SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 13 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Een griekje??  (gelezen 22096 keer)
Infinity
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 12


« Gepost op: 17 September 2010, 14:45:44 »

Kan iemand mij vertellen welke soort schildpad dit is? 

Heb zelf 5 grieken, maar ben van deze niet zeker....







Beestje weegt 665 gram en buikschildje van 11,5 cm...


Bedankt alvast !

Stel me later wel netjes voor hoor  knipoog
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #1 Gepost op: 17 September 2010, 15:42:54 »

Heb je er geen papieren bij, een overdrachtsverklaring heeft onder andere de juiste latijnse naam vermeldt.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Infinity
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 12


« Antwoord #2 Gepost op: 17 September 2010, 16:17:36 »

Heb je er geen papieren bij, een overdrachtsverklaring heeft onder andere de juiste latijnse naam vermeldt.

Spijtig genoeg niet !   







Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 17 September 2010, 22:03:52 »

Toch Testudo hermanni boettgeri  denk ik ?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Infinity
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 12


« Antwoord #4 Gepost op: 17 September 2010, 23:06:39 »

Toch Testudo hermanni boettgeri  denk ik ?

Ik hoopte op zulks een antwoord. 
Even nog een toelichting ... het gaat om een gevonden diertje, dat bij mij is afgezet. Maar zij/hij (denk hij) is zo ontzettend mooi en glad opgegroeid. Veel mooier dan mijn eigen schildpadden! Hij is ook iets lichter van kleur dan de mijnen. 

Ken ook niet zoveel van andere soorten, dacht mss aan een moorse??  Hoop het snel te weten te komen, want deze soort heeft toch een andere verzorging nodig.   Ik probeer dit weekend nog wat extra foto's te maken... mss dat iemand iets meer kan zien...

Ik ben nog steeds volop bezig met de eigenaar te vinden. Maar tot hiertoe tevergeefs. Heb ook al met onze chiplezer erover geweest, dus geen chip  neerslachtig.

Als ik de eigenaar niet vind.. . wil ik het diertje zelf graag wel houden.  Alhoewel het momenteel bij ons nogal hectisch is.
We zijn net verhuisd, had een klein buitenverblijfje in mekaar getimmerd wat net groot genoeg was voor mijn viertal( vijfde zit nog in een terra binnen).  Het plan was om tegen volgende lente, na hun winterslaapje,  een heel nieuw buitenverblijf klaar te maken voor ons stel. 

Maar dit zijn al 1vrouw en 3 mannen.... en nog een 4de man erbij...  Onbeslist   Maar het valt op te lossen, we hebben plek en mogelijkheden genoeg. Enkel de inspiratie ontbreekt momenteel grijns

Het weer is momenteel heel wisselvallig en grillig, dus ben heel erg in de weer een binnenaccomodatie te maken voor hen.  Vind het nogal vroeg om hen in winterslaap te laten gaan.  Dus tot komende lente zal het hier nog improviseren worden vrees ik mmm...leuk

Natuurlijk blijf ik mijn best doen om de eigenaar te vinden, want zo'n mooi beestje moet je toch missen !!! Het de politie van de streek verwittigd,buurtwinkels afgeschuimd, op zoek naar een vermist berichtje...  in de buurt nagevraagd....  Wat kan ik nog meer doen??  Zelf briefjes ophangen doe ik niet... wil echt niet dat hij in verkeerde handen terecht komt. 

Als ik besluit het diertje zelf te houden, heb ik wel een probleem qua papieren.... Kan ik het nog ergens melden dat ik een 'papierloze' schildpad heb, zonder hem te moeten afgeven?  neerslachtig

Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #5 Gepost op: 17 September 2010, 23:32:25 »

Je kan proberen papieren erbij te krijgen en je verhaal bij CITES-buro doen, maar ik betwijvel of ze daarop ingaan om dat iedereen dat dan zou kunnen doen die op mindere manier aan schildpad is gekomen, maar je kunt uiteraard het proberen.
Opzich ben in wel benieuwd wat CITES-buro antwoord voor oplossing hun best lijkt als je zegt ik heb een schildpad gevonden wat nu.

Bij controle zit je fout en kan inbeslagname volgen van je dieren, de enigste oplossing die ik weet is vragen of ESF het dier wil opnemen, als het dier dan via hun papieren heeft gekregen wordt het herplaats onder ESF-contract je krijgt het dier niet terug.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
marion
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2017


« Antwoord #6 Gepost op: 18 September 2010, 07:33:02 »

Maar dan kan het esf toch wel besluiten om het dier onder esf contract daar te laten waar het nu is?
Als de huisvesting oke is?
Gelogd
remikiso
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2024



« Antwoord #7 Gepost op: 18 September 2010, 08:13:27 »

Toevallig heb ik een aantal weken geleden een mailwisseling gehad met iemand die werkzaam was bij Dienst Regelingen.
Ik heb haar gevraagd hoe te handelen met een dier wat gevonden is en hier is haar antwoord (ik heb het toen gevraagd voor onze gevonden Moorse landschildpad maar de strekking van het verhaal is denk ik hetzelfde):

Geachte mevrouw Kruijskamp,
 
In de eerste plaats mijn verontschuldiging dat het even duurde voordat ik u antwoord. De nacht nadat ik uw vraag heb ontvangen heb ik een dochtertje gekregen, vandaar dat er enige vertraging is opgelopen.
 
Het antwoord op uw vraag is het volgende.
 
In principe is er een bezitsontheffing nodig voor het onder zich hebben (opvang) van dieren die geen legale herkomst hebben. Zoals ik het verhaal lees, is dat het geval omdat het om een dier gaat dat na een vakantie in de EU is ingevoerd en waar, naar ik mag aannemen, geen uit- en invoervergunning bij zat. Inmiddels is het diertje dus ook twee keer in eigendom overgegaan. Een bezitsontheffing als bedoeld is voor zover mij bekend alleen in het bezit van het ESF. Het is de bedoeling dat opvangschildpadden in eigendom komen van het ESF. Het ESF is daarna bevoegd de dieren te plaatsen bij bepaalde leden  die dan ook over een ontheffing beschikken voor die specifieke dieren.
 
Ik begrijp eveneens uit uw verhaal dat niet bekend is tot welke soort de schildpad behoort. Om met zekerheid vast te kunnen stellen welke documenten vereist zijn en om deze aan te vragen is dit wel noodzakelijk.
 
Op dit moment is het voor u niet zinvol om een EG-certificaat aan te vragen, omdat een dergelijk document alleen voor overdrachten geldig is en niet voor bezit. Nu de overdrachten al hebben plaatsgevonden en een EG-certificaat niet achteraf werkt, is het aanvragen daarvan op dit moment niet aan de orde. U kunt zelf een aanvulling op uw bestaande ontheffing vragen, maar wellicht is het volgende de beste oplossing.
 
U vraagt de heer Zwartepoorte te melden aan Dienst Regelingen dat de schildpad zonder de vereiste documenten is ingevoerd en dat op dit moment wordt onderzocht om welke soort het gaat. Zodra dit gelet op de gezondheid van het dier verantwoord is, gaat in ieder geval de eigendom van de schildpad over op het ESF waarbij het ESF de vereiste documenten aanvraagt. Dit zal een EG-certificaat ten behoeve van de eigendomsverkrijging zijn. Als u één van de personen bent waarbij dieren ten behoeve van opvang mogen worden gehouden dan kan het dier op uw bezitsontheffing worden bijgeschreven en door u worden gehouden. Op het EG-certificaat kan dan worden aangegeven dat het dier eigendom van het ESF is maar dat de locatie waar het dier wordt gehouden bij u is.
 
Dit is overigens ook in andere gevallen de aangewezen weg. Een opvangschildpad wordt eigendom van het ESF maar kan op een andere locatie worden gehouden, mits de houder over een bezitsontheffing voor het dier beschikt en op het EG-certificaat wordt aangegeven wat de locatie is waarop het dier wordt gehouden.
 
Ik hoop uw vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord. Mocht u nog andere vragen hebben dan verneem ik dat graag.
 
Met vriendelijke groet,
Erna Philippi-Gho
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #8 Gepost op: 18 September 2010, 09:49:23 »

Maar dan kan het esf toch wel besluiten om het dier onder esf contract daar te laten waar het nu is?
Als de huisvesting oke is?

Dat is niet de gewoonte omdat je dan mensen zou kunnen krijgen die Illegale dieren witwassen op die manier.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
mras
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 148



« Antwoord #9 Gepost op: 18 September 2010, 15:56:24 »

wij zitten eigenlijk met het zelfde probleem. wij hebben een Testudo hermanni boettgeri  [ik leer het wel... cool zeg] van 16 jaar oud.
die 14 jaar van mn moeder is geweest, en naar haar overlijden naar ons is gegegaan. het dier is gekocht toendertijd bij mensen hier in het dorp, die boettgeri ,s in de tuin hadden zitten. en jongen over hadden. toen door mij geregeld, omdat ik toen in een dieren speciaal zaak werkte en met die vrouw in contact kwam. er werd toen gezegd: er zitten geen papieren  bij, maak maar een paar foto,s met de datum erop.......
dat is toen gebeurt. maar de foto,s zijn kwijt. enja wisten wij veel? ik weet nog wel in welke straat het was maar het huisnr zou ik echt niet meer weten. en om nou overal aan te gaan bellen? nu ik weet, door hier te lezen hoe de wetgeving is zit het me toch niet lekker.
hoe groot is de kans dat we hem kwijtraken als ik ontheffing aanvraagt op basis van het verhaal wat ik hier nu schrijft? het liefst wil ik het dier ergens geregistreerd hebben, chippen, en houden natuurlijk.
we willen volgend jaar een vrouwtje kopen, en het is dan zonde natuurlijk om de eitjes dan weg te doen omdat pa niet is geregistreerd.
dus? zit er een kans in dat we hem kunnen registreren en houden?
Gelogd
remikiso
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2024



« Antwoord #10 Gepost op: 18 September 2010, 16:22:08 »

Het is dan misschien handig om een mail te sturen aan:

coordinator-netherlands@studbooks.org

Rob Verboeks is de coordinator voor Nederland m.b.t. het E.S.F. Wellicht dat hij je kan helpen of misschien op weg kan helpen.
Hij is alleen dit weekend niet aanwezig.
Gelogd
mras
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 148



« Antwoord #11 Gepost op: 18 September 2010, 19:16:15 »

@ remikiso ik wil dat eigenlijk heel graag doen.
maar ik ga dan natuurlijk ook iets te werk zetten, en het risico lopen dat ik de schildpad kwijt raak.
ligt erg gevoelig... deels [erfenis]  het feit dat hij al zo lang in onze familie zit. en ik wil met deze schildpad en toekomstig vrouwtje gaan kweken in de toekomst. ik wil de schildpad echt niet kwijt! wat is nu wijsheid? vind het ook een beetje krom, [in ons geval dan] hou me te goede,ik weet waarvoor de citespapieren etc voor dienen, vroeger in een dierenwinkel gewerkt, 11 jaar geleden waar wij toen al weigerde om roodwangschilpadjes te verkopen, omdat we wisten hoe ze hier het land in kwamen, en over de verzorging maar niet te zwijgen.....
maar wat ik probeer te zeggen is dat ik het risico kan lopen dat ik deze kwijt raak, en een week later een geregistreerde schildpad kan kopen die ik wel mag houden onder de zelfde huisvesting. leg mij dat maar eens uit
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #12 Gepost op: 18 September 2010, 19:29:36 »

In iedergeval is het zaak om het op orde te krijgen, nu voldoe je niet aan omgekeerde bewijs last en dat is het punt jij moet bewijzen dat je schildpad legaal verkregen is bij eventuele controle.
Ik zou contact zoeken met CITES-buro daar kunnen ze je vertellen wat je kunt doen aan je situatie met dit dier.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
mras
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 148



« Antwoord #13 Gepost op: 18 September 2010, 19:45:19 »

en dat is het probleem.. dat kan ik niet. de foto,s zijn weg. kan helaas niet meer vragen waar ze zijn gebleven. en verder, weet de straat waar ze vandaan komen alleen het huis nummer niet meer. mischien wonen die mensen daar niet meer, mischien leven ze niet eens meer...
maar stel, ik ga toch in de bewuste straat  zoeken. en ik vind die mensen. als ze zelf geen papieren hebben bij hun boettgeri's ?
wat dan?
Gelogd
mras
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 148



« Antwoord #14 Gepost op: 18 September 2010, 19:56:51 »

@Infinity  je vind het toch niet erg dat ik een vraag stelt in jou topic?
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 September 2024, 05:34:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1261
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 1024
Totaal: 1024
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.065 seconden met 25 queries.