skabilly
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 13 Juli 2011, 13:50:15 » |
Hallo ik zit met een misschien hele rare gedachte maar , ik ben van plan om mijn 2 griekjes vanaf volgend jaar (dan zijn ze 2 jaar) in een mooi geschikt buitenverblijf te laten dag en nacht in de lente en zomer. Maar ik vind het eigenlijk best wel eng en ben bang dat ze s'nachts gestolen worden. Jullie denken nu misschien ...sjonge jonge je gaat geen problemen van te voren zoeken die waarschijnlijk helemaal niet aan de orde zijn maar ik ben er toch een beetje bang voor, je hoort wel eens vaker dat er ergens een schildpad wordt gestolen. Zijn jullie daar zelf ook niet bang voor en stel ik me nou aan Hoe denken jullie daarover, hoe doen jullie dat? Heeft er iemand tips ofzo? Ik kan moeilijk schrikdraad of 220 volt rondom mijn tuin bevestigen om inbrekers tegen te houden
|
|
|
|
Turtlebird
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juli 2011, 13:55:29 » |
Weet je, ik denk dat als mensen bewust op schildpadden uit zijn, ze de dieren toch wel meekrijgen. Dan helpt geen slot, gaas of wat dan ook.
Je zou ze dan in een volledig afgesloten verblijf moeten houden, dat je op slot kan doen. Maar omdat er voldoende warmte / licht binnen moet komen, ga je toch b.v. glas gebruiken. Met een glassnijder kom je dan toch (geluidloos) naar binnen.
Ergo: neem het "risico" of houdt ze in een binnen terrarium.
|
0.3.0 Testudo Hermanni Hermanni (Varoise, FR) (30-07-2011)
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Juli 2011, 14:31:07 » |
is juist, als ze echt een schildpad willen stelen, dan zullen ze die stelen, of dit nu binnen of buiten is. ok, het gaat nu eenmaal makkelijker om ze buiten te stelen, maarjah dat is een risico dat al heel ver gezien word haha
|
Love for the sake of life
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juli 2011, 15:16:32 » |
Wij hebben onze tuin daar speciaal daarvoor met 2 meter hoge bekaertpanelen afgemaakt (stond voordien zo een draadje waar je makkelijk overkon). Mocht ze anders niet buitenzetten van mijn man. Nu helpt tegen gewone inbraak ook.
|
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Juli 2011, 15:20:02 » |
en schrikdraad is niet slecht hoor, dit tegen katten, loslopende honden (hier veel het geval door lakse buurt) en natuurlijk wel iets van beschutting dat je ze niet "te steel zet" ale als iemand echt iets wilt stelen zal hij dit ook doen
|
|
|
|
skabilly
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Juli 2011, 16:12:00 » |
Oke, ja we hebben hier ook wel katten lopen in de omgeving. En mensen die zelf geen schildpadden hebben die zijn zo makkelijk. Het is bij mij niet zo van...oh ze zijn gestolen, mwoah dan halen we gewoon nieuwe. Het klinkt misschien gek maar ik hou van mijn beestjes en die zijn niet te vervangen door andere.
|
|
|
|
Turtlebird
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Juli 2011, 16:25:23 » |
Heb jij jouw schildpadden dan altijd binnen ?
|
|
|
|
skabilly
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Juli 2011, 17:01:07 » |
Ik heb ze binnen in een terrarium zitten, maar in de lente en zomer gaan ze vanaf 20 graden naar buiten en savonds als het frisser wordt haal ik ze weer naar binnen ze zijn nu net een jaar oud. Voorlopig zolang ze zo klein zijn hou ik ze buiten in zo'n konijnenren met hok aaneen. De plannen zijn voor volgend jaar een ruim buiten verblijf te maken.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Juli 2011, 18:47:57 » |
Hier blijven enkel Testudo hermanni boettgeri & Testudo marginata buiten tijdens de nacht. Grote voordeel zijn de honden, we hebben er zelf een, de buur links eveneens en de achterliggende buren hebben ook drie honden. De tuin is voorzien van bewegingssensoren, zodra iemand die betreed gaat de verlichting aan op verschillende plaatsen, voor de honden het signaal dat er iemand aankomt. Betreden gaat dus niet onopgemerkt hier in de buurt . Nadeel is als er een kat voor de censoren passeert, gaan we voor niks door het slaapkamerraam kijken en is ook de hele buurt wakker.... De binnenverblijven zijn van alarm voorzien.
|
|
|
|
skabilly
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Juli 2011, 20:18:45 » |
Hoi Kurt Dat is mooi geregeld bij jou dan, waarschijnlijk wel een dure bedoeling het alarm enzo maar wel perfect
|
|
|
|
Zoë en Pol
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Juli 2011, 20:24:23 » |
De politie heeft in principe een tehnopreventieve dienst waar je terecht kan met vragen hoe je je eigendom het best kan beveiligen tegen inbrekers en dieven. Ik zou zeggen: ga daar eens je licht opsteken. Ze geven tips aangepast aan je eigen situatie en komen desnoods bij je langs om de tuin te bekijken.
|
1.1.0 Testudo hermanni boettgeri
|
|
|
|
Chills
Chelonoidis carbonaria
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Juli 2011, 00:17:17 » |
Je kunt toch ook gewoon bij de Gamma een lamp met bewegingssensor kopen? Dan ben je een stuk goedkoper uit. Zo'n lamp heb je al voor 25€. Het hoeft echt geen halogeenlamp van 150 Watt zijn hoor om kwaadwillenden af te schrikken of je moet die lamp als extra bijverwarming voor 's nachts willen gebruiken. (LOL)
En glas is redelijk safe om te gebruiken . Even makkelijk een stukje uit een glasplaat snijden met een glassnijder om je toegang te verschaffen dat is er echt niet bij hoor. Dan kijk je echt iets teveel films. Ik heb 14 jaar als o.a. glassnijder op een glasfabriek gewerkt, dus denk dat ik wel mag zeggen dat ik er verstand van heb.
|
1.0.2 Testudo graeca nabeulensis 0.2.0 Crotaphytus collaris 3.2.4 Sauromalus ater 0.3.0 Ratten
"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
|
|
|
Turtlebird
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Juli 2011, 10:33:12 » |
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als mensen echt uit zijn op jouw dieren, ze waarschijnlijk toch wel wegen vinden om ze te krijgen.
|
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Juli 2011, 12:50:02 » |
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als mensen echt uit zijn op jouw dieren, ze waarschijnlijk toch wel wegen vinden om ze te krijgen.
en zo is dat met alles
|
|
|
|
|