SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Mijn klein maar groot geluk!!  (gelezen 21411 keer)
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #15 Gepost op: 18 September 2011, 22:53:01 »

Exact!! Ook geen expert. ..enne....nee dank u (ik weet precies waarom buiten deze x wel komkommer, in alle overige gevallen komkommer etc. niet, met dank aan een expert...)  vrede Wat mij betreft kunnen we het hier bij laten....

Deel dat dan met de forumleden. Welke gedachte zit er achter ' deze x wel komkommer ' ? Ik ben i.ig. oprecht nieuwsgierig .

Zo zie je dat wat op foto's wordt gezien ook wel eens uitgelegd dient te worden.
Mee eens, ook ik ben nieuwsgierig. cool zeg
Gelogd
maartjexxx
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 44



« Antwoord #16 Gepost op: 18 September 2011, 23:11:32 »

Exact!! Ook geen expert. ..enne....nee dank u (ik weet precies waarom buiten deze x wel komkommer, in alle overige gevallen komkommer etc. niet, met dank aan een expert...)  vrede Wat mij betreft kunnen we het hier bij laten....

Deel dat dan met de forumleden. Welke gedachte zit er achter ' deze x wel komkommer ' ? Ik ben i.ig. oprecht nieuwsgierig .

Zo zie je dat wat op foto's wordt gezien ook wel eens uitgelegd dient te worden.

Beste Arnaud, 

Ik deel zelfs heel graag informatie met forumleden die oprecht geïnteresseerd zijn in datgene wat ik te vertellen heb.
Sociale interactie ligt in de basis van mijn dagelijks leven, mijn professie ligt zelfs voor een groot gedeelte in het bezighouden met het gedrag (oa voelen en streven) van de mens in het algemeen.
Juist deze professie doet mij in alle ernst twijfelen aan de "oprechte nieuwsgierigheid' . Ik kan wel een relaas gaan beginnen over de bevindingen waarop ik mijn twijfelen baseer, maar daar heb ik geen behoefte aan. Hiernaast denk ik hiermee ook onze mede forumleden geen enkele dienst te bewijzen...dit is immers niet de reden waarom men zich op dit forum begeeft.
Degenen die oprecht geen oog dicht zullen doen zonder mijn uitleg ben ik best toegenegen enige uitleg te geven middels een privé bericht. Ook ben ik van mening dat een forumlid niets DIENT uit te leggen...Het is zijn of haar recht om dit te willen doen al dan niet te willen doen.

Dan ga ik mij nu weer bezig houden met belangrijkere zaken, zoals de zorg voor mijn gezin en mijn dieren....daar waar mijn hart ligt.
Arnaud.....ik wens jou en je ongetwijfeld goed verzorgde dieren het allerbeste toe.
En hier wil ik het nu echt bij laten....(dit ook gericht hebbende aan mijnheer Gaal).

Een vr. gr. T. Veenstra
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #17 Gepost op: 18 September 2011, 23:16:58 »

Zal voor rehydratie zijn ?
Daar is komkommer prima voor maar ook enkel daarvoor bij deze soort en vele andere.

Veel plezier en succes met de dieren.

Je kan je misschien indenken is dat foto's sneller als voorbeeld worden overgenomen dan lappen tekst met uiterst goede informatie
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #18 Gepost op: 18 September 2011, 23:40:16 »

Sociale interactie ligt in de basis van mijn dagelijks leven, mijn professie ligt zelfs voor een groot gedeelte in het bezighouden met het gedrag (oa voelen en streven) van de mens in het algemeen.
Juist deze professie doet mij in alle ernst twijfelen aan de "oprechte nieuwsgierigheid' .

Mijn professie is nagenoeg hetzelfde hetzij toegepast op een specifieke doelgroep in de samenleving. Sociale interactie op een digitaal medium zoals een forum is lastig. Eigenlijk zelfs te eenzijdig. Sociale interactie is een samenhang tussen woordkeuze, tonatie en fysiologie (wat straalt iemand non verbaal uit) Daarbij maakt woordkeuze slechts 5% uit van de interactie, tonatie wat meer en het merendeel is fysiologie. Dat laatste is het meest doorslagevend over hoe iets bij de ander overkomt.

Wat maakt dat jij, op basis van jou professie, in alle ernst twijfelt aan mijn oprechtheid ? Bovenstaande in beschouwing genomen.

« Laatste verandering: 18 September 2011, 23:48:11 door Arnaud » Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
maartjexxx
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 44



« Antwoord #19 Gepost op: 19 September 2011, 13:48:46 »

Zal voor rehydratie zijn ?
Daar is komkommer prima voor maar ook enkel daarvoor bij deze soort en vele andere.

Veel plezier en succes met de dieren.

Je kan je misschien indenken is dat foto's sneller als voorbeeld worden overgenomen dan lappen tekst met uiterst goede informatie


Martijn,

Hartelijk bedankt voor je fijne bericht. Fijn dat ik ook weer gewoon kan reageren op een bericht.
En....van 300 gram naar twee kilo...geweldig!!
Ik zal zeker aan je denken wanneer ik vragen heb  akkoord .

Hartelijke groet, Tamara
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #20 Gepost op: 19 September 2011, 14:20:14 »

Zal voor rehydratie zijn ?
Daar is komkommer prima voor maar ook enkel daarvoor bij deze soort en vele andere.

Veel plezier en succes met de dieren.

Je kan je misschien indenken is dat foto's sneller als voorbeeld worden overgenomen dan lappen tekst met uiterst goede informatie


Martijn,

Hartelijk bedankt voor je fijne bericht. Fijn dat ik ook weer gewoon kan reageren op een bericht.
En....van 300 gram naar twee kilo...geweldig!!
Ik zal zeker aan je denken wanneer ik vragen heb  akkoord .

Hartelijke groet, Tamara
Het posten van vragen voor open publiek is voor iedereen leerzaam.
Bied ook de mogelijkheid adviezen te krijgen van meer ervaren houders van deze soort welke toch complex is.
Gelogd
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #21 Gepost op: 19 September 2011, 16:25:05 »

Exact!! Ook geen expert. ..enne....nee dank u (ik weet precies waarom buiten deze x wel komkommer, in alle overige gevallen komkommer etc. niet, met dank aan een expert...)  vrede Wat mij betreft kunnen we het hier bij laten....

Deel dat dan met de forumleden. Welke gedachte zit er achter ' deze x wel komkommer ' ? Ik ben i.ig. oprecht nieuwsgierig .

Zo zie je dat wat op foto's wordt gezien ook wel eens uitgelegd dient te worden.

Beste Arnaud, 

Ik deel zelfs heel graag informatie met forumleden die oprecht geïnteresseerd zijn in datgene wat ik te vertellen heb.
Sociale interactie ligt in de basis van mijn dagelijks leven, mijn professie ligt zelfs voor een groot gedeelte in het bezighouden met het gedrag (oa voelen en streven) van de mens in het algemeen.
Juist deze professie doet mij in alle ernst twijfelen aan de "oprechte nieuwsgierigheid' . Ik kan wel een relaas gaan beginnen over de bevindingen waarop ik mijn twijfelen baseer, maar daar heb ik geen behoefte aan. Hiernaast denk ik hiermee ook onze mede forumleden geen enkele dienst te bewijzen...dit is immers niet de reden waarom men zich op dit forum begeeft.
Degenen die oprecht geen oog dicht zullen doen zonder mijn uitleg ben ik best toegenegen enige uitleg te geven middels een privé bericht. Ook ben ik van mening dat een forumlid niets DIENT uit te leggen...Het is zijn of haar recht om dit te willen doen al dan niet te willen doen.

Dan ga ik mij nu weer bezig houden met belangrijkere zaken, zoals de zorg voor mijn gezin en mijn dieren....daar waar mijn hart ligt.
Arnaud.....ik wens jou en je ongetwijfeld goed verzorgde dieren het allerbeste toe.
En hier wil ik het nu echt bij laten....(dit ook gericht hebbende aan mijnheer Gaal).

Een vr. gr. T. Veenstra
Erg jammer deze reactie, ook mijn nieuwschirigheid is oprecht, ik/wij zitten hier niet om de wijsneus uit te hangen of iemand
het gras onder de voeten weg te maaien.
Ik zelf post eingelijk heel weinig, alleen als het interesant of leerzaam is en/of ik denk dat ik iets toe kan voegen, voor de rest volg ik elke topic.
Als ik dan een foto zie waarop mij iets verbaast dan reageer ik met een vraag(doe je zelf waarschijnlijk ook) en dan komt er alleen maar een ontwijkende en afkeurende reactie.
Nogmaals als je iets plaatst kan dat een goede en interessante discussie tot gevolg hebben en dan is het bijzonder jammer dat je er niet in meegaat.
Maargoed meneer Gaal is verder stil.
Gelogd
Ropeeters
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 55



« Antwoord #22 Gepost op: 19 September 2011, 16:34:39 »

Ik vind het erg mooie diertjes! Ook de omgeving ziet er leuk uit.

Als beginner in de schildpadjes heb ik dan wel de vraag na dit alles te lezen: Waarom deze soort normaal geen komkommer? Heeft dit te maken met de nieren?
Welke toegevoegde waarde heeft een komkommer dat dit in een uitzonderlijk geval wel wordt gebruikt?
Gelogd

www.ropeeters.nl - Multimedia Freelancer
Gojira
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 87


« Antwoord #23 Gepost op: 19 September 2011, 16:46:40 »

Als beginner in de schildpadjes heb ik dan wel de vraag na dit alles te lezen: Waarom deze soort normaal geen komkommer? Heeft dit te maken met de nieren?
Welke toegevoegde waarde heeft een komkommer dat dit in een uitzonderlijk geval wel wordt gebruikt?

komkommer heeft geen toegevoegde waarde , daarom de reacties erop.
komkommer is puur vocht en wordt enkel gebruikt voor soorten die veel vocht nodig hebben te hydrateren.
In principe is het niet slecht natuurlijk , maar niet alle soorten hebben nood aan veel vocht en afgaande van vorige reacties is deze soort er 1 van
Gelogd

Reptielen:
0.0.1 Testudo Graeca Nabeulensis
1.0.0 Pogona Vitticeps
NicWill
Algemene moderator
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3664



« Antwoord #24 Gepost op: 19 September 2011, 16:50:49 »

Maargoed meneer Gaal is verder stil.

Hoeft niet ,Fred !

Wat de rest van de reacties betreft : ik vermoed dat er ook fora bestaan om uitvoerig in te gaan op de relevantie van professie-gebondenheid,sociale interactie e.a. tonaties . Stel voor om discussies dààrover daarop verder te zetten zodat topics hier niet verzuren ??





Gelogd
Ropeeters
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 55



« Antwoord #25 Gepost op: 19 September 2011, 16:53:00 »

Als beginner in de schildpadjes heb ik dan wel de vraag na dit alles te lezen: Waarom deze soort normaal geen komkommer? Heeft dit te maken met de nieren?
Welke toegevoegde waarde heeft een komkommer dat dit in een uitzonderlijk geval wel wordt gebruikt?

komkommer heeft geen toegevoegde waarde , daarom de reacties erop.
komkommer is puur vocht en wordt enkel gebruikt voor soorten die veel vocht nodig hebben te hydrateren.
In principe is het niet slecht natuurlijk , maar niet alle soorten hebben nood aan veel vocht en afgaande van vorige reacties is deze soort er 1 van

Okey bedankt!
Gelogd

www.ropeeters.nl - Multimedia Freelancer
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #26 Gepost op: 19 September 2011, 18:51:58 »

Als beginner in de schildpadjes heb ik dan wel de vraag na dit alles te lezen: Waarom deze soort normaal geen komkommer? Heeft dit te maken met de nieren?
Welke toegevoegde waarde heeft een komkommer dat dit in een uitzonderlijk geval wel wordt gebruikt?

komkommer heeft geen toegevoegde waarde , daarom de reacties erop.
komkommer is puur vocht en wordt enkel gebruikt voor soorten die veel vocht nodig hebben te hydrateren.
In principe is het niet slecht natuurlijk , maar niet alle soorten hebben nood aan veel vocht en afgaande van vorige reacties is deze soort er 1 van

Dat is mijn idee ook. Jammer dat de topic startster hier zelf geen antwoord op geeft.
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #27 Gepost op: 19 September 2011, 18:56:26 »

Wat de rest van de reacties betreft : ik vermoed dat er ook fora bestaan om uitvoerig in te gaan op de relevantie van professie-gebondenheid,sociale interactie e.a. tonaties . Stel voor om discussies dààrover daarop verder te zetten zodat topics hier niet verzuren ??

Hoewel ik je reactie begrijp lijkt het hier wel te gaan om wat men denkt tussen de regels te lezen. Digitale communicatie kan soms tot verwarring leiden welke vaak opgelost kan worden door de juiste vraag.

Maar terug on topic;

Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
maartjexxx
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 44



« Antwoord #28 Gepost op: 19 September 2011, 19:21:52 »

Als beginner in de schildpadjes heb ik dan wel de vraag na dit alles te lezen: Waarom deze soort normaal geen komkommer? Heeft dit te maken met de nieren?
Welke toegevoegde waarde heeft een komkommer dat dit in een uitzonderlijk geval wel wordt gebruikt?

komkommer heeft geen toegevoegde waarde , daarom de reacties erop.
komkommer is puur vocht en wordt enkel gebruikt voor soorten die veel vocht nodig hebben te hydrateren.
In principe is het niet slecht natuurlijk , maar niet alle soorten hebben nood aan veel vocht en afgaande van vorige reacties is deze soort er 1 van

Okey bedankt!

Hoi, bedankt voor je reaktie en complimenten.
Hoewel, zoals de andere forumleden aangeven, komkommer geen deel uit maakt van de normale voeding, is het in mijn geval gebruikt op medisch advies. De vorige eigenaar hield de diertjes op een bodem van zand  nee... vermengd met hooi. De reguliere voeding zag ik ertussen liggen...Mijn angst werd helaas bewaarheid,  de diertjes hadden zand met hun voeding meegegeten en een goede ontlasting bleef uit....Middels de komkommer (vocht) is geprobeerd de diertjes te helpen  met het wegwerken van het zand uit de darmen (in comb. met juiste voeding). En dit is tot mijn grote blijdschap gelukt,.
De diertjes hadden anders, net na een wisseling van eigenaar en huisvesting, ook nog eens gedwongen vocht toegedient moeten krijgen, wat alleen maar extra stress geeft....
Vandaar de komkommer....
Een hartelijke groet, Tamara
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #29 Gepost op: 19 September 2011, 19:26:41 »


Hoi, bedankt voor je reaktie en complimenten.
Hoewel, zoals de andere forumleden aangeven, komkommer geen deel uit maakt van de normale voeding, is het in mijn geval gebruikt op medisch advies. De vorige eigenaar hield de diertjes op een bodem van zand  nee... vermengd met hooi. De reguliere voeding zag ik ertussen liggen...Mijn angst werd helaas bewaarheid,  de diertjes hadden zand met hun voeding meegegeten en een goede ontlasting bleef uit....Middels de komkommer (vocht) is geprobeerd de diertjes te helpen  met het wegwerken van het zand uit de darmen (in comb. met juiste voeding). En dit is tot mijn grote blijdschap gelukt,.
De diertjes hadden anders, net na een wisseling van eigenaar en huisvesting, ook nog eens gedwongen vocht toegedient moeten krijgen, wat alleen maar extra stress geeft....
Vandaar de komkommer....
Een hartelijke groet, Tamara

Prima gehandeld. Hier leren we van cool zeg
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 April 2024, 14:49:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 745
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 533
Totaal: 533
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 26 queries.