Ben ik met je eens, maar in dit geval stel je de dieren bloot aan (erge) stress zonder dat het in het voordeel van de dieren is. Ik wil geen afbreuk doen aan de foto's, die zijn echt heel mooi
, maar vraag me af of je op dit forum mensen op het idee moet brengen om fotostudio-achtige (portrait place) foto's te maken. Dan krijg je w.s. MP-achtige foto's zonder belang voor de dieren... Ik vind dat er ook heel veel mooie foto's van dieren in hun natuurlijke omgeving danwel vertrouwde verblijf gemaakt worden, zie het fototopic, dus waarom deze onnatuurlijke manier 'promoten'?
Hallo Moi,
Ik denk niet dat de dieren meer stress ondervinden in de curverbox dan wanneer je ze vbv in een bak even opzij zet hoor. Stress zal er altijd zijn, daarom haal ik de dieren zo weing mogelijk uit hun verblijf.
In de box met lampen aan is er gewoon daglicht, de reden waarom ik lampen van 400 watt gebruik is omdat de box maar weinig licht doorlaat en ik anders nog moet flitsen, wat ik nu dus niet moet doen.
Dit heb ik net zo gedaan om stress te vermijden
Het is niet de bedoeling om het systeem te promoten, maar omdat men naar de werkwijze vroeg heb ik een foto geplaatst.
Zoals ik al aangaf in mijn eerste post, ben ik zelf ook voorstander van natuurlijke foto's van dieren in de natuur / natuurlijke omgeving, ik wou gewoon eens iets anders proberen, that's it
Grtz