Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #90 Gepost op: 25 Augustus 2010, 17:32:49 » |
Wat tof dat na zoveel jaren er uiteindelijk nakweek is bij die kennis. Wat zal hij/zij gelukkig zijn. Heel leuk genomen van zo dichtbij.
Zij is dolgelukkig. Ze is al 81(al zou je dat niet zeggen) en zeer dankbaar dat ze dat nog mag meemaken
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #91 Gepost op: 3 Oktober 2010, 17:10:27 » |
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #92 Gepost op: 3 Oktober 2010, 17:20:58 » |
Bijzondere zuideuropese gast.......alhoewel........lijkt erop dat deze soort zich gevestigd heeft. Toch al enkele gespot in de tuin. Typisch voor Rosmarinus officinalis en Lavendula sp. De rozemarijn kever, Chrysolina americana behorende tot een keversoort die we kennen als zgnde. 'haantjes'. Verwant aan het elzenhaantje Agelastica alni alni
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #93 Gepost op: 3 Oktober 2010, 18:46:34 » |
In het voorjaar en najaar een geliefde fourageer plek..........nabij de keukendeur.......want daaar valt nog wel eens wat naar buiten....... Typische zonne houding. Naarmate de zonne instraling van hoek verandert zie je dat sommige dieren zich bijna verticaal tegen een wandje of muurtje vleien......
|
|
« Laatste verandering: 3 Oktober 2010, 18:52:39 door Arnaud »
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #94 Gepost op: 3 Oktober 2010, 18:58:42 » |
Inderdaad schitterend weer vandaag, ook hier waren ze erg actief terug buiten. Voor volgende week word opnieuw schitterend weer voorspeld van 20°C en meer....
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #95 Gepost op: 3 Oktober 2010, 19:01:52 » |
Inderdaad schitterend weer vandaag, ook hier waren ze erg actief terug buiten. Voor volgende week word opnieuw schitterend weer voorspeld van 20°C en meer....
Hier werdt het mooie weer nog even benut om eieren af te leggen.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #96 Gepost op: 3 Oktober 2010, 19:09:11 » |
Leuke foto's Arnaud!
Hier ook nog geen sprake van minder eetlust bij de grieken. Wel leuke activiteit in het buitenverblijf!
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #97 Gepost op: 3 Oktober 2010, 19:14:36 » |
Leuke foto's Arnaud!
Hier ook nog geen sprake van minder eetlust bij de grieken. Wel leuke activiteit in het buitenverblijf!
De eetlust varieert met de buitentemperatuur, de afgelopen dagen weer veel eetlust. Daarvoor veel minder. Over het algemeen genomen neemt de activitiet en de eetlust af. Vanmiddag was ik er 1 kwijt deze had zich onder een graspol ingegraven. Augustus en september zijn mij slecht bevallen dit jaar qua tempertuur en zonneschijn
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #98 Gepost op: 3 Oktober 2010, 21:41:25 » |
Prachtige reeks fotoos,hele mooie dieren
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #99 Gepost op: 3 Oktober 2010, 22:12:45 » |
Wat een prachtige foto's, en wat een mooie kleur heeft die vrouw die zo tegen de muur opstaat.
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #100 Gepost op: 10 Oktober 2010, 19:21:29 » |
Weer een heerlijk weekeinde. Beduidend frisser als voorgaande dagen. Toch nog even lekker in de zon. Opvallend detail..........het is even snel eten, opwarmen en zo snel mogelijk de tuin in om zich in te graven. De activiteit is nu zo tussen 11.00u en 14.00u. De zon staat erg laag en de tuin wordt nog maar deels opgewarmd....
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #101 Gepost op: 22 Oktober 2010, 17:32:31 » |
Deze week in de tuin bezig geweest, zoetjes aan winterklaar maken........de meeste vorstgevoelige kuipplanten staan al in huis..... De schildpadden zijn verbannen naar het binnenverblijf in de schuur daar bereidt ik ze voor op de winterslaap echt actief zijn ze niet meer Nog een week of 2 en dan gaan ze defintief in winterslaap......de temperatuur is nu tussen de 15 en 20 graden.....
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #102 Gepost op: 22 Oktober 2010, 17:40:24 » |
Ginkgo biloba in herfstkleur Cordylinelus australis (moet vroeg of laat naar binnen) Rozenbottels....wordt leuk straks als de vogels ze gaan vinden... Het schildpadden seizoen wordt uitgezongen door het roodborstje
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #103 Gepost op: 22 Oktober 2010, 18:02:06 » |
Prachtige foto's Arnaud Leuk gedaan Die Ginkgo kan knal geel worden en dan lijkt het net van een afstand of je een bloeiend boompje in de tuin hebt
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #104 Gepost op: 22 Oktober 2010, 18:08:26 » |
Die Ginkgo kan knal geel worden en dan lijkt het net van een afstand of je een bloeiend boompje in de tuin hebt Ik weet het . Het is 1 van mijn lievelingsbomen. Ik heb van de zomer wat blad geoogst en deze laten drogen. Je kan er een heel gezonde thee van zetten
|
|
|
|
|