Praktische en hygienische bakken vindt ik belangrijk (zeker bij testudo's)
Volledig mee eens.
Heb je dan nooit al gehad dat er een dier het in haar bolleke krijgt dat ze buiten het seizoen ne keer eitjes legt? Dacht gelezen te hebben dat een dier dat net uit winterslaap kwam eitjes had gelegd. Heeft ze dan gewoon in de beukensnippers gelegd?
En dat de dieren het goed doen daar twijfel ik niet aan, maar terariums zijn wel een fel contrast dan die van je elegansen. En het bewijst eveneens dat er verschillende manieren mogelijk zijn om de dieren op een goede manier groot en gezond te houden.
Het terrarium van mijn elegans staan in een leefruimte dus dat is mooi aangekleed.
Een deel van mijn inrichting zogezegd. De terra van de grieken daarintegen staan in een aparte ruimte. Bewust praktisch ingericht, want ik wil de bakken snel en effectief kunnen bijhouden.
Die ene griek net uit de winterslaap heeft de eieren gewoon links en rechts op de beukensnippers gedeponeerd. Waneer een schildpad het in haar bol krijgt dan kan ik direct maatregelen neme door substraat aan te brengen. Ik ken het gedrag van de dieren nu dusdanig dat ik wel zie wanneer ze met eieren zitten.
Overigens is het hele jaar een legbak paraat hebben niet zo praktisch daar de inhoud door het gehele terrarium wordt gelopen.
Het liefst had ik ze buiten.