SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 11 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Dragonflice  (gelezen 13480 keer)
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Gepost op: 14 Oktober 2010, 23:41:49 »

Hallo ,
Mijn naam is Jelle .
Ik woon in Opglabbeek , limburg , Belgiƫ.
Ik ben 22 jaar .
Ik werk in een horta bedrijf in Rotem , Dilsen-Stokkem . Daar ben ik in de eerste plaats magazijnier , maar ik heb ook de (tot nu toe nog) kleine aquarium/terrariumafdeling erbij genomen omdat ik de enige ben die er werkelijk iets van kent en wilt kennen. Verder help ik daar ook nog met alles ivm vogels , honden, katten , paarden , kleinvee , ... . Kortom , alles ivm dieren.
Ik ben een echte dierenliefhebber . Al van kleins af aan ben ik al gefacineerd geweest door dieren , ik kan me zelfs niet herinneren als er een tijd voor is geweest .
Je kan je dan ook wel voorstellen dat ik ondertussen dus ook een hele verzameling heb zitten . Mijn voorkeur gaat vooral uit naar allerlei koudbloedigen.
Zelf heb ik van schildpadden :
- Roodwangschildpad 0.1.0
- Geelbuikschildpad 0.1.0
- Muskusschildpad 1.0.0
- Griekse landschildpadden 1.3.0

Buiten deze dieren heb ik ook nog :
- Baardagamen 2.1.0
- wateragamen 1.2.0
- luipaardgekko's 1.1.0
- schildhagedis 1.0.0
- kousenbandslang 0.1.0
- koraalteenboomkikker 1.0.0
- 5 soorten pijlgifkikkers
- axolotls 0.1.8
- japanse vuurbuiksalamanders 0.0.2
- landheremietkreeften 0.0.2
- 2 vogelspinnen 0.2.0
- duizendpoot 0.0.1
- endler guppy's ?.?.?
- wilde guppy's ?.?.?
- knabbelvisjes 0.0.9
- nog een ander aquarium vol vissen
- regenbooggarnalen ?.?.?
- vuurgarnalen ?.?.?
- Oranjevleugelpapegaai 1.0.0
- en nog een paar hondjes , kippen en een pony

De insecten zoals mijn kakkerlakken en bidsprinkhanen enzoverder heb ik weggelaten omdat deze dieren geen lange levensduur hebben .
Moest iemand de latijnse naam van 1 van mijn dieren willen weten dan wil ik die gerust geven . Alsook de uitleg ivm aanschaf , verzorging enz...
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2010, 23:53:13 »

Welkom !
Wat een lijst zeg !
Ben benieuwd naar je huisvesting en je dieren.
Misschien zou je een klein aantal foto's posten van een paar dieren ?
Gelogd
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Antwoord #2 Gepost op: 15 Oktober 2010, 00:05:38 »

Dat zal ik zeker doen .
Ik zal morgen eens rondgaan om wat foto's te maken  (als ik het tenminste niet vergeet)
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #3 Gepost op: 15 Oktober 2010, 10:36:55 »

Hoi, welkom hoed af hoed af

Ik zou wel willen welke bidsprinkhanen je verzorgt/kweekt(?).
Zelf verzorg ik en probeer ik te kweken met en aantal mooie soorten, en Naeff hier heeft en kweekt ook mooie soorten.

Mischien kennen we je onder andere nicknaam van het bidsprinkhanen forum ?
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiƫle dierentuin van Nederland
Barbara
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Oktober 2010, 12:34:41 »

Hallo,

Welkom hier  glimlach

Wat een lijst met dieren zeg!!
Heel interessant en ja dan willen we daar natuurlijk alles van weten en zien  camfoto camfoto
Gelogd
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Antwoord #5 Gepost op: 15 Oktober 2010, 23:09:42 »

Zoals beloofd de foto's


Mijn stelling van de reptielen (achter- en zijwanden volgen nog)

Bobby de baardagaam

Ryu de baardagaam

Rocky de baardagaam

Tiki de schildhagedis

De kousenbandslang

De koraalteenboomkikker

De landheremietkreeften

Mijn 2 luipaardgekko's

Rico de wateragaam

Midori de wateragaam

Pijlgifkiker (Dendrobates tinctorius alanis)

Pijlgifkikker (Dendrobates terribilis)

Krulhaarvogelspin (Brachypelma albopylosum)

Vogelspin (Brachypelma vagans)

Axoltl (zelf gekweekt , zeldzame witte variant met witte ogen . geen gele , zwarte of rode ogen )

Nog een paar axolotls

Mijn landschildpadden in hun binnenverblijf
Gelogd
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Antwoord #6 Gepost op: 15 Oktober 2010, 23:17:56 »

Nog een paar extra foto's

Louisa de roodwangschildpad (meer dan 20 jaar oud)

Het winterverblijf van mijn waterschildpadden


Mijn geelbuikschildpad

Mijn muskusschildpad

bidsprinkhaan (hierodula gigantea)
Gelogd
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #7 Gepost op: 16 Oktober 2010, 00:04:37 »

Je hebt veel dieren in je bezit. Ik kan me voorstellen dat je je als een kind in een snoepwinkel voelt als je met dieren (en dierenbenodigdheden) werkt. Dat had ik ook toen ik op de dierenambulance werkte...

Ik heb een paar vragen. Hoe groot is het binnenverblijf van de griekse landschildpadden? Laat je ze daar de hele winter in? Hebben ze ook een buitenverblijf en, zo ja, hoe groot is dat?

Vragen over de (foto's van de) waterschildpadden laat ik graag aan kenners van die soorten over...  knipoog
Gelogd
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Antwoord #8 Gepost op: 16 Oktober 2010, 00:20:24 »

Ik doe mijn werk inderdaad heel graag .
Helaas verkopen we tot nu toe alleen maar toebehoren , maar ik ben aan het proberen om er verandering in te krijgen en toch met vissen en reptielen te beginnen.

Het binnen verblijf van mijn Griekse landschildpadden is 120 cm op 40 cm groot . Het is een terrarium dat nu gebruikt word om de herfstmaanden wat te overbruggen . Tegen half November of begin December gaan ze in de winterslaap Tot in het voorjaar.
Het buitenverblijf is 2m x 2m en is bezaaid met kruiden (klaver , weegbree , paardenbloem , slasoorten) die ik gelukkig bij mij in de winkel altijd in voorraad heb.
Tegen volgend jaar ga ik het buitenverblijf waarschijnlijk uitbreiden tot ongeveer 6m x 3m . Maar als ik dat ga doen dan zet ik wel foto's op het forum.
Op dit moment ligt het buitenverblijf er voor schandaal bij , dus ik ga er ook geen foto's van maken . Maar als ik het terug in orde heb (alle grond eruit , nieuwe grond erin en goed aangezaaid) dan maak ik er wel foto's van.
Maar dat zal ook pas voor volgend jaar zijn , want het vervlijf is nu de winterplaats voor de lokale kikker- en paddenpopulatie geworden omdat de aarde er op 1 plaats heel los is en er hooi onder is gemengd + die plaats is overdekt en tochtvrij.

P.S. Kan iemand me misschien vertellen als die vlek op de rug van mijn geelbuikschildpad gevaarlijk is ?
De schubber zijn er precies van af geschraapt alsof er een schroef van een pomp aan heeft gezeten . Het dier lijkt er geen last van te ondervinden en ontsteken doet het ook niet. Ook zijn er geen diepere krasse of sporen te merken.
Gelogd
Barbara
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Oktober 2010, 01:02:02 »

Ik zou daar maar een RA naar laten kijken.
Ik vind het er vreemd uitzien en schildrot is snel ontstaan.
Is dit bij jou gebeurd of was hij al zo?
Gelogd
dragonflice
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 11


« Antwoord #10 Gepost op: 16 Oktober 2010, 23:45:45 »

Ik zou daar maar een RA naar laten kijken.
Ik vind het er vreemd uitzien en schildrot is snel ontstaan.
Is dit bij jou gebeurd of was hij al zo?
Dit is bij mij gebeurt .
In de zomermaanden zitten ze in een vijver , maar toen ik ze er 2 weken geleden uithaalde viel het me meteen op .
Ik vermoed dat er een steen op is gekomen .
ze heeft er voor de rest geen last van , ook eraan komen doet geen pijn (haar reacties veranderen niet , ze blijft gewoon verder doen met wat ze bezig is)
Ontstekingen of schimmelinfecties zijn er ook  niet op te zien . Op het eerste zicht is het een heel mooie , gezonde vlek.
Ik hou et in elke geval in de gaten als er veranderingen in komen . Ook behandel ik het water met een middel tegen meer dan 20 verschillende ziektes en schimmelinfecties gewoon uit voorzorg dat het een wonde is en het gaat ontsteken.
Gelogd
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #11 Gepost op: 16 Oktober 2010, 23:58:00 »

ze heeft er voor de rest geen last van , ook eraan komen doet geen pijn (haar reacties veranderen niet , ze blijft gewoon verder doen met wat ze bezig is)
Ontstekingen of schimmelinfecties zijn er ook  niet op te zien . Op het eerste zicht is het een heel mooie , gezonde vlek.
Ik hou et in elke geval in de gaten als er veranderingen in komen . Ook behandel ik het water met een middel tegen meer dan 20 verschillende ziektes en schimmelinfecties gewoon uit voorzorg dat het een wonde is en het gaat ontsteken.
Een koudbloedig dier laat over het algemeen weinig pijnreacties zien, en als de schildplaatjes weg zijn raak je w.s. slechts (gevoelloos) bot aan...  knipoog

IK vind het op de foto GEEN mooie gezonde vlek, het lijkt een grote beschadiging. Ik zou het niet alleen maar in de gaten houden, want als je wel verandering ziet (en zeker als je wat gaat merken aan de schildpad) ben je al te laat. Zeker omdat de plek zo groot is. Ik zou naar de reptielenartts gaan en het daarnĆ” in de gaten houden... Op dat middel tegen 'tig' verschillende ziektes, waarschijnlijk te koop bij de winkel waar jij werkt of een reptielenspeciaalzaak (?), zou ik in dit geval zeker niet vertrouwen; het is geen echt diergeneesmiddel, anders mocht alleen een dierenarts het voorschrijven...
« Laatste verandering: 17 Oktober 2010, 00:04:44 door Sulcatatata » Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #12 Gepost op: 17 Oktober 2010, 11:13:57 »

Topic opgesplitst vanwege offtopic

http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,9757.msg134879/topicseen.html#new

Laatste reactie van Kenneth topic relateerd:

Citaat
Welkom hier.. en leuke stelling.

Eventjes enkele puntjes van kritiek:

Ik zou de bodembedekking bij de Grieken veranderen, al is het slechts een binnenverblijf voor korte tijd.
Ik zie nu beukensnippertjes. Dit is te droog ĆØn er bestaat gevaar op verstopping als ze dit binnenkrijgen.
Persoonlijk zou ik dit z.s.m. vervangen door cocopeat of beukengrond. Dit is makkelijker vochtig te houden en vergemakkelijkt het graven.


Euhm.. Hierodula gigantea? Is er weer een nieuwe soort in de hobby bekend?
In mijn beleving zijn er enkele soorten in de hobby bekend:

Hierodula patellifera
Hierodula membranacea
Hierodula grandis.


Laatstgenoemde is zeer waarschijnlijk gewoon H. membranacea. De naam "grandis" is dan weer ontstaan doordat Engelstalige houders de behoefte voelen om deze dieren ook een "common name" te geven.
Hierodula membranacea (een zeer grote Aziatische bidsprinkhaan) werd door hen aangeduid als "Giant Asian" / "Giant Malayan".
Giant --> Grande.... en toen was er ineens de Hierodula grandis.
Voor zover ik weet is er nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs dat H. grandis een op zichzelf staande soort is en mag worden aangenomen dat H. grandis gewoon H. membranacea is.
Ik heb ook sterk de indruk dat H. gigantea weer een nieuwe "interessante" toegevoegde benaming is van de "Giant (gigantische)" Maleisische Hierodula... bekend als: Hierodula membranacea..
Uiteraard ben ik meer dan bereid deze theorie van de tafel te vegen hoor... indien het tegenbericht onderbouwd kan worden met documentatie  knipoog
« Laatste verandering: 17 Oktober 2010, 11:21:46 door markooij » Gelogd
psvehv
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1122



« Antwoord #13 Gepost op: 17 Oktober 2010, 12:45:50 »

Mooie collectie dieren heb je,ik vind je koraalteenboomkikker wel heel erg schattig om te zien.
Is het echt zo'n dikkertje of lijkt dat maar op de foto?
Ik zou toch een keer naar het schildje laten kijken.

Grtjss
Gelogd
Sisse
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 92



« Antwoord #14 Gepost op: 17 Oktober 2010, 13:34:13 »

Ik doe mijn werk inderdaad heel graag .
Helaas verkopen we tot nu toe alleen maar toebehoren , maar ik ben aan het proberen om er verandering in te krijgen en toch met vissen en reptielen te beginnen.

P.S. Kan iemand me misschien vertellen als die vlek op de rug van mijn geelbuikschildpad gevaarlijk is ?
De schubber zijn er precies van af geschraapt alsof er een schroef van een pomp aan heeft gezeten . Het dier lijkt er geen last van te ondervinden en ontsteken doet het ook niet. Ook zijn er geen diepere krasse of sporen te merken.

Wat een verzameling! Langs de ene kant ben ik ergens wel jaloers maar langs de ander kant wil ik je energierekeningniet betalen  knipoog Ik hou het maar bij mijn bescheiden collectie
Ik vind het jammer dat je vissen en reptielen wilt gaan verkopen in de winkel, mensen zien deze dieren zitten en doen op deze manier impulsaankopen, ze denken vaak dat las ze alles kopen wat het dier nodig heeft dat ze er goed voor zorgen, maar ze denken vaak niet na dat dit voor de rest van het dier hun leven is,...

Wat betreft het schild van je waterschildpad, ik ben nogal gerust ivm de gezondheid van mijn dieren maar met zo'n plek zou ik ook even naar de dierenarts gaan.

Heel veel succes met je beestjes en ik ben heel benieuwd naar het houden van baardagemen aangezien ik er ook 3heb zitten.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 September 2024, 08:33:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 949
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 825
Totaal: 825
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.071 seconden met 26 queries.