Ja inderdaad, die golliwoog vinden ze prachtig
Wat quarantaine betreft, deze vier zaten al bij elkaar bij Nick en dus heb ik ze nu ook bij elkaar gezet.
Die grote die ik naast deze groep heb blijft zeker 4 tot 6 maanden in quarantaine in zijn bak van 1m x 0,5m x 0,6m. Dat is voor de lange duur wel te klein, maar ik vind het noodzakelijk om het dier goed te observeren gedurende langere tijd en ook af en toe eens de medische checkup te doen. In die tijd moet ie eerst zwaarder worden en zijn buikschild moet hard worden. Als daar geen lijn in komt dan dan zit in elk geval voorlopig goed, maar tot nu toe eet ie enorm veel en lijkt zijn buik al harder te worden.
Mocht na 3 maanden de ontlasting goed zijn, hij aangekomen zijn tot een respectabel gewicht en zijn buikschild hard zijn dan mag ie wat mij betreft gewoon bij de groep van vier dieren. Mits die 4 het ook goed blijven doen uiteraard, die zijn pas net verhuisd dus daar kan ik nu ook nog geen uitspraak over doen.
Zelf kan ik niet vaak genoeg blijven zeggen dat voldoende quarantaine echt heel belangrijk is, al menig slangenhouder heeft zijn totale of op zijn minst een aanzienlijk deel van zijn collectie onderuit zien gaan door onvoorzichtigheid. Geloof me, dat is echt niet leuk. Dat risico neem ik dus niet.
Arjan
Op de laatste foto's zie je al dat de golliwoog al bijna opgevreten is.
Nog even een vraagje.
Je hebt die 4 nu samen zitten in een terra.
Ik hoor hier vaak zeggen, een half jaar quarantaine.
Dat zie ik persoonlijk niet zitten omdat ze dan zo'n lange tijd in een vaak te klein terra moeten verblijven.
Ik zou persoonlijk voor een kortere quarantaine gaan, mest laten onderzoeken en dan de dieren na een aantal weken bij elkaar zetten.
Hoe heb jij dat gedaan, en wat is jouw visie hierop?
Ik vraag dat omdat ik binnenkort ook een schildpad erbij krijg en ik dus nog aan het denken ben over hoe ik de quarantaine ga doen.