marion
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 11 Februari 2011, 15:43:31 » |
Ik heb mijn IBG koppel wat al ziek oogde ook vel langer in quarantaine gezet net als bij jou dat oudere dier. Het blijft toch zo dat als een van de 4 dieren iets onder de leden heeft, dat je ze alle 4 zal moeten behandelen. Vandaar mijn vraag. Maar dat houd je altijd als je dieren samen zet. Ik vind het wel mooi om te zien om een groep samen te huisvesten mits dit kan.
|
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 11 Februari 2011, 15:51:30 » |
Ja dat hou je altijd, ik had die groep van vier allemaal apart in quarantaine kunnen doen, maar ten eerste zijn het groepsdieren en ten tweede had ik in hetzelfde schuitje gezeten op het moment dat ik ze dan na 4 maanden oid weer samen zou zetten. Een verhuizing geeft zowiezo altijd stress lijkt me. Arjan Ik heb mijn IBG koppel wat al ziek oogde ook vel langer in quarantaine gezet net als bij jou dat oudere dier. Het blijft toch zo dat als een van de 4 dieren iets onder de leden heeft, dat je ze alle 4 zal moeten behandelen. Vandaar mijn vraag. Maar dat houd je altijd als je dieren samen zet. Ik vind het wel mooi om te zien om een groep samen te huisvesten mits dit kan.
|
Cowabunga!
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 11 Februari 2011, 20:40:40 » |
Daarnet even die dikke opknapper gewogen. Hij was 695 gram toen ik hem meenam, na tien dagen weegt ie 826 gram Arjan
|
Cowabunga!
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 11 Februari 2011, 22:26:54 » |
Goede vorderingen ! Hoe gaat hey met het plastron ? Geef je de dieren ook agrobs of iets dergelijks ?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 12 Februari 2011, 18:39:20 » |
Zelf kan ik niet vaak genoeg blijven zeggen dat voldoende quarantaine echt heel belangrijk is, al menig slangenhouder heeft zijn totale of op zijn minst een aanzienlijk deel van zijn collectie onderuit zien gaan door onvoorzichtigheid. Geloof me, dat is echt niet leuk. Dat risico neem ik dus niet.
Sluit ik me bij aan, hier bedraagt de quarantaine periode ook minimum zes maanden (heb ook mijn lesje geleerd wat dat betreft !), uitzondering erop waren mijn volwassen sporenschildpadden, reden hiervoor is dat quarantaine voor dieren van dat formaat niet vanzelfsprekend is.
|
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 12 Februari 2011, 19:29:14 » |
Goede vorderingen ! Hoe gaat hey met het plastron ? Geef je de dieren ook agrobs of iets dergelijks ?
Het plastron is over de hele breedte nog wel wat zacht. Ik geef inderdaad agrobs over het voer, die grote vond het eerst niet te eten, maar nu moet ie wel. Aankomende week een zak pre alpine aspero halen, ik vind die geperste dingen maar niks.. Arjan
|
Cowabunga!
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 12 Februari 2011, 19:36:09 » |
Aspero zal nog te grof zijn voor dieren van dit formaat (moeten toch ruim boven de twee kg wegen hiervoor) Pre alpin Senior is een betere keuze, hetzelfde eigenlijk als wat je verkrijgt door de brokken te weken.
|
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 12 Februari 2011, 20:17:25 » |
Ok, ik geef nu pre alpin baby testudo uit een blik dat ik bij Frans kocht. Dat werkt wel goed, maar vind ik erg duur. Er is 1 verdeelpunt van pre alpin voeders, dus ik hoop dat ie die fijnere variant ook toevallig heeft. Arjan Aspero zal nog te grof zijn voor dieren van dit formaat (moeten toch ruim boven de twee kg wegen hiervoor) Pre alpin Senior is een betere keuze, hetzelfde eigenlijk als wat je verkrijgt door de brokken te weken.
|
Cowabunga!
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 12 Februari 2011, 20:20:38 » |
reden hiervoor is dat quarantaine voor dieren van dat formaat niet vanzelfsprekend is Waarom is dit bij deze dieren niet vanzelfsprekend Kurt?
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Februari 2011, 06:51:59 » |
Ik gebruik zelf de Equifyt Herbs en op advies van Martijn door de blender heen gehaald. Is echt super.
|
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Februari 2011, 16:47:37 » |
Ok, tnx voor de tip. Vandaag heb ik zowel bij de opknapper pardalis als bij de groep een extra lamp in gehangen. De temperatuur was niet naar mijn zin en de hoeveelheid licht ook niet. Hier is een foto, ik vind het zelf stukken beter zo. De temp in de grote bak is nu 24-25 in de schaduw en zo 40 graden of warmer onder de spots. Bij de opknapper werd het ook niet warm genoeg, en die zit nu met een extra 35 watt halogeentje ook op dezelfde waarden ongeveer. Arjan
|
Cowabunga!
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 15 Februari 2011, 21:57:05 » |
Hier twee fotootjes (komen van mijn telefoon) van de opknapper, lijkt mij een vrouw of niet? Ze heeft een klein wurm staartje. Misschien is het geen vergelijk, maar mijn mannelijke griek is een stuk kleiner en heeft een veel dikkere en langere staart. Arjan
|
Cowabunga!
|
|
|
|
ArjanCoenen
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 20 Februari 2011, 15:44:37 » |
|
Cowabunga!
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Februari 2011, 15:48:28 » |
Erg mooi Arjan!
|
0.0.1 Macrochelys temmenckii Coming (0.0.3 Aldabrachelys gigantea)
|
|
|
|