Lees net op het andere forum dat je behoorlijk plannen hebt:
toekomstplannen/dromen zijn; een vierteen, een boetgerii vrouwtje (mijn boetgerii is een mannetje) een sulcata (zodat de mijne wat gezelschap heeft) een paar stigmochelis pardalis (om een mooie kweek groep te hebben) idem voor carbonaria en nog een koppel indotestudo elongata, geochelone elegans of astrochelys radiata, ik ben er nog niet echt uit
Ik zie overal "koppels".. de term "kweekgroep"... Je bent dus absoluut van plan om serieus te gaan kweken.
Dat initiatief kan ik alleen maar aanmoedigen. Nakweek is natuurlijk altijd beter dan wildvang...
Maar waarom een vrouwelijk boettgeri.. aangezien de man mogelijk niet soortzuiver is.
Puur voor het gezelschap hoeft dat niet hoor. Schildpadden zijn solitaire dieren die het prima naar hun zin hebben in hun eentje.
Kweken met de vermoedelijke boettgeri wordt je afgeraden (tenminste, tot je duidelijkheid hebt over soortzuiverheid).
Een vrouw erbij zetten zou niet "gezellig" zijn, gezien het opdringerige paringsgedrag van een mannelijke Testudo hermanni h / b (laten we de ondersoort even in het midden laten.. die is niet relevant).
Met andere woorden: Je zou er een dier bij zetten, die mogelijk van een andere ondersoort is... waardoor kweken nutteloos is, maar je het vrouwelijke dier desondanks onnodig blootstelt aan een opdringerig mannetje..
Ik zou het nog eens goed overwegen...
Begrijp me goed; ik val je niet aan...
Maar je topic op het andere forum wekt bij mij de indruk dat je wat "hard van stapel" loopt.