SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Re: Snappie!!  (gelezen 12106 keer)
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Gepost op: 17 Januari 2010, 08:37:59 »

Tja, je hebt gelijk, absoluut.
Maarja... als ik info nodig HAD, wat ik dus niet nodig meer heb, kon ik daar met alle gerustheid om uitleg en een caresheet vragen.
Dat is iets wat veel winkels zelf niet doen.

Moet ik hier uit opmaken dat ze wel de informatie aangeboden hebben maar dat jij die geweigerd hebt of hebben ze zonder enige informatie jou de schildpad meegegeven en slechts gevraagd of ze je informatie wilde hebben?
Gelogd
rogier van rossem
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 4


« Antwoord #1 Gepost op: 17 Januari 2010, 11:03:52 »

Beste allemaal,
gezien de reacties lijkt het me op zijn plaats om even inhoudelijk te reageren op het bovengenoemde topic, allereerst wil ik duidelijk stellen dat het gebrek aan de te verstrekken informatie niet gebasseerd is op onwelwillendheid, maar miscommunicatie. Dit dier is aangeschaft bij ons en gezien de drukte op dat moment zijn er meerdere mensen door verschillende personeelsleden geholpen, je moet nou eenmaal iedereen proberen dezelfde tijd en aandacht te geven. Juist om de correcte info bij een dier te verstrekken. Dit is hoogst waarschijnlijk de reden geweest dat deze mensen zonder caresheet en uitleg zijn vertrokken, dit is namelijk protocol bij ons en iedereen die onze zaak bezoekt weet dat ook. Dit is echter een fout die ik mijzelf erg aanreken, juist omdat ik inderdaad een voorvechter ben van betere informatie en zorg binnen de hobby , ik neem dit ook uiterst serieus en zal daar intern een bespreking over hebben om ervoor te zorgen dat dit nimmer zal gebeuren.
Juist de verkoop van macroclemys en chelydra's krijgen bij ons extra aandacht, vanwege hun formaat, karakter en specifieke behoeften. Als bedrijf en ook ik persoonlijk kan daar nog steeds een hoop in leren en hopelijk kan het schildpaddenforum daar juist enorm bij helpen, ik ben niet perfect en maak zeker fouten, het zou ook ondenkbaar zijn met zoveel dieren en verschillende werkzame personen dat alles altijd vlekkeloos verloopt, maar we streven daar wel naar. Ik hoop ook dat als er verdere op en aanmerkingen zijn op onze werkwijze of tips in het algemeen die onze manier van werken en daarmee de levenskwaliteit van dieren kunnen verbeteren dat zij zich een keer persoonlijk bij ons melden voor een afspraak, wij staan open voor alle suggesties.
Bedankt voor de kritische blik en input.
Ps; ik wil nog even kort reageren op de verwijzing richting de stichting, ik weet dat mijn voorzitterschap soms erg moeilijk te verkroppen is voor veel liefhebbers, vanwege de mogelijke belangenverstrengeling. Ik ben mij hier ten dege van bewust en probeer ook een vervanger te vinden voor mij als voorzitter, juist omdat ik vind dat mijn persoonlijke situatie nooit het belang van de stichting mogen schaden, daarvoor zijn de idealen te belangrijk en individuen zijn ondergeschikt aan het grotere belang. De oprichting van de stichting heb ik gedaan met enorm veel integriteit ik hoop dat, dat ook voor iedereen duidelijk is, als er suggesties zijn op dat punt dan hoor ik dat ook erg graag.
Bedankt voor het getoonde geduld en nogmaals excuus voor de ontstane situatie.
Mvg Rogier van Rossem
Gelogd
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Januari 2010, 11:09:47 »

Alle excuses ten spijt blijft het feit dat een 15 jarige met een bijtschildpad voor slecht 40 euro de winkel is uitgelopen....
Goede bedoelingen of niet. Op dezelfde manier gaan allerlei kleine kinderen met schildpadden naar huis en zitten daardoor de opvangen vol.
Gelogd

Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #3 Gepost op: 17 Januari 2010, 11:41:43 »

@ Rogier
Ik ben nog even benieuwd naar de herkomst van Snapie, weet je die als eigenaar van de winkel, neem eigenlijk aan farmbred ?
« Laatste verandering: 17 Januari 2010, 11:48:47 door Hansm » Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #4 Gepost op: 17 Januari 2010, 11:59:16 »

Toch wil ik het antwoord van anticrash afwachten, we zijn hier aan het oordelen en veroordelen zonder de exacte toedracht te kennen, deze kent enkel en alleen anticrash.

Mogelijk had hij wel er wel een begeleiding bij van een volwassenen, zeker gezien hij een reis van Stein (zuid-Limburg) naar Tilburg heeft moeten ondernemen, mogelijk had hij een schrijven bij van zijn ouders dat hij dat dier mocht kopen.
Zo kan ik meerdere dingen bedenken waarom de verkoop zo gelopen is, als ik zijn bericht lees is hem zelfs een care-sheet aangeboden maar heeft hij die geweigerd.

Citaat
kon ik daar met alle gerustheid om uitleg en een caresheet vragen.

Het is niet zo dat je de care-sheet in de doos erbij kunt stoppen zoals de gebruiksaanwijzing bij een wasmachine.

Dan wil ik er ook op wijzen dat een winkel wel min of meer verplicht is om te verkopen als de koper voldoende geïnformeerd is, ook aan jongeren, daar de winkel anders aangesproken kan worden betreffende discriminatie danwel leeftijdsdiscriminatie.

Wat de prijs betreft.

Als we kijken hoeveel Anticrash de laatste tijd heeft uitgegeven aan huisvesting dieren en al wat meer, maakt het niet uit of een dier voor 40,00 of 140.00Euro wordt verkocht, hij had hem toch wel gehaald.

Als we dan toch bezig zijn met verwijten te maken moeten we toch ook is naar ons zelf kijken, niet de Kameleon heeft de interesse bij die jongen gewekt voor schildpadden en dan specifiek in dit geval de Cheldyra serpentina, dat hebben wij, alle schildpadliefhebbers, die reageren op fora en kennis verspreiden via het internet gedaan.

Vind het laag om iemand aan te vallen die tenminste tracht om iets te veranderen terwijl er van  uit de hobby niets anders komt dan kritiek, iemand iets te verwijten zonder dat men kennis van zaken heeft is verdomd makkelijk en of de koper nu 15 is of 85 maakt totaal geen verschil.

Dit bericht is niet ter verdediging van de voorzitter van Herpetofauna, dat hij hier namelijk reageerde is omdat ik hem de vraag heb gesteld wat er waar is van dit verhaal en pas als ik de ware toedracht ken ga ik oordelen of hier de Kameleon iets te verwijten valt en zal dan dhr. v. Rossum er op aanspreken als zijnde lid van de adviesraad van Herpetofauna.
Gelogd
rogier van rossem
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 4


« Antwoord #5 Gepost op: 17 Januari 2010, 12:10:49 »

Hallo allemaal,
ik wil nog een een reactie toevoegen mbt de minderjarigheid, deze persoon werd begeleid door een ouder, die uiteraard meerderjarig is. We gaan er bij een verkoop vanuit dat er altijd ouderlijk toezicht is, zoals dat hoort.
Even nog een reactie over de herkomst, het dier is inderdaad farmbred en is door ons aangekocht via een collega.
Ik hoop echt dat er iets wordt gedaan met onze oproep richting de ervaringsdeskundigen op dit forum om eens een persoonlijke afspraak met ons te maken zodat wij onze werkwijze kunnen verbeteren, want dit is een oprechte wens. Je bent nooit te oud om te leren zeg ik altijd maar.
Ik heb helaas nooit erg veel tijd om alle topics op de fora te volgen, dus hoop erg op persoonlijk contact.
Ik ben te bereiken op het volgende e-mail adres ; rogiersnake@hotmail.com of op de zaak onder telefoonnummer 0135359911, ik ben iedereen erg dankbaar voor de input.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat de hobby blijft verbeteren, kritiek is wenselijk, maar hopelijk krijgt dat een persoonlijk vervolg in de vorm van overleg, want samenwerking is de beste weg naar concrete en langdurende verandering.
Mvg Rogier van Rossem
Gelogd
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Januari 2010, 12:27:20 »

Mogelijk had hij wel er wel een begeleiding bij van een volwassenen, zeker gezien hij een reis van Stein (zuid-Limburg) naar Tilburg heeft moeten ondernemen, mogelijk had hij een schrijven bij van zijn ouders dat hij dat dier mocht kopen.
Waarschijnlijk is het merendeel van de dieren in jouw opvang ook door minderjarigen gekocht, hand in hand met een meerderjarige. knipoog
Citaat
Zo kan ik meerdere dingen bedenken waarom de verkoop zo gelopen is, als ik zijn bericht lees is hem zelfs een care-sheet aangeboden maar heeft hij die geweigerd.
Dan kan de verkoper weigeren om te verkopen omdat hij dan niet de garantie heeft dat de koper daadwerkelijk alle nodige info heeft.

Citaat
Het is niet zo dat je de care-sheet in de doos erbij kunt stoppen zoals de gebruiksaanwijzing bij een wasmachine.
Ik zie niet in waarom niet. Met een nietmachine kan je wonderen verrichten....

Citaat
Dan wil ik er ook op wijzen dat een winkel wel min of meer verplicht is om te verkopen als de koper voldoende geïnformeerd is, ook aan jongeren, daar de winkel anders aangesproken kan worden betreffende discriminatie danwel leeftijdsdiscriminatie.
Oh wat zijn we bang voor de wetgever... En op die manier wil er advies gegeven worden? Wel eens van moreel gehoord?

Citaat
Wat de prijs betreft.

Als we kijken hoeveel Anticrash de laatste tijd heeft uitgegeven aan huisvesting dieren en al wat meer, maakt het niet uit of een dier voor 40,00 of 140.00Euro wordt verkocht, hij had hem toch wel gehaald.
In het geval van Antycrash, ja. Maar dat gaat waarschijnlijk niet op voor andere 15 jarigen. Kom op Theo, nou niet recht gaan lullen wat krom is!

Citaat
Als we dan toch bezig zijn met verwijten te maken moeten we toch ook is naar ons zelf kijken, niet de Kameleon heeft de interesse bij die jongen gewekt voor schildpadden en dan specifiek in dit geval de Cheldyra serpentina, dat hebben wij, alle schildpadliefhebbers, die reageren op fora en kennis verspreiden via het internet gedaan.
Bullshit. Als je beide fora er op na leest zie je dat de meeste "oudgedienden" hun best hebben gedaan om het uit zijn kop te krijgen.

Citaat
Vind het laag om iemand aan te vallen die tenminste tracht om iets te veranderen terwijl er van  uit de hobby niets anders komt dan kritiek, iemand iets te verwijten zonder dat men kennis van zaken heeft is verdomd makkelijk en of de koper nu 15 is of 85 maakt totaal geen verschil.
Als je iets wilt veranderen zal je er eerst voor moeten zorgen dat je eigen straatje schoon is Theo. Dat geldt voor iedereen. Daarbij doet "de hobby" al geruime tijd zijn best om dingen te veranderen. Nu doe je dus feitelijk hetzelfde door andere hobbyisten af te schilderen dat ze alles maar op hun beloop laten...
Gelogd

Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Januari 2010, 12:30:10 »

ik wil nog een een reactie toevoegen mbt de minderjarigheid, deze persoon werd begeleid door een ouder, die uiteraard meerderjarig is. We gaan er bij een verkoop vanuit dat er altijd ouderlijk toezicht is, zoals dat hoort.

Er van uitgaan? Ja ja....
Zo worden ook per jaar tienduizenden Noord-Amerikaanse moerasschildpadjes verkocht....
Misschien is het een idee om niet op de fora te kijken, maar op marktpl. of kapaza?
Gelogd

theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #8 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:19:51 »

Theo ik sta verbaast van uw antwoord , ja dat kunnen ze wel van een verzorgingspapier en de agressiviteit van de schildpâd meegeven .
Citaat

Dat is wat er duidelijk moet worden, je kunt het overhandigen, je kunt het aan de doos vastnieten, je kan van alles bedenken maar als de koper op dit moment weigert iets aan te pakken kan je hoog en laag springen maar de koper zal toch wel aan zijn dier geraken, is het niet bij de kameleon dan is het wel elders.

Citaat
ik heb op enkele fora hem verwittigd en daarom heeft hij zich verder verdiept in deze soort , ik had het afgeraden , ik ga me weer niet bezig houden om ambras te stoken voor het wel of niet houden van deze soort alsook de aligator ,ik ben moe gediscusieerd .



ben je niet de enigste in, heb de moed bij hem opgegeven, luistert naar wat hij wil.
Gelogd
Antycrash
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 71


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:35:20 »

Tja, je hebt gelijk, absoluut.
Maarja... als ik info nodig HAD, wat ik dus niet nodig meer heb, kon ik daar met alle gerustheid om uitleg en een caresheet vragen.
Dat is iets wat veel winkels zelf niet doen.

Moet ik hier uit opmaken dat ze wel de informatie aangeboden hebben maar dat jij die geweigerd hebt of hebben ze zonder enige informatie jou de schildpad meegegeven en slechts gevraagd of ze je informatie wilde hebben?
Ze hebben niks aangeboden, maar uit mijn vorige bezoekjes daar weet ik wel dat het gekund had, maar het was dit keer niet nodig...
Gelogd
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:38:22 »


Ze hebben niks aangeboden,...

OEI ! Dat is niet erg fatsoenlijk dan....
Gelogd

Antycrash
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 71


« Antwoord #11 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:42:23 »

Wat een reacties... ik heb er eigenlijk verder niks op te melden.
Ik hoop dat jullie wel realiseren dat ik mijn best ga doen voor het dier, net zoals mijn andere dieren...
Same shit, same day, different turtle.
Gelogd
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:43:38 »

Wat een reacties... ik heb er eigenlijk verder niks op te melden.
Ik hoop dat jullie wel realiseren dat ik mijn best ga doen voor het dier, net zoals mijn andere dieren...
Same shit, same day, different turtle.

Het commentaar is niet aan jou gericht Antycrash. Ik weet dat jij je best doet om dit dier te verzorgen. knipoog
Gelogd

Antycrash
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 71


« Antwoord #13 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:44:45 »

Ah oke Brede lach
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #14 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:46:28 »

Even reagerend om de oproep om persoonlijk contact via email, kan hoor daar niet van maar op forum is juist de bedoeling discusie in het openbaar,
steken andere er mischien ook wat van op.

En wat is er optegen om een caresheet, als soort gebruiksaanwijzing mee tegeven, lijkt mij nog altijd beter dan helemaal geen info. over verzorging, grote enzv.

Duidelijk in het verhaal ook dat de ouder niet op de hoogte was van de uiteindelijke grote van het dier, en daar pas in de Oliemeulen achter kwam.

Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
14 Mei 2024, 14:05:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 1084
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 1009
Totaal: 1009
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 25 queries.