1:
Wat dacht je van "in de Vitamineral", wat je over de groente poedert
Calcium moet daarnaast inderdaad ook aanwezig zijn.. dus dat doe je goed.
2:
Waarom wil je zo graag die RV omhoog?
Echte planten houden het vaak niet lang uit in een terrarium.
Daarbij moet je goed oppassen geen giftige plant te gebruiken.
Tot slot: Grieken zijn echter bulldozertjes.. Geloof me.. die planten wordt uitgegraven.
Ik zou er daarom (zeker om de door jouw aangegeven reden) geen planten bijzetten.
3:
Ik denk niet dat het gehalte aan vezels toeneemt, naarmate het vocht verdwijnt.
Dat er minder vocht in zit; da's natuurlijk een feit.
Verhoudingen hoef je je niet zo druk om te maken.
Als je afwisselende onkruiden voert van de zomer, dan zit je sowieso goed.
Nu moet je noodgedwongen supermarktgroenten nemen.
Hierbij is het zaak om voedsel te kiezen met een goede verhouding calcium:fosfor... En dat doe je, want je geeft andijvie en witlof.
Daarmee ben je er echter niet, want de supermarktgroentes bevatten voor schildpadden (in verhouding) wat weinig vezeltjes.
Dus je geeft al het best mogelijke supermarktvoer.. maar dat maak je liever nóg beter door die extra vezeltjes èn vitamines.
Vitamineral verstrek je al.. binnenkort ook Equifit.. helemaal goed dan!
En zodra er buiten weer onkruiden groeien; dit weer gaan geven.
Aan onkruiden hoef je niets toe te voegen. 't Is wel belangrijk om zoveel mogelijk te variëren.
Ze graven zich dus niet in.. Okee.
Wat je in dát geval kunt proberen: Een stukje gras incl kluit uitsteken.
Veel mensen hebben goede ervaring met zo'n stukje grasplag bij jonge Griekjes. De dieren schijnen er graag onder te kruipen.
Het wortelstelsel houdt veel vocht vast, dus ze kruipen dan als het ware onder een vochtige deken.
Let wel... Denk dan aan een stuk gras van 25 x 25 cm, waarbij de wortels er nog aan zitten. Het teveel aan aarde kun je een beetje los-/uitkloppen.
Succes weer.