SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Prijs Baurii man??  (gelezen 22731 keer)
turtlelinna
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 753

Big mama


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Augustus 2011, 13:09:16 »

Het is maar wie jij een gek noemt he maar ik kan je verzekeren dat er véél minder impulsieve aankopen gebeuren in de winkel bij een schildpad die 40 euro kost dan bij een geelwang/buik die slechts 8 euro kost!!
Kijk eens op marktpl. welke schildpadden er steeds te grabbel staan gratis en voor niks, wie is er dan gek !!??

Niet om lullig te doen, maar het is natuurlijk lastig om deze discussie te voeren met iemand die veel schildpadden verkoopt...  afvragend... Ik ben i.i.g. niet 'gek' geweest; ik heb 40 tot 60 euro minder betaald. En de dieren hebben daar geen last van; die zitten bij mij net zo goed als bij iemand die bij jou 3 à 4 keer zoveel heeft betaald.

Ik reageerde op onderstaande quote. We hebben het niet over de prijs in een winkel waar je zo naar binnen kan stappen, maar over de prijs die jij als particulier vraagt. Odoratussen of baurii's zouden, als ik jouw mening zou volgen, trouwens geen verschil moeten maken. Jij lijkt wel een verschil in waarde te maken door te zeggen dat een odoratus geen baurii. En dat terwijl jouw laatste post ineens meer neigt naar 'schildpad is schildpad'. Een impulsaankoop is niet enkel soort- of prijsgebonden volgens mij. Waarom maak je wel verschil tussen odoratussen en baurii's in prijs dan als je impulsaankopen wilt voorkomen?
Odoratussen zijn geen baurii's he.
Prijs voor een jong is al tussen de 30 en de 40 euro, voor een volwassen man zou ik ongeveer 80 à 90 euro geven.

Ik denk dat de particuliere verkoper/liefhebber juist moet concurreren met de winkel. De eerste stap naar jou via een forum is een langere weg dan de wandel naar de winkel en voorkomt dáárdoor al een impulsaankoop. Doordat jij veel vraag, werk je daarbij alleen maar impulsaankopen in de hand. Als jij dezelfde prijs vraagt als in de winkel, zal iemand die het 'wel leuk lijkt' om een schildpadje te kopen eerder bij jou terecht komen omdat het leuker is om een dier bij een enthousiaste liefhebber te kopen. Jij kan als liefhebber daarbij veel meer juiste info geven dan de dierenwinkel, de evt. koper motiveren of juist demotiveren en een zo goed mogelijke inschatting maken van de motivatie van de koper en dan besluiten om geen dier te verkopen. In de winkel worden geïnteresseerden doorgaans alleen gemotiveerd om te kopen. Dán krijg je juist impulsaankopen. Niet bij jou...

Het aanbieden van dieren 'voor weinig' op MP zegt m.i. niet dat het meestal om impulsaankopen gaat. Ik weet dat ook veel (voormalige) liefhebbers dieren verkopen omdat ze zich willen richten op andere soorten, gaan scheiden, op kamers gaan, verhuizen etc. etc.. Als je je dieren niet kwijt raakt voor een groot bedrag, dan moet je toch wat?!

Ook hierin kan ik een mening vinden waar ook zeker wel waarheid in zit.
Ik vind het vooral jammer dat kwekers zo weinig op man uitbroeden of is dit nu eenmaal lastig om te doen? Ik bedoel heb je dan nog geen zekerheid?
Maar goed.... ik heb het bedrag er zeker voor over (mijn man snapt dat soms niet haha), maar als ik tussen goedkoop en duurder kan kiezen dan denk ik dat we daar allemaal wel over uit zullen zijn waar onze voorkeur ligt Smiley
Alle dieren die ik heb probeer ik zo goed mogelijk voor te zorgen. Hier kwam een wandelende tak aangelopen en die heb ik zelfs nog opgavangen en een forum voor bezocht kwa informatie wat ik ermee moest, maar weet ook dat er velen zijn die wel impulsief wat kopen. Maar zo zijn er ook genoeg mensen die wel zwemmen in het geld, alles kunnen kopen en er ook niet goed voor zorgen, alleen zij hebben de middelen wel om eraan te komen. Als kweker zijnde mag je dan best een beetje kritisch zijn.
Ik financier deze hobby uit andere spullen die ik weer verkoop en leg daar mijn niet roken geld bij Smiley (al weer bijna 6 maanden) en als ze ziek zijn dat gaat gewoon uit de algemene pot. Maar moet wel veel moeite doen om alles bij elkaar te verzamelen...... maar ben er dan ook extra content mee Smiley
Gelogd

***** Groetjes Bianca *****

[1-3-0 Sternotherus odoratus]
[1-2-0 Kinosternon baurii]
[1-1-0 Geoemdya spengleri]
_________________________

0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
Nanne
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 474


« Antwoord #16 Gepost op: 17 Augustus 2011, 15:00:35 »

@ sulcatatata: waar haal jij het in hemelsnaam uit dat ik 3 tot 4 keer meer vraag voor mijn dieren dan die 20 euro jij betaald hebt?Huh?
Misschien moet jij je eerst eens informeren hoeveel ik vraag voor een nakweekje!
Ik weet niet of jij al nakweek hebt van schildpadden maar zou jij voor iedere soort dezelfde prijs vragen? Er zit nu eenmaal een verschil tussen de prijs van een odoratus en de prijs van een baurii.

Niet om lullig te doen, maar het is natuurlijk lastig om deze discussie te voeren met iemand die veel schildpadden verkoopt

Ik ga mij hier niet excuseren omdat het goed loopt met mijn kweek hoor, het is dat ik mijn dieren goed verzorg dat ze mij zoveel eieren geven en ge doet inderdaad  "lullig"  Heb zelfs de moeite niet genomen om je laaaaaaaaaaaaaaaaaange epistel te lezen  afvragend...
Gelogd

Kinosternon baurii nakweek verkrijgbaar
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 17 Augustus 2011, 18:56:42 »

Ik had voor 20 euro bij een Nl kweker (getipt via de/een stamboekhouder) twee dieren van 1/2 jaar jong...
Bedankt  knipoog
Deze snap ik niet Kevin...

Ik dacht dat je naar mij refereerde, blijkbaar niet dus  verlegen

O, zo. Nee, jij hebt me niet getipt. Jij en Mark wisten op dat moment geen baurii's te zitten. Harry R. zag mijn vraag ook binnenkomen en hij tipte mij...
Neemt niet weg dat ik blij was dat ik jullie kon mailen hoor!  vrede

Dan heb je een andere mail dan ik verzonden heb, aangekregen...  geschrokken
« Laatste verandering: 17 Augustus 2011, 19:27:58 door KevinVH » Gelogd

KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 17 Augustus 2011, 19:04:56 »


Ik denk dat de particuliere verkoper/liefhebber juist moet concurreren met de winkel. De eerste stap naar jou via een forum is een langere weg dan de wandel naar de winkel en voorkomt dáárdoor al een impulsaankoop. Doordat jij veel vraag, werk je daarbij alleen maar impulsaankopen in de hand. Als jij dezelfde prijs vraagt als in de winkel, zal iemand die het 'wel leuk lijkt' om een schildpadje te kopen eerder bij jou terecht komen omdat het leuker is om een dier bij een enthousiaste liefhebber te kopen. Jij kan als liefhebber daarbij veel meer juiste info geven dan de dierenwinkel, de evt. koper motiveren of juist demotiveren en een zo goed mogelijke inschatting maken van de motivatie van de koper en dan besluiten om geen dier te verkopen. In de winkel worden geïnteresseerden doorgaans alleen gemotiveerd om te kopen. Dán krijg je juist impulsaankopen. Niet bij jou...


Ik vind dat je niet kan concurreren met een winkel. Een winkel staat om elke hoek, en daar betalen ze liever aardig voor een dier door, dan dat ze bij een kweker halen, verder moeten rijden, niet altijd massa keuze hebben, soms moeten wachten (kwekers die een 'nadenktijd' hanteren alvorens het dier effectief op te halen) enz...

Over prijs valt altijd te discussiëren, maar ik vind dat de aankoopprijs van een Kinosternon baurii (om al voorbeeld te nemen) belachelijk laag tov de onderhoudskosten...
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #19 Gepost op: 17 Augustus 2011, 19:11:03 »

@ sulcatatata: waar haal jij het in hemelsnaam uit dat ik 3 tot 4 keer meer vraag voor mijn dieren dan die 20 euro jij betaald hebt?Huh?
Het lijkt er op dat je helemaal niet gelezen hebt.  bluggg Als je goed had gelezen begreep je dat ik 20 euro voor beide dieren samen heb betaald en geen 20 euro per dier...  fluiten
Jij schrijft daarnaast wat ze kosten;
Odoratussen zijn geen baurii's he.
Prijs voor een jong is al tussen de 30 en de 40 euro, voor een volwassen man zou ik ongeveer 80 à 90 euro geven.

Ff rekenen; 30 euro per jong is 3 keer zoveel als de 10 euro die ik betaald heb, 40 euro is 4 keer zoveel... Brede lach
Gelogd
nielo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1594



« Antwoord #20 Gepost op: 17 Augustus 2011, 21:12:18 »

Je kan dat niet mee vergelijken,niet iedereen verkoopt een nakweek voor 10 euro, dus heb jij waarschijnlijk geluk mee gehad  mmm...leuk
Gelogd

0.2.0 Trachemys Scripta Troostii
1.4.0 Trachemys Scripta Elegans
1.3.0 Pelusios Castaneus
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #21 Gepost op: 17 Augustus 2011, 21:19:38 »

Dan heb je een andere mail dan ik verzonden heb, aangekregen...  geschrokken
Vreemd. Harry R. heeft op de mail die ik ook naar jullie stuurde gereageerd en mij naar Herma (een goede vriendin van hem) verwezen. Ik heb van hem haar tel. gekregen en ben toch echt zo aan de baurii's gekomen...
Maar goed, maakt niet uit; ik heb twee mooie, en inmiddels brutale!, baurii's. Thats what counts!!!

Over prijs valt altijd te discussiëren, maar ik vind dat de aankoopprijs van een Kinosternon baurii (om al voorbeeld te nemen) belachelijk laag tov de onderhoudskosten...
Ik vind juist dat de aankoopprijs bij sommige kwekers hoog is, zeker in vergelijking met andere dieren. Daarnaast vind ik dat aanschaf van spullen voor aquaria/terraria duur zijn in vergelijking met dat voor andere dieren. Ik vind dat de onderhoudskosten meevallen. Zeker als ik het vergelijk met mijn sulcata's...  lachen

FF wat bedragen/berekeningen. Ik weet niet of iemand dat interessant vind, maar lees er dan net als Nanne (...) maar overheen.
Ik heb mijn bak inmiddels bijna een 1/2 jaar draaien. Nadat ik alles aangeschaft heb, ben ik alleen stroomkosten, water en voer kwijt.  
* Ik was volgens mij rond de 800 euro kwijt voor mijn aquarium (130x50x50) met alles erop en eraan. Daarbij zaten dus ook de schildpadden (2 baurii's en een minor), planten, vissen, garnalen en appelslakken.
* Onderhoud daarna; 15 uur per dag 75 watt (totaal) voor de lampen en 24 uur per dag 21 watt voor het filter en pak 'm beet 1/2 kuub water is in totaal rond de 40 eurocent per dag, dus 73 euro voor het laatste half jaar.
* Voer; naast de slakken, wormen en pissebedden wat tilapiafilet, vochtig en droog kattenvoer, schoongemaakte rivierkreeftjes. In totaal tot nu toe nog geen 4 euro.
Kortom; voor tot nu toe iets meer dan 75 euro voor veel plezier/ontspanning voor mij, mijn vriendin, mijn kinderen en andere geïnteresseerden. 75 euro die ik overigens inmiddels precies terugverdiend heb door verkoop van o.a. garnalen en guppen (zie dit als een tip om de hobby betaalbaar te maken) die in mijn aquarium geboren zijn...

Je kan dat niet mee vergelijken,niet iedereen verkoopt een nakweek voor 10 euro, dus heb jij waarschijnlijk geluk mee gehad  mmm...leuk
Volgens mij kan je het daarom juist wel vergelijken; blijkbaar hoeft nakweek niet voor 3 of 4 keer zoveel verkocht te worden...  akkoord
Gelogd
nielo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1594



« Antwoord #22 Gepost op: 17 Augustus 2011, 21:34:18 »

Ik vind een prijs van 20/30 euro voor nakweek van bepaalde schildpadden een goede prijs.
En circa 75 euro stroom dan mag je wel rond die prijs gaan zitten  afvragend...
Je moet de hobby ook draaiend kunnen houden,kan moeilijk voor 5 euro gaan verkopen.. hoed af
Hoelager hoe meer kans op impulsieve aankopen.
En je steekt toch energie in het uitbroeden van de dieren etc.
800 vind ik een hoop geld voor een aquarium,hier had ik voor 200 een mooie 2 meterbak.
Schoongemaakte rivierkreeftjes,ongepeld zeker?dan is dat ook niet echt voedzaam meer,beter ongepeld.
Ik hoef ook geen hoofdprijs maar voor bv 5 euro tegaan verkopen  
« Laatste verandering: 17 Augustus 2011, 21:45:11 door nielo » Gelogd

0.2.0 Trachemys Scripta Troostii
1.4.0 Trachemys Scripta Elegans
1.3.0 Pelusios Castaneus
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 17 Augustus 2011, 21:43:37 »

Dan heb je een andere mail dan ik verzonden heb, aangekregen...  geschrokken
Vreemd. Harry R. heeft op de mail die ik ook naar jullie stuurde gereageerd en mij naar Herma (een goede vriendin van hem) verwezen. Ik heb van hem haar tel. gekregen en ben toch echt zo aan de baurii's gekomen...
Maar goed, maakt niet uit; ik heb twee mooie, en inmiddels brutale!, baurii's. Thats what counts!!!
Uiteraard, maar je verwees dat wij geen nakweek wisten zitten. Wat niet correct bleek (heb de mail even nagelezen) waar ik meerdere kwekers heb voorgesteld, onder andere ook Nanne... Ik hou zowieso niet van het verspreiden van foute info.




Over prijs valt altijd te discussiëren, maar ik vind dat de aankoopprijs van een Kinosternon baurii (om al voorbeeld te nemen) belachelijk laag tov de onderhoudskosten...
Ik vind juist dat de aankoopprijs bij sommige kwekers hoog is, zeker in vergelijking met andere dieren. Daarnaast vind ik dat aanschaf van spullen voor aquaria/terraria duur zijn in vergelijking met dat voor andere dieren. Ik vind dat de onderhoudskosten meevallen. Zeker als ik het vergelijk met mijn sulcata's...  lachen

FF wat bedragen/berekeningen. Ik weet niet of iemand dat interessant vind, maar lees er dan net als Nanne (...) maar overheen.
Ik heb mijn bak inmiddels bijna een 1/2 jaar draaien. Nadat ik alles aangeschaft heb, ben ik alleen stroomkosten, water en voer kwijt. 
* Ik was volgens mij rond de 800 euro kwijt voor mijn aquarium (130x50x50) met alles erop en eraan. Daarbij zaten dus ook de schildpadden (2 baurii's en een minor), planten, vissen, garnalen en appelslakken.
* Onderhoud daarna; 15 uur per dag 75 watt (totaal) voor de lampen en 24 uur per dag 21 watt voor het filter en pak 'm beet 1/2 kuub water is in totaal rond de 40 eurocent per dag, dus 73 euro voor het laatste half jaar.
* Voer; naast de slakken, wormen en pissebedden wat tilapiafilet, vochtig en droog kattenvoer, schoongemaakte rivierkreeftjes. In totaal tot nu toe nog geen 4 euro.
Kortom; voor tot nu toe iets meer dan 75 euro voor veel plezier/ontspanning voor mij, mijn vriendin, mijn kinderen en andere geïnteresseerden. 75 euro die ik overigens inmiddels precies terugverdiend heb door verkoop van o.a. garnalen en guppen (zie dit als een tip om de hobby betaalbaar te maken) die in mijn aquarium geboren zijn...

Je kan dat niet mee vergelijken,niet iedereen verkoopt een nakweek voor 10 euro, dus heb jij waarschijnlijk geluk mee gehad  mmm...leuk
Volgens mij kan je het daarom juist wel vergelijken; blijkbaar hoeft nakweek niet voor 3 of 4 keer zoveel verkocht te worden...  &é"'z

Je toont eigenlijk mijn 'punt' aan, de prijs voor de dieren was belachelijk laag tov de opstart -en onderhoudskosten. Zeker gezien de leeftijd die schildpadden kunnen bereiken, dat je dan nog de vergelijking met andere dieren durft maken...  afvragend...

Wat betreft de K. baurii prijs, je weet best wel dat je onder de prijs betaald hebt. Je hoeft daarom geen sneer te maken naar kwekers die de marktprijs vragen... Want laat ons eerlijk zijn, in geen enkele winkel ga je een K. baurii vinden voor 30-40€. En iedereen vraagt wat hij / zij wil. De kosten om een dier uit te broeden tel je natuurlijk gemakkelijkheidshalve niet mee?
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #24 Gepost op: 17 Augustus 2011, 21:49:43 »

Ik vind een prijs van 20/30 euro voor nakweek van bepaalde schildpadden een goede prijs.
En circa 75 euro stroom dan mag je wel rond die prijs gaan zitten  afvragend...
Je moet de hobby ook draaiend kunnen houden,kan moeilijk voor 5 euro gaan verkopen.. hoed af
Hoelager hoe meer kans op impulsieve aankopen.
En je steekt toch energie in het uitbroeden van de dieren etc.
800 vind ik een hoop geld voor een aquarium,hier had ik voor 200 een mooie 2 meterbak.
Warmtespot is hier 50 watt.
Schoongemaakte rivierkreeftjes,ongepeld zeker?dan is dat ook niet echt voedzaam meer,beter ongepeld.
Ik vind stroom en aanschafprijs van schildpadden geen relatie hebben, het is een hobby.
Impulsieve aankopen via een forum worden geelimineerd doordat de geïnteresseerde er veel meer moeite voor moet doen dan dat hij/zij ze bij een winkel koopt. Impulsaankopen kunnen, zoals ik al eerder schreef door de particuliere verkoper verder teruggedrongen worden door de dieren bij twijfel gewoon niet mee te geven!
Energie in de hobby steken hoort bij het hebben van een hobby. Energie (dus stroom) bij het uitbroeden van een paar eitjes heb je al snel terugverdiend, ook als je dieren voor 10 euro per stuk verkoopt.
800 euro was het totaalbedrag (inclusief kap, filter, een stuk kienhout van 1 meter lang etc.), ik heb voor 200 euro aan 'overtollige spullen verkocht. 600 euro is ook niet weinig, maar ik heb dan ook een erg mooie bak. Voor ons ook een sieraad in onze woonkamer. Ik wil hiermee niet zeggen dat jij geen mooie bak had natuurlijk, want die heb ik niet gezien...  knipoog
Ik voer niet alleen rivierkreeftjes zoals je kon lezen, ze komen echt niets te kort bij mij...  knipoog
Gelogd
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #25 Gepost op: 17 Augustus 2011, 22:00:17 »

Uiteraard, maar je verwees dat wij geen nakweek wisten zitten. Wat niet correct bleek (heb de mail even nagelezen) waar ik meerdere kwekers heb voorgesteld, onder andere ook Nanne... Ik hou zowieso niet van het verspreiden van foute info.
Flauw om te schrijven dat ik foute info verspreid...
Je hebt écht een ander voor je hoor; je hebt mij niet naar Nanne of andere kwekers gewezen. Anders had ik bijv. met haar en anderen ook contact gehad en de prijs van dieren van Nanne geweten. Ik heb alleen met Herma en (via MP) Tess contact gehad. Je schreef écht dat jullie op dat moment niemand wisten. Mail me anders het mailcontact ff terug dat we gehad hebben...

Een reactie op de rest van de post heb ik feitelijk hierboven al gegeven...
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 17 Augustus 2011, 22:02:39 »

Uiteraard, maar je verwees dat wij geen nakweek wisten zitten. Wat niet correct bleek (heb de mail even nagelezen) waar ik meerdere kwekers heb voorgesteld, onder andere ook Nanne... Ik hou zowieso niet van het verspreiden van foute info.
Flauw om te schrijven dat ik foute info verspreid...
Je hebt écht een ander voor je hoor; je hebt mij niet naar Nanne of andere kwekers gewezen. Anders had ik bijv. met haar en anderen ook contact gehad en de prijs van dieren van Nanne geweten. Ik heb alleen met Herma en (via MP) Tess contact gehad.Je schreef écht dat jullie niemand wisten. Mail me anders het mailcontact ff terug dat we gehad hebben...

Een reactie op de rest van de post heb ik feitelijk hierboven al gegeven...

Mag ik de verzonden mail hier neerplanten?  lachen
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #27 Gepost op: 17 Augustus 2011, 22:05:32 »

Mag ik de verzonden mail hier neerplanten?  lachen
Daar zie ik de meerwaarde niet van. Daarbij lopen we het risico dat je mail van iemand anders ongevraagd post...  pestend

Je weet dat ik ook niet te beroerd ben om fouten toe te geven en te herstellen, dus neem dat als uitgangspunt...
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 17 Augustus 2011, 22:17:38 »

Mag ik de verzonden mail hier neerplanten?  lachen
Daar zie ik de meerwaarde niet van. Daarbij lopen we het risico dat je mail van iemand anders ongevraagd post...  pestend

Je weet dat ik ook niet te beroerd ben om fouten toe te geven en te herstellen, dus neem dat als uitgangspunt...

Begin er dan maar mee Knipoog Je hebt de bewuste mail al in je inbox...
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #29 Gepost op: 18 Augustus 2011, 00:53:39 »

Mag ik de verzonden mail hier neerplanten?  lachen
Je weet dat ik ook niet te beroerd ben om fouten toe te geven en te herstellen, dus neem dat als uitgangspunt...

Begin er dan maar mee Knipoog Je hebt de bewuste mail al in je inbox...
Ontvangen en eerlijk is eerlijk  verlegen , excuses, je hebt me wel getipt!

Ik had jouw mail niet meer in mijn computer staan en heb blijkbaar een deel ervan uit mijn eigen interne geheugen gewist (heb ik net als veel mannen last van  Brede lach) omdat ik weinig met de info kon. Nanne had op dat moment geen baurii-jongen en woont ver weg. Met de andere aanbieder die je tipte had ik daarvoor al contact gehad, en dat voelde (ook na opmerkingen van anderen) niet goed. Daarnaast vroeg zij veel voor jonge baurii's en minors ..
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
6 Mei 2024, 14:23:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 843
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 561
Totaal: 561
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.077 seconden met 26 queries.