De organisatie heeft bij mij in ieder geval ook een goede indruk nagelaten.
Er zaten zeker wat interessante soorten. Ikzelf vind ook G. spengleri een heel interessante soort op alle vlak (gedrag, grootte, ...). Het plaatsen van de dieren op de expositie bezorgt de dieren misschien wel wat stress, maar alles was goed geregeld. De temperatuur in de zaal was goed en elk dier had warmtelampen ter beschikking. De wetgeving is in Frankrijk bovendien erg streng en voor elke afzonderlijke soort moet denk ik een vergunning aangevraagd worden, om ze ten toon te mogen stellen... Voor sommige soorten in Frankrijk moet je overigens een examen afleggen om die te mogen houden. Althans dat is wat mij altijd is verteld.
Bovendien hadden de spengleri's bijvoorbeeld schuilplaatsen zat en ik had echt geluk dat ze net even kwamen kijken (het was juist wat rustiger). Eén van de medewerkers zei dan ook dat de meeste mensen ze niet te zien kregen, omdat ze verscholen blijven gedurende een groot deel van de dag.
Van stress was bij deze dieren geen sprake, er werd zelfs een paring waargenomen
De mierenkolonies had ik wel eerder gezien, het blijft echter boeiend. Er waren een aantal soorten bidsprinkhanen, maar helaas zaten die echt niet goed voor een foto.