SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6 Omlaag Print
Auteur Topic: zieke geest...  (gelezen 25942 keer)
annieka
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 692



WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 30 Juli 2009, 10:19:15 »

Kan me niet schelen of jullie hem "'moesten"" of niet Steve Irwin is 1 van de grootste natuurbeschermers van onze tijd, voor mij het enigste wat teld.
Dat hij dat moest bereiken door gek te doen op camera en daarbij heel opvallend was maar juist bescheiden was over zijn natuurprojekten.goede doelen geeft een vertekend beeld van de persoon die hij werkelijk was.
Een top kerel, selfmade en die tenminste actie ondernam ipv alleen te zeuren yeah ! yeah ! yeah ! yeah !

(en asjeblieft zeg wat heeft Michel Jackson daar mee te maken deed deze ook natuurbeschermingswerk dan?)


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Wat die man voor elkaar heeft gekregen is geweldig en mensen die commentaar op hem hebben kunnen beter eerst eens kijken naar wat hij gepresteerd heeft op het gebied van natuurbescherming en bewustwording bij mensen over de hele wereld.
Dat van die baby was idd geen slimme actie, hij kent het gedrag van die krokodillen wel door en door, maar inderdaad niet slim.
Maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die perfect is en nooit iets doms doet.
Gelogd

markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #16 Gepost op: 30 Juli 2009, 10:32:38 »

Niet eens de moeite om verder over te discussieren eigenlijk als mensen een icoon(Irwin) vergelijken met een redneck.

Als Irwin nou daadwerkelijk niet goed met dieren omging zou hij dan samen werken met de Cousteau stichting zouden zei dat willen dan?
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #17 Gepost op: 30 Juli 2009, 10:41:20 »

Kan me niet schelen of jullie hem "'moesten"" of niet Steve Irwin is 1 van de grootste natuurbeschermers van onze tijd, voor mij het enigste wat teld.
Dat hij dat moest bereiken door gek te doen op camera en daarbij heel opvallend was maar juist bescheiden was over zijn natuurprojekten.goede doelen geeft een vertekend beeld van de persoon die hij werkelijk was.
Een top kerel, selfmade en die tenminste actie ondernam ipv alleen te zeuren yeah ! yeah ! yeah ! yeah !

(en asjeblieft zeg wat heeft Michel Jackson daar mee te maken deed deze ook natuurbeschermingswerk dan?)


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Wat die man voor elkaar heeft gekregen is geweldig en mensen die commentaar op hem hebben kunnen beter eerst eens kijken naar wat hij gepresteerd heeft op het gebied van natuurbescherming en bewustwording bij mensen over de hele wereld.
Dat van die baby was idd geen slimme actie, hij kent het gedrag van die krokodillen wel door en door, maar inderdaad niet slim.
Maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die perfect is en nooit iets doms doet.

Dom was deze actie niet hij was niet overal geaccepteerd.
Deze krokodil was zijn eerste krokodil die hij gevangen had enkele tientallen jaren geleden voordat hij beroemd werd.
Hij is bijna met dat betreffende dier opgegroeid. Hij kon tot zover dat kan bij een reptiel het dier inschatten en als je goed bekijkt zit er nog een hoop ruimte tussen dier en kind.

Mensen beoordelen op iets wat niet in jouw straatje past zegt meer over jezelf dan over de andere.
Totaal niet verdiepen in de achtergrond en verhaal achter iets maar gelijk klaar staan met een mening, lekker makkelijk.
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #18 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:01:02 »

Martijn ik vindt het ook ergelijk als mensen zo kortzichtig over Steve Irwin praten, discusie heeft inderdaad alleen zin als ze de moeite nemen om
optezoeken wat hij voor natuurbescherming deed zijn echte doel in zijn leven ipv beroemd zijn.
Gelukkig zet zijn vrouw dit levenswerk door en maakt niet uit op wat voor een manier ze dat doet, terwijl ze nu alleen met de kinderen het moeilijk zat zal hebben om
al het werk aan te kunnen.
Echt een vrouw met ballen, en helemaal top yeah ! yeah ! yeah ! yeah !

Annieka bewustwording is helemaal het juiste woord, een van zijn mooiste projecten is het ophalen en weer veilig uitzetten van reptielen en andere dieren
die perongeluk bij woningen-woonwijken terecht komen, en waar mensen bang (terecht-onterecht) van zijn.
Deze werden eerst door vele bewoners-mensen simpel gelijk gedood door zijn voorlichting en bewustwording is een onwijs succesvolle organisatie ontstaan die met vele vrijwilligers op een simpele manier deze reptielen en andere dieren van Australie redt door ze wegtehalen en direkt weer vrijtelaten in omgeving waar ze geen mensen lastig vallen maar nog mooier waar de dieren niet door mensen worden lastiggevallen of gedood.
Talloze kweekprojecten, en natuurgebieden opkopen, deze terug brengen in oude staat en beschermen allemaal werk wat hij door zijn opvallende gedrag op tv
kon betalen.


Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Moi
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:16:30 »

@ Markooij; je schreef; 'Totaal niet verdiepen in de achtergrond en verhaal achter iets maar gelijk klaar staan met een mening, lekker makkelijk.'

Ik wil wat de persoon in het filmpje doet niet goedpraten maar how about deze 'een-hersen-cel tellende MONGOOL'   fluiten opmerking van jezelf dan? Ken jij de achtergrond en het verhaal van deze man?  informeer ?
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #20 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:23:10 »

@ Markooij; je schreef; 'Totaal niet verdiepen in de achtergrond en verhaal achter iets maar gelijk klaar staan met een mening, lekker makkelijk.'

Ik wil wat de persoon in het filmpje doet niet goedpraten maar how about deze 'een-hersen-cel tellende MONGOOL'   fluiten opmerking van jezelf dan? Ken jij de achtergrond en het verhaal van deze man?  informeer ?
Gaat deze persoon respectvol om met de dieren? Is hij 100% geconcentreerd met wat hij doet?
Heeft hij de dieren nodig om te eten? Heeft hij beste voor met de soort? Weet hij iets van deze soort behalve dat ze kunnen bijten?
Met welk doel is dit filmpje gemaakt?
Gelogd
Moi
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:29:29 »

(en asjeblieft zeg wat heeft Michel Jackson daar mee te maken deed deze ook natuurbeschermingswerk dan?)

Ze haalden beiden een zelfde soort actie uit door hun baby (onnodig) in gevaar te brengen.  Geschokt Of die krokodil nu net gevangen was of niet; dat je voor het goede doel met je eigen leven speelt (dit soort dieren blijven onbetrouwbaar!) kan ik waarderen, maar betrek daargeen kind  bloemlief bij is mijn mening. Ik vind het zowieso discutabel (zeg ik niet om weer een discussie te starten  knipoog ) om, ondanks de kennis die Irwin had, bepaalde risico's te nemen als je kinderen hebt. Zijn kinderen moeten het nu wel zonder hem doen...  neerslachtig
Gelogd
Moi
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:32:03 »

Gaat deze persoon respectvol om met de dieren? Is hij 100% geconcentreerd met wat hij doet?
Heeft hij de dieren nodig om te eten? Heeft hij beste voor met de soort? Weet hij iets van deze soort behalve dat ze kunnen bijten?
Met welk doel is dit filmpje gemaakt?

Juist, dat bedoelde ik; dat soort dingen weet ook jij niet van hem... Toch?!  fluiten knipoog
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #23 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:34:09 »

Gaat deze persoon respectvol om met de dieren? Is hij 100% geconcentreerd met wat hij doet?
Heeft hij de dieren nodig om te eten? Heeft hij beste voor met de soort? Weet hij iets van deze soort behalve dat ze kunnen bijten?
Met welk doel is dit filmpje gemaakt?

Juist, dat bedoelde ik; dat soort dingen weet ook jij niet... Toch?!  fluiten knipoog
[/quote]
Weet ik wel  fluiten
Gelogd
Moi
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:38:28 »

Weet ik wel  fluiten

Had mijn vorige post nog vlak voordat jij reageerde veranderd, sorry  verlegen ; ik bedoelde dat jij de achtergrond van deze man niet kent en ook geen antwoord kan geven op alle vragen die je stelt...
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #25 Gepost op: 30 Juli 2009, 11:43:30 »

Weet ik wel  fluiten

Had mijn vorige post nog vlak voordat jij reageerde veranderd, sorry  verlegen ; ik bedoelde dat jij de achtergrond van deze man niet kent en ook geen antwoord kan geven op alle vragen die je stelt...
Nou en of ik die vragen kan beantwoorden en hopelijk jijzelf ook.
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #26 Gepost op: 30 Juli 2009, 12:08:54 »

(en asjeblieft zeg wat heeft Michel Jackson daar mee te maken deed deze ook natuurbeschermingswerk dan?)

Ze haalden beiden een zelfde soort actie uit door hun baby (onnodig) in gevaar te brengen.  Geschokt Of die krokodil nu net gevangen was of niet; dat je voor het goede doel met je eigen leven speelt (dit soort dieren blijven onbetrouwbaar!) kan ik waarderen, maar betrek daargeen kind  bloemlief bij is mijn mening. Ik vind het zowieso discutabel (zeg ik niet om weer een discussie te starten  knipoog ) om, ondanks de kennis die Irwin had, bepaalde risico's te nemen als je kinderen hebt. Zijn kinderen moeten het nu wel zonder hem doen...  neerslachtig

Sjeempie dat zou betekenen dat je geen goed werk kan doen, dat is toch onzin.
Dan kan je ook wel niet gaan wintersporten of wat ook , kan de vader de nek wel breken als je zo moet leven is het einde zoek.
Zijn zat vaders die risico lopen omdat ze wat voor een werk dan doen dat goed is maar risico meebrengt.
Dat is echt een slecht argument.

Baby ingevaar vindt ik nogal opgeklopt hoor is toch niks gebeurd, en bovendien hoeveel vaders-moeders roken die brengen hun baby pas ingevaar, zo kun
je eindeloos doorgaan maar lijkt me dat vaders-moeders zelf moeten dealen met de dingen die ze doen, en ik maak me er niet me er niet druk over
omdat dat hun eigen verantwoording is.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
annieka
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 692



WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 30 Juli 2009, 12:14:14 »

Met alle respect, als je iemand als Steve Irwin gaat vergelijken met deze misselijkmakende redneck of MJ dan weet je gewoon echt niet waar je het over hebt. Deze man is verantwoordelijk voor zoveel bewustwording en de redding van zoveel dieren en natuurgebied en dan gaan er mensen lopen miepen dat ze hem maar niets vinden omdat t'ie een keer z'n baby in een krokodillenkooi heeft meegenomen...bij dieren die hij door en door kent. Diep triest vind ik dat.
Net wat Hans al zegt, hoeveel moeders drinken en roken niet tijdens hun zwangerschap? hoeveel mensen roken in huis waar hun kinderen bij zijn? rijden gevaarlijk met hun kinderen in de auto? mishandelen en verwaarlozen hun kinderen al dan niet bewust?
Gelogd

harald
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 179


« Antwoord #28 Gepost op: 30 Juli 2009, 12:15:54 »

ik kan me ook een filmpje herinneren waarin hij met zijn bungelende kind (een baby) in een krokodillenverblijf stond.

dat filmpje met z'n kind bij de krokodillen was compleet overtrokken.
er waren toen 3 camerateams die dit hebben gefilmt, allemaal vanuit een ander oogpunt.

één had een film waarop niets schokkends te zien was. steve op ruime afstand van de dieren. dit team vond het geheel niet eens noemenswaardig en heeft dit dan ook niet uitgezonden.

een ander stond iets meer opzij waardoor het beeld alweer wat spectaculairder werd. maar ook deze omroep heeft maar een klein artikel hieraan gewijd.

de derde stond voor een spectaculair beeld precies goed, en dit zijn de beelden die we allemaal kennen.

let wel, het was voor steven een heel normale manier van leven waarin zijn kinderen betrokken werden.
hoeveel mensen laten hun baby naar de hond toekruipen en weet ik niet wat met het dier uithalen en denken dat dit geen kwaad kan?
Gelogd

http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #29 Gepost op: 30 Juli 2009, 12:19:52 »

I agree, gewoon iets negatiefs zoeken hoe klein en onbenullig dan ook uit iemands leven en daar een punt van (proberen)  te maken, terwijl iemand grootse dingen heeft gedaan en voor het gemak dat even vergeten  uitroep !
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16 Mei 2024, 00:30:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 726
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 539
Totaal: 539
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.042 seconden met 25 queries.