Ward
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 26 April 2010, 22:13:44 » |
heel mooie dieren! mooie soort maar lijkt me moeilijk te houden Op de ruimte na is dit wel een van de makkelijkste schildpadden. niets gezegd dan :p alé, het blijven natuurlijk wel mooie dieren
|
0.0.1 Testudo (Agrionemys) Horsfieldii 1.0.0 Testudo Hermanni Boettgeri 0.0.1 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Stigmochelys Pardalis Babcocki 0.0.2 Chelonoidis Carbonaria
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 27 April 2010, 17:51:39 » |
Plastronfoto's genomen tijdens het verversen dan de tissue's, in volgorde van uitkomst (link naar rechts, boven naar onder) let op het resorberen van de dooierrest Het vijfde en laatste jong van dit legsel is ook aan het uitkomen momenteel.
|
|
« Laatste verandering: 27 April 2010, 22:27:59 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 27 April 2010, 18:42:34 » |
Dit zijn echt broertjes/zusjes allemaal kleine vlekken op het rugschild. Is het jouw ook opgevallen dat dieren van één ouderdier allemaal de zelfde soort tekening hebben. Ik kan de eerste paarmaanden zien wie de ouders zijn.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 27 April 2010, 21:02:20 » |
Is het jouw ook opgevallen dat dieren van één ouderdier allemaal de zelfde soort tekening hebben. Ik kan de eerste paarmaanden zien wie de ouders zijn.
Nog niet opgemerkt, zou best kunnen Persoonlijk hou ik niet zoveel rekening met de kleuren van de hatchling gezien dit toch vaak maar tijdelijk blijkt te zijn
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 27 April 2010, 21:06:26 » |
Is het jouw ook opgevallen dat dieren van één ouderdier allemaal de zelfde soort tekening hebben. Ik kan de eerste paarmaanden zien wie de ouders zijn.
Nog niet opgemerkt, zou best kunnen Persoonlijk hou ik niet zoveel rekening met de kleuren van de hatchling gezien dit toch vaak maar tijdelijk blijkt te zijn Klopt, na een paar maanden houd ik ze niet meer uit elkaar wat betreft ouderdieren.
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 27 April 2010, 22:46:23 » |
Mooie diertjes weer Grtjss
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 27 April 2010, 23:00:36 » |
Heel mooi zo de 4 foto's dat je het verloop ziet hoe het dooier naar binnen gaat en de navel zich sluit
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 28 April 2010, 20:09:52 » |
Vijfde en laatste jong van dit legsel.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 28 April 2010, 21:23:06 » |
En, ook weer met een dooierrest?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 29 April 2010, 18:06:39 » |
En, ook weer met een dooierrest?
Ja, eieren in de incubator uitgebroed altijd (hier toch)
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 4 Mei 2010, 18:57:01 » |
|
|
|
|
erich4u
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 5 Mei 2010, 10:36:35 » |
Die zijn heel heel mooie , ze zijn de mooiste bb dat ik heb al gezien op het forum tot nu toe , mooi kleur en zonder mis vorm , ze zijn echt waoooow
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 5 Mei 2010, 10:50:49 » |
Die donker rode blijft mijn ogen uitsteken
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 5 Mei 2010, 12:37:25 » |
Dat is apart om te horen Kurt. Ik heb met mijn nakweek schildpadjes ooit 1 x een dooierrest gehad, de anderen kwamen altijd met een bijna gesloten buiknaadje uit het ei. Maar goed, ik heb ook pas 4 nakweekjes gehad.
|
|
|
|
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 5 Mei 2010, 17:18:15 » |
Kurt,
Ik zou je vriendelijk, doch dringend, willen verzoeken om géén foto's meer te posten op dit forum !! Ten eerste: De foto's van je binnenverblijven leiden onbedoeld maar desondanks onoverkomelijk tot enorme jaloezie Ten tweede: De foto's van deze nakweek kolenbrandertjes zijn een directe oorzaak van ernstige inter-relationele conflicten hier thuis. ( Om precies te zijn: Ik probeer mijn vrouw ervan te overtuigen dat we voor 1 kolenbrandertje incl verblijf bèst plek zouden hebben... en zij blijft reageren dat we momenteel wel genoeg schildpadden hebben....) Just kidding . Mijn vrouw heeft sowieso gelijk: We hebben nu 4 diertjes.. eerst die maar eens volwassen zien te krijgen, dan besluiten of er evt mee gekweekt gaat worden, nieuw buitenverblijf maken.. Práchtige diertjes en ook erg mooie scherpe foto's !!
|
1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
|
|
|
|