Bedankt voor jullie antwoorden.
Even puur uit nieuwsgierigheid: Op welke manier willen jullie het diertje zijn jaarlijkse winterslaap (van plusminus 5 maanden) gaan geven?
En waar gaan jullie dit rusje kopen?
[/quote]
Ik heb de hele forum doorgelezen en ook andere engelstalige forums, en ik moet zeggen, totdat we een tuin hebben lijkt mij een wijnkoeler de beste oplossing, sinds de vochtigheid beter is dan in een koelkast, en ook de temperatuur minder schommelt. We hebben naar verschillende modellen gekeken en kwamen uit op deze:
http://kuechengeraete-shop24.de/hoover-hwc-2336-dl.htmlOok kan een schildpadje volgens tortoise trust web, indien alles goed gedaan wordt, ook veilig in een koelkast worden gehouden voor de winterslaap:
http://www.tortoisetrust.org/articles/Refrigerator.htmDus anders een nieuwe koelkast een een luchtpompje.
En waar we dit Rusje gaan kopen? Zoals geadviseerd, alleen bij een erkende kweker van de NBSV en momenteel bieden twee kwekers rusjes aan.
Ik denk dat je veel goedkoper uit bent als je zelf een bak maakt of een tweedehands bak koopt op MP ofzo!
Ik heb bij Rainforest-Frogs.nl gekeken en ik ben idd zelf aan het denken om eentje in elkaar te zetten. Hout bij de praxis halen, en de glasplaten bij rainforest, de handvatten erin laten slijpen en voila. Maar ook dat is nog niet zeker. Dus daarom gaan we op de beurs eerst inspiratie opdoen.
... voor wanneer we ons rusje gaan aanschaffen (ja we hebben op een testudo horsfieldii besloten).
Nadat jullie eerst lang, laaang, laaang hebben nagedacht voordat jullie besloten hebben om een pardalis te kopen, is alles best in een stroomversnelling gekomen volgens mij; in een dag tijd hebben jullie besloten dat 't een horsfieldii wordt. Denk goed na voordat je beslist welke soort je koopt, want de verzorging van een schildpad is wel wat ingewikkelder dan die van een rat of konijn. Daarnaast zit je, zoals je in je eerste post al aangaf, langer dan een paar jaar aan een schildpad vast!
Dat lang nadenken is al een paar maanden. In die tijd hebben we ons een paar soorten verdiept maar niet tot het punt dat we op forums aan het posten waren en personelijke meningen van mensen vroegen. De luipaardschildpad hebben we voor meerdere reden voor besloten, zoals in mijn andere post genoemd, en ook omdat we toen nog niet helemaal overtuigd waren dat een russische shildpad in een koelkast of wijnkoeler veilig een winterslaap kon houden (tja het is alsnog onnatuurlijk maar na genoeg posts te hebben gelezen en ook ervaringen van mensen op andere forums, voelen wij ons meer op ons gemak om het zelf ook te doen indien we dan nog geen buitenverblijf hebben) want wij hebben altijd geneigd naar de russische schildpad (vooral mijn vriend). Wij gaan zeker een huis met een tuin hebben ergens in de nabije toekomst, (ergens dit jaar of volgend jaar) of anders met een balkon. Tot dan gaan we ons uiterst best doen om het diertje zo goed mogelijk binnenhuis te verzorgen, zoals meerdere mensen dat hebben gedaan.
Wel fijn om te zien dat jullie op dit forum het welzijn van de schildpadden voorop wordt gezet, en niet zomaar iedereen toejuigen die een schildpad wilt