marion
|
|
« Gepost op: 16 Februari 2011, 22:30:16 » |
Vanavond heb ik in belgie een kleinmanni man kunnen ophalen. Het is een diertje van 2005, precies een jaar ouder dan mijn vrouw. Nu zie ik pas hoe groot de vrouw is die ik ooit kreeg. Ik wist wel dat zij erg zwaar was toen ik haar kreeg, maar nu ik de man zie....... Het is een heel mooi diertje van ongeveer 140 gram. Ik heb ze vanavond nog niet gewogen, maar dit is gebaseerd op gegevens van de vorige eigenaar. Mijn vrouw weegt nu 306 gram.
De vrouw was ooit een eerste nakweekje van die eigenaar en ook deze man is een eerste nakweek die hij kreeg. Ik heb vanavond hele mooie soorten gezien. Echt heel gaaf om die soorten eens van dichtbij te zien, en de terraria waren ook zeer mooi en natuurlijk ingericht. Voor de eigenaar een dikke 10!
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Februari 2011, 22:37:30 » |
Ben heel erg benieuwd naar de foto's ! Heel benieuwd !
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2011, 22:41:47 » |
Ik zal deze week eens wat foto's gaan maken. Even aankijken of het dier al wat gaat bewegen. Ik heb het terrarium nu in 2en gesplitst, nieuw zand erin. Dan heeft het in ieder geval genoeg ruimte en is de temp goed op orde. En dan heeft het straks niet weer een overgang naar een compleet nieuw terrarium.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2011, 15:04:07 » |
Ik denk dat ik weet van waar hij komt? Mag via pm.
En dan kon je wel hier ne keer binnenspringen ook he.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari 2011, 15:46:39 » |
Hoi An,
Ik heb geen idee waar je woont, maar het zou best kunnen dan dat we dichtbij jou zijn geweest. Woon je ook in Wuustwezel dan?
|
|
|
|
marcel turtle!
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Februari 2011, 17:41:38 » |
Wuustwezel? dan weet ik ook al over wie je het hebt daar heb ik laatst mijn elegans koppel weggehaald
|
2.5.0 Testudo Hermanni Boetgerrie 0.1.0 Testudo Horsfieldii 1.1.0 Geochelone Elegans
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Februari 2011, 17:44:43 » |
Hoi An,
Ik heb geen idee waar je woont, maar het zou best kunnen dan dat we dichtbij jou zijn geweest. Woon je ook in Wuustwezel dan?
Neen, en is dan toch niet van waar ik dacht ook niet; maar weet wel van wie. Wist niet dat hij nog kleinmanni wegdeed. Je hebt je ogen zeker uitgekeken.
|
|
|
|
marcel turtle!
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Februari 2011, 17:51:09 » |
toen ik dar was voor mijn elegans zei hij ook dat hij na dit koppel niets meer weg zou doen dus wel je kan je ogen zeker uitkijken daar, het ziet er allemaal mooi uit daar!!
|
2.5.0 Testudo Hermanni Boetgerrie 0.1.0 Testudo Horsfieldii 1.1.0 Geochelone Elegans
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Februari 2011, 20:36:10 » |
Mijn topic ging over mijn nieuwe aanwinst, niet over de vorige eigenaar.......... Vandaag ging het al goed. De man heeft zich al wat laten zien, en liep wat rond. Gegeten heeft hij nog niet.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Februari 2011, 11:19:37 » |
Mijn topic ging over mijn nieuwe aanwinst, niet over de vorige eigenaar.......... Vandaag ging het al goed. De man heeft zich al wat laten zien, en liep wat rond. Gegeten heeft hij nog niet.
Maar ge laat ons wel op onze honger zitten. Waar blijven die fotootjes? En heeft zeker van belang van waar hij komt, vnl naar je observaties toe. Houdt er rekening mee dat de vorige eigenaar een ander nacht dagritme hanteerde en daardoor de aanpassing iets langer kan duren.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Februari 2011, 11:55:08 » |
Ja dat weet ik An, van dat dag-nachtritme. Vandaar dat het me verbaasd dat het mannetje nu al lekker rond loopt, ik zie hem al regelmatig wat eten. Zijn oogjes staan heel alert, kortom, het gaat boven verwachting goed.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Februari 2011, 12:24:26 » |
Bij mij is het mannetje toch ook altijd aktief in tegenstelling tot de dames. Die zie je dan wel naar de voerbak lopen maar meer dan dat is het eigenlijk niet. Het mannetje is al reeds aktief vanaf de lampen aan gaan om 7.00 uur. En natuurlijk gefeliciteerd Marion met je nieuwe aanwinst!!
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Februari 2011, 17:00:37 » |
Bij ons is de vrouw nu ook heel aktief. Ze zien elkaar nog door de scheidingswand, en de vrouw loopt de hele dag te paraderen.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Februari 2011, 00:06:31 » |
We want
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Februari 2011, 12:35:01 » |
Dat lukt niet An, de box van het forum zit vol, krijg ik als melding.
|
|
|
|
|