Hopelijk is het hier anders en worden de mensen niet aangevallen als ze iets fout doen
Je zit op dit forum zeker goed hoor!
Hier wordt zelden aanvallend gereageerd (op andere fora is dat inderdaad vaak wel anders!).
Iedereen is hier welkom! Ook 'domme vragen' lijken hier niet te bestaan.
Kritiek is hier bijna steeds opbouwend geformuleerd in plaats van aanvallend!
(Een klein hoera'tje trouwens voor de moderators hiervoor, in het bijzonder Kurt die het hier toch zo'n fijne plaats maakt!)
Veel leesplezier!
En ja, foto's zijn op dit forum wel een must
.
jammer dat het toch min of meer zo is.
maar hier en daar ontbreekt een beetje info om zo aan te vallen.
Ik ben al sinds de eerste dag dat ik mijn nieuwe schildpadjes had bezig op de oude forum waar ik op zat.
daar hadden ze mij gezegd dat ze ondergewicht hadden en ze zo vlug mogelijk in een deftige terrarium moesten.
Dat heb ik dus gedaan, ik heb hun verteld hoe ze waren (niet echt actief enzo) en ze zeiden dat het normaal was met het ondergewicht.
Ik vond het raar, op het einde heb ik dan toch contact opgenomen en normaal mochten we maandag gaan, maar tegen dan was het tweede ook al overleden.
Ik heb idd gezegd dat ik zoiezo een onderzoek ging laten doen voor het oudere diertje, ik heb een afspraak gedaan en kan pas morgen gaan.
Ik volg alles wat jullie mij aanraden en toch reageren jullie zo.
Ik heb gedaan wat er op de andere forum mij was aangeraden en ook wat mij hier werd aangeraden.
Wat kan ik meer doen?
ik vond het ook al weinig.
wat kan ik doen? bij de kweker kregen ze komkommer en kattenbrokken 1 maal per weej denk ik.
Ik ben zojuist van mijn stoel gevallen.........
Blijkbaar was het ook al van voor ik ze had niet zo top. eten niet goed, heel klein terrariumpje met alleen een warmtelamp, zonder uv lamp
Je was me nèt voor, Arnaud maar gezien hun povere conditie zou ik ook aanraden de winterslaap over te slaan.
Ik ben dan direct beginnen zoeken voor het aankopen van een terrarium en de gepaste materialen
en na deze laatste tips die ik heb gekregen is er eentje gestorven
Ik doe het niet express om mijn dieren te laten dood gaan en na 10 jaar houden (ik wil niet zeggen dat ik een pro ben) is het niet dat ik alles fout heb gedaan.
op 3 dagen tijd zijn ze alle twee zeer veel verslechterd en dood gegaan. ik had toen al een afspraak bij de dierenarts.
Mijn ouders werken ik ben pas thuis rond 19 uur van school, en dan de dierenarts zijn agenda, al dit zorgde ervoor dat ik niet vroeger kon gaan.
Wat kon ik meer doen dan ze in een terrarium te steken, badje geven, afspraak bij de dierenarts maken en nu voor het oudere dier ook een afspraak maken bij de dierenarts?
Jullie focussen op het idee dat ik aan het denken ben aan een nieuwe aanwinst, maar dat was al gepland wanneer ik ze nog maar net had gekocht. hier heb ik dan uiteindelijk bij sterfte informatie gevraagd waar ik best ze kan aankopen want ik wil niet weer bij een kweker kopen die niet serieus is om ze naar 3-4 weken te verliezen.
De aankoop was voor volgend jaar, zoiezo ....
Sorry, maar ik snap niet waarom jullie zo hebben gereageerd.
groeten
guillaume