Hallo schildpadliefhebbers,
Geregeld heb ik deze site bezocht om tips en adviezen na te zoeken. Nu vond ik het tijd om mezelf ook maar eens te registreren. Dus bij deze.
Mijn naam is Inez en ik woon samen met mijn partner Kenneth in Middelharnis. Wij hebben 2 schildpadden. Puk is een Griekse landschildpad. Hij/zij is pas een half jaartje oud. Het is een lekker eigenwijs beestje die duidelijk weet wat het wil. Als we aan tafel zitten komt 'ie altijd gezellig even kijken en bij je in de buurt zitten. Zijn/haar terrarium staat op tafel.
Schillie is onze geelwang (of geelbuik). Daar zijn we niet over uit. Schillie is een verhaal apart. Schillie kochten we samen met Padje. Nadat ze hard groeiden en het weer het toeliet, zijn ze buiten in een vijver gegaan. Keurig omheind met een houten borderrol. Daar konden ze niet overheen klimmen. Na een weekje vakantie in juni, bemerkten we dat één van de twee weg was. Een paar dagen later was nummer twee ook weg. Hoe ze er uit zijn gekomen, weten we nog steeds niet. Tja, overal gekeken en alle vijvers in de buurt na gegaan, maar geen schildpadjes. We waren er wel een beetje ziek van. De vijver lieten we liggen voor het geval dat. Na de winter besloten we de vijver weg te halen. Deze trok ongewenste gasten in de tuin (katten en heel veel kikkers!). Nog geen week later hoorde we het buurjongetje gillen dat 'ie een schilpad zag op straat. Ken is vlug naar buiten gerend en ja hoor, het was onze Schillie! Die hele koude winter met al die sneeuw heeft hij overleeft. Geen idee hoe, maar de kans is dus aanwezig dat Padje ook nog leeft en het ergens leuk heeft in het wild.
Maar wat moesten we nu met Schillie? Geen vijver meer en ons huis staat te koop dus we leggen ook geen nieuwe meer aan. We hebben Schillie in de badkuip gestopt. Wij liggen er toch nooit in. Hij heeft nu een royale ruimte om lekker rond te zwemmen en kan hier echt niet uit komen.
Al met al toch best een verhaaltje geworden, maar nu weet je direct hoe het zit
. Ik zag dat er een fotowedstrijd is voor de maand februari. Ik zal daar een foto uploaden van onze Puk.
Veel leesplezier!