Nog ff te rade komen hier...
Doordat ik vrijwilligerswerk doe in een dierenasiel, ben ik -na het bekijken van de oplossingen die Kenneth aanreikt- eens gaan rondneuzen wat we zoal staan hadden van knaagdierenkooien om een geschikt verblijf te maken voor kleine griekjes en ik denk dat ik de ideale oplossing gevonden heb: we hebben een konijnenhok op wielen staan, volledig in metaal (dus heel makkelijk schoon te maken), de ene kant is dicht (soort nachthokje) en de andere kant in traliewerk. Deksel kan in 2 delen open, opp. is ong. 100x40cm. 't is een heel sjiek ding en 't kost me 0,0€
Die bak inrichten lijkt me niet zo moeilijk, maar wil alleen weten welke warmtelamp ik best kies. Hoe hoog moet die hangen? In welk gedeelte plaats ik die best?
Vind ik hier ook ergens info wat te doen als de schildpadjes net uit het ei kruipen? Ik vond tot nu toe alleen terug dat ze eerst op vochtig keukenpapier moeten zitten tot de buiknaad dicht is. Zijn er nog andere zaken die zullen moeten gebeuren? Vanaf wanneer kunnen ze dan in hun gewone verblijf? Wat moeten ze te eten krijgen? Onmiddellijk hetzelfde zoals volwassen dieren krijgen?
Als ze begin september geboren worden, moeten ze dan al winterrust hebben? Hoe gaat dat in zijn werk?
Tenslotte had ik graag es geweten hoe het zit met die cijfercombinaties die gebruikt worden om schildpadden te omschrijven... geraak er niet goed aan uit.
Verdorie, wat moet ik nog ongelooflijk veel leren...