekijken dus Dit is de voeding van vandaag, meteen er bij vermelden dat de vloer eerst grondig gedesinfecteerd werd, alle voer die per toeval op de grond valt in de kamer word weggegooid. Menu van vandaag: Ik zal meteen de hoeveelheid erbij vermelden, zo kan de verhouding beter uitgelegd/bepaald worden +/-3 kg gras en klavermix (gras rodeklaver duizendblad smalleweegbree en kaasjeskruid) 5 andijvie 1,5 kg witloof 500 gr veldsla 4 appelen (voornamelijk voor elongata en carbonaria's) 2 komkommers (vocht voor sulcata en pardalis) 250 gr tauge 100gr wortelloof 300 gr agrobs 60gr Vitamineral
|
|
« Laatste verandering: 6 Mei 2007, 20:02:58 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 6 Mei 2007, 20:43:05 » |
Hahahaha....ik lig hier krom van het lachen Kurt.....wat een bakken. Fantastisch!! Het ziet er dan ook heel goed uit....
Vandaag op het menu bij mij:
- smalle en brede weegbree - klavers en bloemen (paars) - fluitenkruid - paardenbloemblad/bloem/stengel - distels - gras - meloen (grieken) - komkommer (pardalissen) - taugee (125 gram)
Kalk (halve sepia geschaafd voor 9 landschildpadden), vitaminen en mineralen (farm-o-san), 0,5 mm voor pardalissen en grieken en 0,1 mm voor een pardalis van 50 gram toevoegen. Dit mengen met water en over eten besproeie, alles door elkaar husselen en verdelen over 3 bakken.
Ik heb er geen grammen en hoeveelheden bij de kruiden, geen idee namelijk, maar ga het morgen even wegen bij de volgende voeding.
En hygiene.....aanrecht van te voren schoonmaken met dettol. Handen wassen. Gevallen eten op aanrecht doe ik weg.
Eet smakelijk schildpadden.
Jarno.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 6 Mei 2007, 21:00:10 » |
bij mij was er niks te eten maar mijn schildpadden zullen wel honger kregen met al die bakken van jou morgen kregen zij weer eten aangezien zij niet elke dag wat kregen agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 7 Mei 2007, 12:46:14 » |
Heb jij nog nooit bij de reptielenafdeling van de zoo gesolliciteerd kurt? Aangezien je zelf de voeding van een kleine zoo moet maken Vandaag stond er bij mijn rhinoclemmys groene krulsla ,witlof ,paardenbloemblad,champinongs, agrobs en vitaminen op het menu en hij was content
|
0.0.2 Astrochelys radiata 1.1.0 Agrionemys horsfieldii
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 7 Mei 2007, 13:02:51 » |
Vandaag andijvie met agrobs; jullie geven blijkbaar telkens een mengeling terwijl ik dat amper doe. De ene dag dat dit, de andere dag iets anders. Ook krijgen ze hier maar 1 dag op 2 eten, zowel groot als klein.
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Mei 2007, 16:16:55 » |
das een mooi koud buffet kurt,
Bij mij hebben de griekjes en de kolenbrander vandaag alle 4 het zelfde gekregen,namelijk,
paksoi veldsla witlof komkommer champignons paardebloemblad druif geraspte sepia vita totaal en ze vasten 2x per week
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Mei 2007, 16:34:21 » |
zo vandaag was het etens dag zij hebben alle het zelfde gehad
taugee andijve witlof hocops vitamine
ik meng dat alles door elkaar en verdeel dat dan op de schalen
agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 7 Mei 2007, 16:38:01 » |
Witlof veldsla andijvie
heucops (ruim) gistocal (vitaminen kalk) melkzure kalk.
Natuurlijk goed gemengd
de jonge dieren : Ster en griek ; aanvullend loof van het duizenblad
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 7 Mei 2007, 21:14:07 » |
Andijvie Witloof Taugé of sojascheuten Veldsla Rucola Heucops/agrobs wat carmix en sporavit
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 7 Mei 2007, 22:47:45 » |
zo en nu foto,s van de lege bakjes
weten wij gelijk wat de dieren laten liggen
hier kan ik het wel vertellen de heucops netjes ertussen uit gehaald die donders agnes
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 7 Mei 2007, 23:01:59 » |
Veldsla Rucola wat van de Heucops/agrobs
dit is blijven liggen niet toevallig het nieuwe voer neem ik aan, had dit nog niet eerder gevoerd
|
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 8 Mei 2007, 08:56:18 » |
Witlof Paksoi Veldsla Vitamineral
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
Helen
Geochelone elegans
Lot en Teun
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 8 Mei 2007, 21:06:17 » |
andijvie ,witlof, taugé, klaproosblad en daarover wat geraspte sepia. Klaproosblad is als eerste op groet Helen
|
groeten Helen 0.0.2 Stigmochelys pardalisjes
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 8 Mei 2007, 21:15:44 » |
Vandaag andijvie met agrobs; jullie geven blijkbaar telkens een mengeling terwijl ik dat amper doe. De ene dag dat dit, de andere dag iets anders. Ook krijgen ze hier maar 1 dag op 2 eten, zowel groot als klein.
Ik geef minstens 5 soorten, uitgezonderd op de zogenaamde vastendagen, dan krijgen ze enkel wat andijvie. Vind gevarieerd aanbod natuurlijker, ik neem aan dat ze in de vrije natuur ook gevarieerd eten. Ze krijgen wat ze in 1 keer opkunnen (+/- 20min) Ieder heeft zijn manier natuurlijk
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 8 Mei 2007, 21:19:28 » |
vitaminen en mineralen (farm-o-san), 0,5 mm voor pardalissen en grieken en 0,1 mm voor een pardalis van 50 gram toevoegen. Dit mengen met water en over eten besproeie, alles door elkaar husselen en verdelen over 3 bakken. Farm-o-san ? Verklaar eens nader, is dit pasta of zo ? Ken ik niet.
|
|
|
|
|