Ik zweer ook bij de Morgenster.
Je bestelt per email en ontvangt de zaadjes binnen enkele werkdagen.
Hierbij zit de factuur die je dan natuurlijk z.s.m. overmaakt.
Eerst de produkten ontvangen en daarna betalen; iets wat ik niet veel meer mee maak bij het online aanschaffen via webshops
.
Voordeel hier is dat je
uitsluitend (on-)kruiden aanschaft.
Voor mijn 2 Grieken is dit ideaal, aangezien ze absoluut geen gras eten. Een gras- / onkruidmengsel is in mijn geval dus deels onbruikbaar (het gras) en de toegevoegde onkruiden vind ik te eenzijdig.
Ik wil dus zeker niet zeggen dat die mengels niet goed zijn.. maar ik vind ze voor mijn dieren minder geschikt.
Ik probeer mijn keuze te laten bestaan uit lage soorten (dus niet hoger dan 50 cm ivm de hoogte van de kweekkas die bij regen (half) dicht moet), soorten met daadwerkelijke blaadjes i.p.v. grassprietachtige uitsteeksels... soorten met een divers kleurenpalet aan bloemen.
Vorig jaar bleken mijn dieren de rolklaver niet te eten... die laten we dit jaar dus maar buiten de bestelling
Mijn zaaigoed zal bestaan uit:
1x Duizendblad, Gewoon
1x Kaasjeskruid, Vijfdelig
1x Kamille, Echte
1x Klaver, Rode
1x Klaver, Witte
1x Paardenbloem, Gewone
1x Viooltje, Driekleurig
1x Vlasbekje
1x Weegbree, Smalle
1x Anjer, Kartuizer
1x Vogelwikke
1x Rozetsteenkers
1x Ratelaar, Kleine
1x Hazenpootje
1x Havikskruid, Oranje
Daarbij nog wat klaproos, waarvan ik nog zaadjes heb liggen.
Heb nog een stukje border in de achtertuin van 40 cm diep bij 4 meter.. daar ga ik het gros van de zaadjes ook inzaaien... Sowieso wel leuk om wat inheems bloemenspul daar te hebben staan.. En daarmee tevens een voorraadje voor als ze hun eigen verblijf kaalknagen