maar goed dat je er vandaag niet was ivm de grote ontsnapte gorilla,zie ad.nl
Tja, we zijn die dag in Blijdorp ook twee Indotestudo elongata gaan ophalen. Dat was me het dagje wel. We hadden begrepen dat er ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan wat extra activiteiten zouden zijn, maar dat ze hun gorilla's zouden loslaten was nu ook weer niet nodig.
De elongata's doen het goed. Ze hebben een beetje tijd nodig gehad om te wennen, maar alles loopt volt. ik stel wel vast dat ze zeer levendig zijn en langs de randen van het terrarium naar een uitgang zitten te zoeken. Terrarium is eerder klein, tot de quarantaine voorbij is.
Alles samen hebben we er nu zes zitten, eentje van Lies, eentje van Kurt, twee van Blijdorp en twee die we overgenomen hebben van iemand die ze op een beurs gekocht had.
Opvallend is dat die twee laatste dieren wat harder groeien, iets smaller en een beduidend hoger schild hebben dan de andere vier. Bovendien is de kleur van die dieren ook wat helderder.
Ik vermoed dat, als er (twee?) verschillende ondersoorten zijn, we dieren hebben uit de twee verschillende groepen. Voorlopig blijven ze nog samen zitten, maar vermoedelijk moeten we ze als ze geslachtsrijp zullen zijn uit mekaar zetten.