Mijn groep Chelydra serpentina die gedurende het gehele jaar door buiten zit en nu weer regelmatig van de lentezon proberen te genieten. Er zitten 3 exemplaren in de vijver (7,4kg, 6,5kg en 4,4kg) , er zijn maar 2 exemplaren die regelmatig komen zonnen. De dieren zijn enorm rustig zolang je ze niet stoort en lekker hun ding laat doen , zodra je de dieren oppakt of aanraakt schieten ze in de verdedigingsmodus en wat ook begrijpelijk is, ik probeer de dieren zo weinig mogelijk te storen en gewoon te genieten van de dieren.
De vijver probeer ik alles zo natuurlijk mogelijk te laten groeien zoals de eendenkroos die er vanzelf is opgekomen en de planten rond de vijver (onkruid) gewoon lekker te laten groeien voor een natuurlijk uitzicht.
De omheining is gemaakt van houten balken en hier draad tegen bevestigt , bovenop de omheining is nog een bankarai plaat op bevestigt die 20 cm naar binnen komt zodat ze niet eroverheen kunnen klimmen.
Hier enkele foto's van de dieren : (de kabels moeten nog weggewerkt worden maar hier doen ze momenteel niets aan )
Dit is Beer, het grootste exemplaar van 7,4 kg
Beer zijn lekker kontje
De kontjes moete geshowd worden in de zon