Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 21 April 2007, 18:14:43 » |
hey, ik heb 7maand geleden schilpadjes gekocht maar ik weet juist niet welke, alles verliep doornormaal tot vandaag, wanneer kunnen schildpadden paren? hoe gedragen ze zich dan? We hebben dus er een kleintje bij vanaf vandaag maar ik zou willen weten of ik iets moet doen, of moet ik die op dezelfde manier eten geven?
greets
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 21 April 2007, 18:23:07 » |
hey, ik heb 7maand geleden schilpadjes gekocht maar ik weet juist niet welke, alles verliep doornormaal tot vandaag, wanneer kunnen schildpadden paren? hoe gedragen ze zich dan? We hebben dus er een kleintje bij vanaf vandaag maar ik zou willen weten of ik iets moet doen, of moet ik die op dezelfde manier eten geven?
greets
Graag toch wat meer info. Foto's kunnen ook helpen. Elke soort heeft toch zo zijn speciefieke benadering in huisvesting en verzorging Bedoel je nu dat er bij u een schildpadje is geboren ?? Jonge schildpadjes eten in ieder geval hetzelfde als de ouderdieren. Alleen snij je het wat kleiner natuurlijk.
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 21 April 2007, 18:44:47 » |
We hebben ook geen eieren gevonden dus we vinden het maar verdacht
|
|
|
|
Noor
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 21 April 2007, 18:53:00 » |
huh, dus je hebt deze kleine niet zelf gekocht, maar hij zwom ineens in het aquarium rond?
verder kan ik je helaas niet helpen..
xx
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 21 April 2007, 19:00:53 » |
ja die zwom ook opeens in het aquarium,wij vinden het hier allemaal heel verdacht..
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 21 April 2007, 19:06:54 » |
Hoe groot zijn de schildpadden die je al had ?? Als dat het formaat is van het rechtse dier op de tweede foto dan kunnen die zich onmogelijk hebben voortgeplant.
Mischien haalt iemand een grap met je uit en heeft deze een jong diertje bij jou in het aquarium gedaan (heb je kinderen ......mischien.........je weet nooit)
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 21 April 2007, 19:08:53 » |
Je hebt dit dier toch ergens gekocht? Het lijkt mij totaal onmogelijk dat er plots een dier bijkomt en zeker niet als je geen eieren hebt gevonden die je niet in een broedstoof hebt gelegd. Trouwens het grootste van de 2 is nog veel te klein om eieren te leggen. De soort die je hebt lijkt me trachemys scripta scripta. deze dieren kunnen, mits een aanneemelijke grootte vanaf een jaar of 6 paren, hoewel bij kleineren dieren ook soms baltzgedrag word waargenomen
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 21 April 2007, 19:10:19 » |
de grote van het rechtse dier is dat de moeder is, de vader is iets groter, kinderen heb ik nog niet.
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 21 April 2007, 20:08:03 » |
Je hebt dit dier toch ergens gekocht? Het lijkt mij totaal onmogelijk dat er plots een dier bijkomt en zeker niet als je geen eieren hebt gevonden die je niet in een broedstoof hebt gelegd. Trouwens het grootste van de 2 is nog veel te klein om eieren te leggen. De soort die je hebt lijkt me trachemys scripta scripta. deze dieren kunnen, mits een aanneemelijke grootte vanaf een jaar of 6 paren, hoewel bij kleineren dieren ook soms baltzgedrag word waargenomen
Ik heb er vroeger 3gehad,er is eentje gestorven, het kleintje heb ik niet gekocht,wij stonden s'morgens op en zagen er opeens een nieuw kleintje bij...
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 21 April 2007, 20:12:02 » |
de grote van het rechtse dier is dat de moeder is, de vader is iets groter, kinderen heb ik nog niet.
Is het grootste dier de moeder niet? Vrouwtjes van deze soort komen groter. Je hebt een zwanger vrouwtje gekocht denk ik, die ergens in het bodemsubstraat een ei/eieren heeft afgezet , daar is een jong uit geboren. Lijkt me de enige mogelijkheid
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 21 April 2007, 20:15:16 » |
Is het grootste dier de moeder niet? Vrouwtjes van deze soort komen groter. Je hebt een zwanger vrouwtje gekocht denk ik, die ergens in het bodemsubstraat een ei/eieren heeft afgezet , daar is een jong uit geboren. Lijkt me de enige mogelijkheid Is het normaal dat de vader er veel aandacht aan besteed?
|
|
|
|
Noor
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 21 April 2007, 20:28:49 » |
Kurt, dat kan toch nooit.. kijk hoe klein ze nog is!
bovendien betwijfel ik op ze in het aquarium kunnen uitkomen.
heb je een eiland met warmtelamp erboven miss Shaan?? of heb je misschien een foto van je aquarium??
ik denk dat iemand je wilde verassen met een baby schildpad.. (vriend/man??) of vrienden oid..
xx
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 21 April 2007, 20:39:45 » |
Ik bedoel het dier dat NIET op de foto staat (waarvan gedacht word dat het een mannelijk dier is)
|
|
|
|
Miss_Shaan
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 21 April 2007, 20:51:27 » |
bovendien betwijfel ik op ze in het aquarium kunnen uitkomen.
heb je een eiland met warmtelamp erboven miss Shaan?? of heb je misschien een foto van je aquarium??
ik denk dat iemand je wilde verassen met een baby schildpad.. (vriend/man??) of vrienden oid..
xx
We hebben geen warmtelamp maar de temperatuur van het water is 24graden en buite het water is het nog warmer. Normaal worden deze schildpadjes toch ook niet zo klein verkocht? toen we onze kochten waren ze dubbel zo groot.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 21 April 2007, 20:54:18 » |
Er is geen afzetplaats voor eventuele eieren aanwezig, dus heeft iemand het kleintje erbij gezet. Een aprilgrap misschien ?
|
|
|
|
|