Na een zeer interessante week een mooi resultaat.
Vorige week ergens zijn de drie vrouwtjes hier begonnen met het "Nesten" zoals deze soort dat doet. Voor mij een eerste keer en echt super ervaring. Wat begon met een hoopje bladeren is helemaal uitgegroeid tot een grote nest met bladeren/gras/hooi/koolzaadstro, eigenlijk alles wat er in de buurt te vinden is.
Echt prachtig om te zien. Spijtige dat ik niet meer filmpjes heb gemaakt van het nesten zelf, als de andere twee nog bezig zijn deze week zal ik er proberen aan te denken.
Tot nu toe heeft alleen het grootste vrouwtje afgelegd maar ik vermoed dat het niet lang meer gaat duren bij de andere aangezien ze toch ook al aan een redelijke nest zitten.
Deze nest van het grote vrouwtje is ongeveer 40-50cm hoog met 2kruiwagens extra gras etc
Tot nu toe was deze groep al een super ervaring en dit maakt het alleen nog leuker.
Normaal gezien duurt het beschermen van de nest tussen de 5-20dagen dus ben benieuwd of daar veel van te merken valt tov mij en of anderen, voorlopig blijft ze er mooi opzitten.
Hier alvast wat fotootjes van afgelopen week en klein filmpje. Ik probeer er in de loop van de week betere te maken
Veel kijkplezier alvast.
Hier het bouwen van de nest:
De trotse moeder Titch
Het resultaat: 70 pingpong balletjes
hoe het er allemaal in geraakt is mij nog een vraag
Nog een klein filmpje van Titch op haar nest:
Hier nog de twee andere onrustige moeder is verwachting aan het begin van het bouwen: