ands
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 15 Augustus 2011, 19:58:59 » |
Wat wel geschikt is voor zo'n bak is een Terrapene soort. Alleen dat zijn omnivoren, hoeft geen probleem te zijn want je hebt al salamanders die wormen eten en de Terrapenen kan je ook wormen voeren (en slakken, schildpaddenpudding enz)
Had dat ook gedacht, maar zijn aquarium is lek.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 15 Augustus 2011, 20:03:34 » |
Wat wel geschikt is voor zo'n bak is een Terrapene soort. Alleen dat zijn omnivoren, hoeft geen probleem te zijn want je hebt al salamanders die wormen eten en de Terrapenen kan je ook wormen voeren (en slakken, schildpaddenpudding enz)
Had dat ook gedacht, maar zijn aquarium is lek. En dat hoeft een probleem te zijn omdat...? De waterbak kan hij er toch gewoon inplaatsen? Hoeft toch niet zo groot te zijn? ( Ik neem aan dat hij geen Terrapene coahulia gaat huisvesten, welke meer aquatiel zijn?)
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 15 Augustus 2011, 20:05:48 » |
Nee dat maakt niet zoveel uit. Het zijn semi-aquatische dieren en de ornata moet zelf vrij droog. Voor carolina ondersoorten is een bak water waar ze in kunnen zitten voldoende.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Augustus 2011, 20:09:29 » |
De ondersoort dat ik voor ogen had een groot watergedeelte nodig heeft.
En Testudo graeca nabeulensis?
|
|
« Laatste verandering: 15 Augustus 2011, 20:10:59 door KevinVH »
|
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Augustus 2011, 21:53:01 » |
Graeca nabeulensis is ook een optie idd, alleen is daar bijna niet aan te komen binnen nederland of belgie. In duitsland is die ondersoort wel te verkrijgen. Ik heb zelf nog 1 nakweekje wat ik zelf wil houden. Verder ken ik niemand die ermee kweekt. Komende november-december wil ik de man weer bij de vrouwen zetten in de hoop dat er een paring volgt. Maar goed, dan is het nog afwachten of de eitjes ook dit jaar jongen opleveren.
Met de kleinmanni probeer ik dit jaar ook te gaan kweken, qua leeftijd zou het moeten kunnen............
|
|
|
|
Damien
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 17 Augustus 2011, 12:00:42 » |
Het liefst het ik een herbivoor, gewoon iets heel anders dan mijn salamanders. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het liefts zo max. rond de €100 per stuk. Als beginner lijkt het me niet handig om honderden euro's neer te leggen voor een dier. Ook met een moeilijke soort beginnen is niet slim. Hoelang zou het duren (gemiddeld) voordat een 'hatchling' te groot is voor een bak van 200*67?
Is het voor bijvoorbeeld 'een testudo' acceptabel om hem bij mooi weer mee naar buiten te nemen en in een bak buiten in de zon te zetten? (op het balkon ofzo)
Ik wil niet vervelend over komen ofzo, maar ik ben gewoon de mogelijkheden aan het beijken.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 17 Augustus 2011, 12:56:01 » |
Niemand die daar iets tegen heeft, dat je je goed informeert.
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 17 Augustus 2011, 13:06:50 » |
Dan kom je toch weer bij de hermanni. Het is wel heel fijn voor ze om zomers buiten te zijn en in de winter houden ze een winterslaap.
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 17 Augustus 2011, 13:09:21 » |
Kan ook een kolenbrander nemen. Maar die worden vrij groot en ontgroeien de bak zeker. Maar hoeven niet in winterslaap, zijn makkelijk verkrijgbaar en niet heel duur
|
|
|
|
Damien
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 17 Augustus 2011, 14:24:54 » |
De 'cherry heads' blijven toch kleiner? Is het met de hermanni wel mogelijk om ze binnen te houden hoofdzakelijk en dan op de mooie dagen buiten (in een kleinere bak, maar wel lekker in de zon)?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 17 Augustus 2011, 15:08:22 » |
En de Indotestudo elongata ?
|
|
|
|
tessa86
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 17 Augustus 2011, 16:16:41 » |
en die platte schiladjes tussen de rotsen is dat niet iets? ik zie die op het forum af en toe voorbij komen in niet zo groote terra s mjah ik heb verder zoals duidelijk te lezen is geen verstand van deze soort
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 17 Augustus 2011, 16:18:03 » |
Dat is Malacochersus tornieri, maar die zijn wel wat duurder dan 100 euro
|
|
|