Beste mede-schildpadden liefhebbers
,
Ooit ben ik lang lang lang geleden begonnen met roodwangschildpadden die 11 jaar lang onderdeel hebben uitgemaakt van mijn leven. Toen ik ging samenwonen en er niet voldoende ruimte was in de woning waarin ik ging samen wonen heb ik besloten om mijn dieren naar het schildpadden centrum in Alphen te brengen.
Menige dag heb ik nog aan mijn 2 diertjes terug gedacht en ben ook 4 x terug geweest om een bezoek te brengen.
Inmiddels al weer ruim 10 jaar verder en nu woon ik ook groter en mijn interesse in schildpadden is nooit verminderd.
bgfdDaarom mij nu aan het verdiepen in het houden en verzorgen van een landschildpad. Heb al menig uurtje doorgebracht op het wereld wijde web en dit forum want wil me wel heel goed voorbereiden.
Goede informatie doe ik hier op en mijn keuze is momenteel gevallen op of een Kolenbrander of een Indische sterschildpad.
Het enige wat mij tegenhoud bij de kolenbrander is dat ik niet echt gelegenheid heb om deze soort een buitenruimte te geven die afdoende is voor hun soort.
Binnenshuis is geen enkel probleem.
Nou ik heb me even voorgesteld en ga nu gauw weer verder met lezen want wil nog veel meer te weten komen,
Groetjes Stephanie