elke
Centrochelys sulcata
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 12 December 2010, 18:59:41 » |
Mooie dieren. Wel heel spijtig Ferry, wij zijn ook naar Hamm geweest, waren bij de eerste om binnen te gaan smorgens, en hebben er vele uren rondgelopen, maar hebben jou of andere schildpaddenliefhebbers niet gezien daar.. hebben ook beestjes gekocht al waren het geen schildpadden.
|
"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver) "Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen." (K. Gibran tekenaar/schrijver)
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 12 December 2010, 21:57:37 » |
Mooie dieren. Wel heel spijtig Ferry, wij zijn ook naar Hamm geweest, waren bij de eerste om binnen te gaan smorgens, en hebben er vele uren rondgelopen, maar hebben jou of andere schildpaddenliefhebbers niet gezien daar.. hebben ook beestjes gekocht al waren het geen schildpadden.
Ik heb een hekel aan wachtrijen, en al helemaal met het weer van gisteren. Daarom kwam ik een ruim uur later dan de openingstijd. Ik heb vele bevriende schildpaddenhouders gezien, vanuit heel Europa.
|
|
|
|
BertS
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 13 December 2010, 08:58:16 » |
Mooie dieren zeg!
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 13 December 2010, 22:05:47 » |
Geen plaats meer momenteel Ik heb een hekel aan wachtrijen, Lijkt me vreselijk met je nieuwe baan
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 14 December 2010, 00:05:56 » |
hele mooie dieren. Wel veel erbij zo in 1 keer
Ik was er ook maar was al om 9 uur binnen. Hou ook niet van wachtrijen, dus dan regel ik even da ik eerder naar binnen kan komen
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 15 December 2010, 22:58:11 » |
Kopportret Pelusios williamsi Eye to eye met Pelusios adansonii Wat gespuis... Eigen nakweek Pelusios carinatus Pelusios rhodesianus aan de maaltijd aan de "eettafel" (een grote vlakke steen waar al het eten op wordt aangeboden). Pelusios williamsi
|
|
|
|
bas.v.r
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 16 December 2010, 18:11:14 » |
Geweldig mooie schildpadden!!
|
|
|
|
bartvdbroeck
Stigmochelys pardalis
Belgium
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 16 December 2010, 19:53:03 » |
Je kan bijna een frituur beginnen met al die mooie patatjes.
|
fun amicitiam obsequium turtures
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 16 December 2010, 20:57:50 » |
Je kan bijna een frituur beginnen met al die mooie patatjes. En wanneer ga jij je patatten eens showen? Of zullen we een apart Pelusios fototopic maken?
|
|
|
|
bartvdbroeck
Stigmochelys pardalis
Belgium
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 16 December 2010, 21:12:43 » |
Je kan bijna een frituur beginnen met al die mooie patatjes. En wanneer ga jij je patatten eens showen? Of zullen we een apart Pelusios fototopic maken? ik heb maar 2 soorten, dus dat is de moeite niet maar ik hoop op een derde kleine soort Pelusios. Maar ik wil wel wat foto’s plaatsen.
|
fun amicitiam obsequium turtures
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 16 December 2010, 21:45:25 » |
Mooie dieren Ferry , merk je verschil in gedrag/manier van leven tussen de verschillende soorten ?
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 16 December 2010, 22:34:49 » |
Tot op heden niet echt. Alleen de carinatusjes zijn wat rustiger, maar dit wijt ik aan het wat jonger zijn van de 3 overgebleven exemplaren. De 3 nieuwe soorten zijn ietsje ouder en daardoor waarschijnlijk al wat brutaler. Voor de rest hebben alle 4 de soorten momenteel slechts 1 "default" gedrag: eten.
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 25 December 2010, 23:08:42 » |
Een hele bende ... De Pelusios carinatus lijken me de schuwste, of is dit een momentopname ?
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 25 December 2010, 23:41:45 » |
Een hele bende ... De Pelusios carinatus lijken me de schuwste, of is dit een momentopname ? Die zijn nog wat schuwer, maar dat komt om dat ze nog wat jonger zijn. De overige diertjes heeft de eerste groeispurt al gehad en zijn dus iets groter, en brutaler.
|
|
|
|
|