Of groeien op een meer natuurlijke manier omdat ze het nat als in hun habitat niet altijd even makkelijk gehad hebben?
Dat zou een conclusie kunnen zijn die je kan trekken als je alle info kent, weet dat je het kan vergelijken met het 'niet makkelijk' hebben in de natuur en een groeicurve hebt van dieren die in de natuur opgroeien. Zo'n groeicurve heb ik iig nog nooit gezien. Nu zou dat slechts een idee danwel aanname kunnen zijn...
De eerste drie jaren van de dieren die ik heb, zijn in ieder geval op een andere manier 'niet altijd even makkelijk' geweest dan dieren die zonder hulp van mensen in hun natuurlijke omgeving zijn opgegroeid. Deze dieren waren feitelijk mishandeld. Toen ik ze ophaalde, zaten ze in een relatief klein terrarium zonder verlichting. Het was voor hen en de slangen die er zaten veel te warm op de zolder. Ze waren nooit buiten geweest, hadden al heel lang geen uv licht gekregen, kregen dagelijks een gesneden zakje supermarktgroente en hebben nooit voedingssupplementen gehad.
Ik denk dat je de (oorzaak van de groei) van de dieren die ik heb sowieso niet kan vergelijken met de groei van een dier dat in zijn eigen habitat opgroeit.