Ik heb vandaag weer eens een 2 tal foto's gemaakt.
Het ei is alweer een stukje donkerder geworden.
Het is nu 57 dagen oud.
Nu had ik al even op dit forum gezocht maar ik kon het niet vinden dus daarom maar even de vraag hier....
Als er straks een kleintje uit het ei kruipt dan moet de kleine eerst nog even in de broedstoof in een ander bakje met een stukje nat keukenrol blijven. En als de dooierzak weg is mag het naar een bakje/aquarium met water.
Tot zover heb ik het goed toch?
Wat ik niet echt goed kon vinden is het volgende:
Wat voor soort bakje/aquarium moet/kan het zijn? We hebben hier nog een 30cm aquarium staan maar daar zit geen kap op. Omdat wij katten hebben zal ik die er dan wel op moeten maken.
Wat moet de temp zijn in dat bakje...moet het water verwarmt worden door middel van een warmte element of verwarmt een spotje/lampje ook voldoende? Is een lampje er boven noodzakelijk?
Er zal voor de kleine genoeg waterplanten in de bak worden gedaan zodat het daar van kan eten en makkelijk omhoog kunnen komen om lucht te happen. De waterhoogte zal zo rond de 5 รก 10 cm zijn? Een stukje hout erin zodat het geheel droog kan zitten , mocht de kleine dat willen.
Nou zag ik in de nieuwe Trionyx een artikel over de roodkopmodderschildpad (leuk scrabbelwoord
) en daar stond een foto van een opstelling voor de net uitgekomen dieren en daarnaast een bak voor de iets grotere.
Zo'n bak voor de net uitgekomen dieren was een kweek kastje waar je normaal plantjes in kweekt? Dan blijft de luchtvochtigheid en temp ook wat constanter volgens mij?
Moet daar dan wel of niet een warmte element in?
Is er een misschien een topic op dit forum met tekst of eventueel foto's van de verschillende opties die er zijn om jongen goed op te laten groeien en wat je daarvoor allemaal nodig heb?
Dit is allemaal nieuw voor mij en ik wil het wel meteen goed doen. Ook al heb ik veel gelezen en veel opgeschreven ..hierover kon ik niet echt veel vinden of ik heb gewoon verkeerd gezocht.