Bedankt iedereen voor de leuke reacties.
Prachtig Annieka
Goed gezien zo dicht bij de vloer .
Lekker koel he?
Er staat ook een aquariumkoeler klaar als back-up, mocht het water toch te warm worden in de zomer.
1 deel leidingwater op 3 delen osmose?
Is dat ivm de gevoeligheid voor infecties?
En heeft dat zin, aangezien je juist met voederen (en ontlasting van het dier) te maken krijgt met vervuiling, niet het water zelf?
Just curious.
Schitterende bak; zo kan het dus ook mbt huisvesting van een Platysternon
Nee, dat is niet ivm de gevoeligheid voor infecties, maar om de waterhardheid laag te krijgen, net als in hun natuurlijke omgeving.
Een stevige filtratie en veel verversen moet het water schoon houden. Bij wijze van proef heb ik ook een "kudde" vuurgarnaaltjes in de bak los gelaten.
Deze diertjes zijn heel nuttig in het schoonhouden van bakken. De vraag is nu of ze voldoende schuilplekken hebben en hard genoeg fokken om niet allemaal opgegeten te worden als de Platysternon in de bak geplaatst wordt.
Dat is een schitterende bak geworden. Als de mijne wat groter is wil ik ze ook een zoiets houden. Alleen dan niet zo'n achtrgrond want die kan ik niet maken
Tuurlijk wel, zoek eens wat plaatjes op van internet en probeer dat na te maken. Oefening baart kunst.
Of je maakt een wand van pur waarin je echte stenen erin purt. Beetje epoxy erover en dan wat zand terwijl de epoxy nog nat is en voila.