SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: moet ik ff kwijt  (gelezen 7569 keer)
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Gepost op: 20 Mei 2007, 17:54:28 »

daarnet met veel spijt afscheid genomen van mijn koppel boa's

ik heb veel plezier gehad met het verzorgen van de dieren, maar helaas was ik bij de aanschaf, nu bijna anderhalf jaar geleden, niet op de hoogte van de wetgeving. Ik kon de dieren niet in orde brengen, en heb besloten te verkopen omdat ik mijn schildpadden niet wil kwijtraken.

het ga jullie goed !
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mei 2007, 18:13:43 »

Spijtig voor je neerslachtig
Zijn ze zo streng in je gemeente?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
drika
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1047


« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mei 2007, 18:41:20 »

is idd altijd vervelend om afscheid te nemen van iets waar je veel van houd neerslachtig
Gelogd
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2007, 18:47:27 »

Spijtig voor je neerslachtig
Zijn ze zo streng in je gemeente?

Boa constrictor geeft in vele gemeenten een vlarem 2. De buurt is er al helemaal niet mee opgezet, dus dat mag ik vergeten.
Volgend jaar verhuizen we, dan moet ik alles opnieuw gaan aanvragen, en dan kom je sowieso al in de problemen, want je mag de dieren pas hebben als je aanvraag is goedgekeurd, maar het moet er minstens een maand hangen.

heb geen duizenden euro's voor boetes op overschot, en ik mag er niet aan denken dat ze mijn schildpadden aanslaan

voorlopig dus geen slangen meer, als ik op mijn nieuw adres woon ga ik wel proberen om via vlarem 3 een kleinere soort te mogen houden, want ik vind het schitterende beesten. Helaas werden deze grote lieverds te groot en daar moet blijkbaar de buurt tegen beschermd worden. Versterkt glas en een slot was niet genoeg verdriet
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2007, 18:50:25 »

Vlarem 3 krijg je doorgaans probleemloos hoor (kunnen ze in princiepe niet weigeren)
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei 2007, 18:59:36 »

Vlarem 3 krijg je doorgaans probleemloos hoor (kunnen ze in princiepe niet weigeren)

zal ik dat op mijn nieuwe adres zeker aanvragen, dat is meteen een extra zekerheid voor als ik nakweek van de schildpadden wil gaan verkopen. Dan ben ik dubbel ingedekt.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Mei 2007, 19:27:02 »

dat is meteen een extra zekerheid voor als ik nakweek van de schildpadden wil gaan verkopen. Dan ben ik dubbel ingedekt.
Voor schildpadden hoeft dit niet hoor, heeft er NIKS mee te maken Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Antwoord #7 Gepost op: 20 Mei 2007, 19:29:06 »

dat is meteen een extra zekerheid voor als ik nakweek van de schildpadden wil gaan verkopen. Dan ben ik dubbel ingedekt.
Voor schildpadden hoeft dit niet hoor, heeft er NIKS mee te maken Knipoog

sorry, ben gewoon wat over mijn toeren

nu ik ook de forstenii heb, wil ik absoluut niet dat er ook maar iets kan gebeuren met de dieren Knipoog
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Mei 2007, 19:32:57 »

Spijtig dat zo weinig mensen hiervan op de hoogte zijn, zelfs voor een simpele luipaardgekko, baardagame of leguaan is er meldingsplicht uitroep !
« Laatste verandering: 20 Mei 2007, 19:34:39 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2643

Duits wonen: www.immo-ridder.nl


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Mei 2007, 21:31:50 »

Johan,

Jeetje....dat is niet best inderdaad.
Ik snap je wel...

Wij hebben tevens 4 boa's cc en het is meer de hobby van mijn partner, maar ondanks dat ga je er toch erg aan hechten. Eten ze wel, vervellen, temperaturen, mijten etc. Ogen ze happy.....etc.

Hoop dat ze een goed huis krijgen.

Jarno.


Gelogd

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Antwoord #10 Gepost op: 22 Mei 2007, 18:59:06 »

blijkbaar een hele hoop gezeik mee gemoeid zeg

ben vandaag eens gaan horen op de dienst milieuvergunningen provincie antwerpen. De persoon waar ik nu mee heb samengezeten, zei me dat er niks is vastgelegd ivm welke soorten wel en niet. Niks. Maar dat een tijgerpython van 5 meter wel een vlarem 2 nodig had. Dus ik zeg, en een boa van 3 meter? Wist hij niet zeker. Hij zei dat ik in orde ben als ik mijn dieren meld, immers, vlarem stelt geen voorwaarden aan grootte of lengte van dieren, maar dat er na controle wel een aantal voorwaarden konden worden opgelegd. Maw: het zou kunnen dat ze, als mijn slang volgroeid is, na controle ineens zouden zeggen: nu moet je wel een vlarem 2 hebben, want de slang is te groot.

die persoon waar ik mee had gebeld had gewoon gezegd vlarem 2 voor zo'n groot dier. kan je begrijpen dat ik meteen heb beslist mijn dieren dan maar te verkopen omdat ik bang was om mijn schildpadden te verliezen?

die onduidelijkheid, word er onnozel van zeer boos
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Mei 2007, 20:12:26 »

Zover ik weet geldt vlarem 3 voor slangen tot 2,50 meter.
Omdat boa's er meestal onder blijven worden ze toegestaan.
Wel al horen zeggen dat bepaalde gemeenten weigeren vraagteken
Crash zit bij BOA, wellicht weet hij er meer van.
Idd heel veel onduidelijkheid uitroep !
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Johan
Centrochelys sulcata
****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 695


« Antwoord #12 Gepost op: 22 Mei 2007, 20:50:26 »

kijk
een boa van 3 meter ga je waarschijnlijk heel weinig vinden omdat de meeste soorten tussen de 2,0 tot 2,6 meter blijven , er zijn altijd uitschieters , als u een melding aanvraagd moet u melden dat u reptielen gaat houden tot 30 stuks niet giftig of agressief in zijn soort !!

als ze vragen welke dieren je gaat houden (of hebt ) zegt u gewoon ik weet het nog niet maar ik ben me aan het informeren welke soort slangen of anderen het best te houden zijn .

er is maar 1 reden dat u een melding kan aanvragen als u al dieren in uw bezit heeft is door verhuis .

aantal meters staat niet op de lijst . voor mij zijn boa's en pythons redelijk rustige dieren , als ze jong zijn zijn ze iets zenuwachtiger .

natuurlijk bij sommige gemeenten weten ze nog niet eens het verschil tussen een regius en een molurus , het scheelt hem gewoon enkele meters  , als u over python begint bij een gemeentebeamte dan denken ze direct de reticulatus die gemakkelijk 6 meter wordt ondanks de regius ongeveer bij 1,5 meter blijft steken .

een boa wordt belange ook zo groot niet , maar vergeet niet dat ze vrij sterk en robust zijn .

ook een voorbeeld u begint over elaphe op de gemeente , maar nu is deze naam verandert naar pantheropis , en daar staan ze dan weer , ook jungle corn kennen ze niet enz , alms je het over koningsslang begint denken ze direct over een koningscobra of een koningspython .

weinigen weten er iets van .

maar niet onderschatten als de federale komt ,ik ga geen namen noemen , deze kennen wel de soorten hoor !

we gaan sowieso wachten met een slang tot we zelf een huis hebben. Nu huren we en vindt mijn vrouw het niet aangewezen op dit adres slangen te houden (hoewel ik er niet echt graten in zie). Zij wil ook in de hobby meegaan en dus gaan we waarschijnlijk een gutje nemen om haar te laten wennen aan het houden van slangen. Kan geen kwaad dan denk ik.

En dat de federale komt is voor mij geen probleem, eerder welkom als ze goed weten wat ze doen. Dan is er tenminste duidelijkheid, zij zullen wel weten dat een imperator uit honduras of hog island geen probleem kan vormen voor de veiligheid. Ik sprak daarnet over regenboogboa's, dumerilboa's of morelia spilota harrisoni als voorbeelden van slangen die ongeveer twee meter worden en die ik als mogelijkheden overweeg. Die man kwam volledig uit de lucht vallen en is zelfs een collega erbij gaan halen, die er net zo goed niks van bakte.

Maar als ik je goed begrijp, dan zou jij de melding aanvragen vooraleer je de dieren hebt, en niet invullen welke soorten het worden? Want die man liet me verstaan dat ik moest komen met de overdrachtspapieren van de dieren bij de aanvraag !
Gelogd
Greeny
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 234

Safe the tortoises and turtles of this world


« Antwoord #13 Gepost op: 23 Mei 2007, 10:02:52 »

Beste Johan,

Ik ben een aantal maanden geleden eens gaan informeren over het houden van mijn landschildpadden en of het nodig was dit op de milieudienst waar ik woon, een aanvraag tot milieuvergunning in te dienen.  Ik wil namelijk ook in orde zijn met de Vlarem wetgeving hier in België.

Ik heb eerst met de milieudienst gebeld en aan de telefoon legde ik mijn probleem uit ivm met mijn landschildpadden die ik thuis hou, minder dan 30 dieren.  Ik wou weten of een kennisgeving noodzakelijk was voor mijn dieren en of ik gewezen was op een milieuvergunning.

Iemand aan de andere kant van de lijn vroeg mij of landschildpadden reptielen waren, en of ze eieren legden of levendbarende dieren als nakomelingen hadden.  Ik vertelde hem tot 2 maal toe dat het reptielen waren en dat ze eieren leggen.  Vreemd genoeg leek hij mij niet te geloven en dus hoorde ik hem dezelfde vragen stellen aan een collega. 

Moet je daarvoor op de milieudienst werken als je niet eens het verschil kent tussen vogels, zoogdieren, vissen, reptielen en amfebien ?
Ik vraag me werkelijk af hoe die mensen zijn geslaagd op de selectieproeven van een sollicitatie voor een openstaande betrekking in de Milieudienst.  Je hoeft geen bioloog te zijn, maar naar ik weet - had ik vroeger in de lagere school al snel door wat het onderscheid was tussen de verschillende dierengroepen.  Hoe bestaat het tenslotte dat iemand op de milieudienst met dergelijke vragen durft afkomen.
Ik zou - eerlijk waar - beschaamd zijn !!!!
Laat staan wat ze dan kennen ivm de Vlarem wetgeving.

Dus om terug te komen of ik nu een melding heb moeten doen voor het houden van mijn dieren :

- Eerst bleek het nodig te zijn en heb ik het meldingsformulier ingevuld en bovendien aangetekend terug gestuurd naar de Milieudienst.
- 4 weken later had ik nog altijd geen nieuws en belde ik dus de milieudienst op.

Toen bleek dat er geen aangifte nodig was voor mijn landschildpadden.
Bij de ene gemeente zeggen ze dit, bij de andere weer iets anders.

Op den duur weet geen enkel houder van exotische dieren nog hoe het nu eigenlijk wel hoort volgens de wetgeving.
De diensten raken er zelf moeilijk aan uit - laat staan hoe wij er dan moeten tegenover staan, hé !!!!

greeny.









kijk
een boa van 3 meter ga je waarschijnlijk heel weinig vinden omdat de meeste soorten tussen de 2,0 tot 2,6 meter blijven , er zijn altijd uitschieters , als u een melding aanvraagd moet u melden dat u reptielen gaat houden tot 30 stuks niet giftig of agressief in zijn soort !!

als ze vragen welke dieren je gaat houden (of hebt ) zegt u gewoon ik weet het nog niet maar ik ben me aan het informeren welke soort slangen of anderen het best te houden zijn .

er is maar 1 reden dat u een melding kan aanvragen als u al dieren in uw bezit heeft is door verhuis .

aantal meters staat niet op de lijst . voor mij zijn boa's en pythons redelijk rustige dieren , als ze jong zijn zijn ze iets zenuwachtiger .

natuurlijk bij sommige gemeenten weten ze nog niet eens het verschil tussen een regius en een molurus , het scheelt hem gewoon enkele meters  , als u over python begint bij een gemeentebeamte dan denken ze direct de reticulatus die gemakkelijk 6 meter wordt ondanks de regius ongeveer bij 1,5 meter blijft steken .

een boa wordt belange ook zo groot niet , maar vergeet niet dat ze vrij sterk en robust zijn .

ook een voorbeeld u begint over elaphe op de gemeente , maar nu is deze naam verandert naar pantheropis , en daar staan ze dan weer , ook jungle corn kennen ze niet enz , alms je het over koningsslang begint denken ze direct over een koningscobra of een koningspython .

weinigen weten er iets van .

maar niet onderschatten als de federale komt ,ik ga geen namen noemen , deze kennen wel de soorten hoor !

we gaan sowieso wachten met een slang tot we zelf een huis hebben. Nu huren we en vindt mijn vrouw het niet aangewezen op dit adres slangen te houden (hoewel ik er niet echt graten in zie). Zij wil ook in de hobby meegaan en dus gaan we waarschijnlijk een gutje nemen om haar te laten wennen aan het houden van slangen. Kan geen kwaad dan denk ik.

En dat de federale komt is voor mij geen probleem, eerder welkom als ze goed weten wat ze doen. Dan is er tenminste duidelijkheid, zij zullen wel weten dat een imperator uit honduras of hog island geen probleem kan vormen voor de veiligheid. Ik sprak daarnet over regenboogboa's, dumerilboa's of morelia spilota harrisoni als voorbeelden van slangen die ongeveer twee meter worden en die ik als mogelijkheden overweeg. Die man kwam volledig uit de lucht vallen en is zelfs een collega erbij gaan halen, die er net zo goed niks van bakte.

Maar als ik je goed begrijp, dan zou jij de melding aanvragen vooraleer je de dieren hebt, en niet invullen welke soorten het worden? Want die man liet me verstaan dat ik moest komen met de overdrachtspapieren van de dieren bij de aanvraag !
Gelogd

"Save the Tortoises and Turtles of this world"

Spieces :

Testudo Graeca Furch.Nabeulensis
Testudo Graeca Terrestris
Testudo Graeca Ibera
Testudo Graeca Flowerii
Testudo Hermanni Boettgeri
Geochelone Sulcata
Testudo Horsfieldii
Mauremys Japoni
ands
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 3223



« Antwoord #14 Gepost op: 23 Mei 2007, 10:17:06 »

Dit topic sluit daar goed bij aan:

http://www.turtle.be/forum/viewtopic.php?t=3487&postdays=0&postorder=asc&start=0
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2024, 12:07:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 1021
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 901
Totaal: 901
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 25 queries.