Als het lukt ga ik vanavond nog naar de da, maar heb wel een drukke dag, hopelijk gaat alles lukken, anders word het morgen.
En wat zei de arts?
Welke reptielenarts was 't trouwens?
Nou dat was een beetje een probleem, de eerste beste reptielenarts hier in de buurt is volgens mijn (als de info nog klopt) in Nijmegen of verder en dat kon ik kwa tijd al helemaal niet redden.
Wat ik dan probeer is om hier (zelhem/ doetinchem) de dierenarts te krijgen met enig reptiel ervaring. Ik heb voor mezelf de regel dat ik bij nood eerst deze probeer en bij twijfel of langdurige ernstige zaken maak ik een afspraak bij een echte reptielenarts.
Ik had verteld dat ik deze dame voornamelijk droog zet met af en toe (voor de 2e keer betadinezalf) een badje, ook om te eten.
Hier kon ik tot begin van de week mee doorgaan en als er geen verbetering optrad moest ik zeker weer komen, dus nog even aanzien.
Het is ook, gelukkig!, geen diepe wond. Op de foto lijkt het misschien wel zo, maar als ik het moet beschrijven (menselijk gezien) is het een schaafplek. Net het bovenste dunne laagje wat eraf is. Nouja in ieder geval houden we het goed in de gaten en bij geen verbetering ga ik dinsdag weer terug. Het lijkt alsof er nu nog maar 2 schildplaatjes beschadigd zijn ipv 3.
Maar gezien de schimmel bij mijn odoratus, wat hij aanzag als eelt, en ik eerst als LEEK zijnde ook, blijf ik altijd een beetje op mijn hoede bij deze DA