Twee weken na de start van de behandeling ben ik in overleg met de dierenarts aan de nabehandeling begonnen. Die ben ik gaan doen terwijl het dier, zoals gewoonlijk, in de koelkast in winterslaap is. Dagelijks haal ik het dier even uit de koelkast en stip ik de grote plek aan met de Cavasanzalf. De tube is inmiddels half leeg. Ik heb de plek de afgelopen weken driemaal schoongeveegd. Omdat de zalf nauwelijks opgenomen wordt, heb ik zo de 'oude' zalf weggehaald. Doordat de zalfresten weg zijn, kan ik de plek op dat moment ook beter bekijken/inspecteren.
De dierenarts gaf aan dat ik na 4 weken nabehandelen kon stoppen, maar ik heb mede omdat het dier in de koelkast ligt besloten om het dier 6 weken na te behandelen. Nog één week behandeling met zalf te gaan dus, daarna wordt herstel van de plek niet meer met medicatie ondersteund, de winterslaap zal daarna in pricipe voortduren tot eind maart.
Nu, na 5 weken nabehandeling/winterslaap, ziet de plek er weer beter uit! De jodiumkleur die het plastron had, is voor een groot deel verdwenen. Het dier reageert nog steeds zoals het hoort, alles lijkt verder in orde...