Ik heb er wel voor gekozen om het buitenverblijf van de dieren af te dekken en om de volgende redenen.
Onze katten kunnen de tuin niet uit. Dus om te voorkomen dat ze dit zien als een extra kattenbak heb ik het buitenverblijf afgesloten.
Als onze katten naar buiten hadden kunnen gaan dan had ik wellicht ook het buitenverblijf niet afgesloten.
Maar ook in het geval van onze katten vind ik dat onze buren er geen last van "moeten" hebben.
De ene ziet het wel zitten als onze katten zich daar zitten te ontlasten maar een ander kan er problemen mee hebben.
Maar goed nu wonen wij ook in Zoetermeer en is het best wel dicht bevolkt en het liefst praat men hier niet met de eigenaren van de dieren maar worden ze vergiftigd, hetgeen al bij ons in de buurt voor is gekomen. Dus ter bescherming van de katten een net over de tuin en ter bescherming van het buitenverblijf (schildpadden) een aantal stukken hekwerk.
Onze katten doen de schildpadden (voor zover dat ik kan zien als ik thuis ben) helemaal niets.
Op de foto links boven nog het net te zien wat over de gehele tuin ligt en het kado tegen de muur wat wij gekregen hebben van Marion.
Foto is van een aantal weken geleden en het onkruid is nu aan het groeien.